CityVille ma 100 mln graczy; każdego dnia zyskuje 390 tys. użytkowników

Opublikowano: 13 stycznia 2011. Kategoria: Rynek. Tagi: , , , ,

CityVille, najnowsza produkcja firmy Zynga, osiągnęła dziś poziom 100 mln aktywnych użytkowników w miesiącu. Jest pierwszą grą w historii, której udało się osiągnąć taki rezultat.

Uruchomiona 2 grudnia 2010 roku produkcja w ciągu pierwszych 24 godzin zyskała 300 tys. użytkowników; po pierwszym tygodniu – trzy miliony. Po ośmiu dniach – sześć milionów. Obecnie, nieco ponad 40 dni od premiery, ma 100 mln aktywnych graczy – prawie trzy razy więcej niż liczba mieszkańców naszego kraju. Jak więc widać dynamika wzrostu jest ogromna. Każdego dnia swoją miejską przygodę rozpoczyna ok. 390 tys. nowych osób…

CityVille ma 100 mln graczy; każdego dnia zyskuje 390 tys. użytkowników 1Sukces gry przyćmił poprzednie dokonania firny Zynga – na czele z FarmVille, która przez ponad rok była najpopularniejszą aplikacją na Facebooku. W niecały miesiąc CityVille stała się liderem. Gry Zynga (CiyVille, FarmVille, Texas HoldEm Poker oraz FrontierVille) zajmują aktualnie cztery z pierwszych pięciu pozycji na liście najpopularniejszych aplikacji dostępnych w Facebooku.

Ciekawa w kontekście dzisiejszego sukcesu jest również historia domeny Cityville.com. Zynga kupiła ją w czerwcu 2010 roku za 38 225 dolarów. I choć była to najdroższa domena z kategorii „-ville” sprzedana w ubiegłym roku to można się zastanawiać ile warta jest obecnie? Z pewnością znacznie, znacznie więcej.

Najnowszym zakupem Zynga jest domena Rewardville.com, nabyta za 4500 dolarów. Nie znamy jeszcze planów firmy względem niej, ale być może posłuży do stworzenia centrum nagród oferowanych przez producenta gier i jego partnerów.

Dawid ZarazińskiCityVille ma 100 mln graczy; każdego dnia zyskuje 390 tys. użytkowników

Podziel się!

O autorze

Dawid Zaraziński

Redaktor naczelny e-biznes.pl. Twórca Instytutu Kontekstów Pracy, który dostarcza wiedzy i inspiracji w szeroko rozumianym temacie pracy. Wcześniej kierownik think tanku biznesowo-technologicznego „How To Do IT” i redaktor prowadzący internetową odsłonę magazynu „Harvard Business Review Polska”. Aktywny na LinkedIn i Twitterze.