NVIDIA zaprezentowała GeForce GRID, czyli platformę do cloud gamingu, dzięki której operatorzy serwisów oferujący gry jako usługę mogą strumieniować gry nowej generacji do praktycznie każdego urządzenia, bez opóźnień spotykanych w bieżących rozwiązaniach.
Na konferencji GTC, firmy NVIDIA i Gaikai zaprezentowały wspólnie wirtualną konsolę do gier, składającą się z inteligentnego telewizora LG Cinema 3D z aplikacją Gaikai, który podłączono do procesora graficznego GeForce GRID zainstalowanego w serwerze położonym 16 km od miejsca prezentacji. Wystarczyło podłączyć do telewizora kabel sieciowy oraz bezprzewodowy kontroler do gier na USB i rozpocząć rozgrywkę w zaawansowaną grę PC – bez jakichkolwiek opóźnień.
Nowa platforma jest oparta na procesorach graficznych NVIDIA GeForce GRID, które obsługują technologię strumieniowania o wyjątkowo niskim opóźnieniu, a także współpracują ze specjalnym oprogramowaniem do obsługi grafiki w chmurze.
Nowa karta została wyposażona w dwa procesory graficzne oparte na architekturze Kepler, a każdy z nich został wyposażony we własny koder. Łącznie posiadają one 3072 rdzenie CUDA i zapewniają wydajność shaderów na poziomie 4,7 teraflopa. Dzięki tej mocy usługodawcy mogą renderować zaawansowane graficznie gry w chmurze i kodować strumień obrazu z gry bezpośrednio na procesorze graficznym, uzyskując większą liczbę strumieni gier z każdego serwera. W porównaniu z poprzednimi rozwiązaniami pobór energii serwera na każdy strumień gry został zmniejszony o połowę – to bardzo ważna cecha dla firm utrzymujących własne centra danych.
Technologia szybkiego strumieniowania pozwala na przechwycenie i kodowanie klatki gry w jednym przebiegu, zmniejszając opóźnienia generowane przez serwer do zaledwie 10 milisekund, czyli mniej niż jednej dziesiątej mgnienia oka. Połączenie technologii szybkiego przechwytywania klatek, renderowania równoległego oraz jednoprzebiegowego kodowania sprawia, że platforma GeForce GRID generuje strumienie gry o wyjątkowej płynności.
Redukcja opóźnień wbudowana w procesory graficzne GeForce GRID ogranicza spowolnienia spowodowane dużymi odległościami między komputerem źródłowym a docelowym – gracze będą mieć wrażenie, że grają na superkomputerze stojącym pod biurkiem, mimo, że tak naprawdę jest on oddalony o wiele kilometrów.
Na temat możliwości dotyczących cloud gamingu wypowiedział się David Perry, dyrektor generalny firmy Gaikai:
Jeszcze nie tak dawno temu inżynierowie twierdzili, że przesyłanie gier z chmury jest niemożliwe i nie da się osiągnąć jakości oraz płynności, które dorównywałyby grom na domowej konsoli. Żaden z nich nie przewidział, że firmy Gaikai i NVIDIA nawiążą współpracę.
Z zaciekawieniem spoglądają również na ten aspekt rozwoju rynku gier przedstawiciele producentów „klasycznych” gier. Bartłomiej Wroński z CD Projekt RED mówi wprost:
Technologia „cloud gamingu” staje się coraz bardziej dojrzała i daje użytkownikom coraz lepsze doświadczenia z gry i to ekscytujące obserwować ten proces. Technologia NVIDIA GeForce GRID jest doskonałym przykładem tego dojrzewania i stałej poprawy jakości tego typu usług. Czekamy, aby zobaczyć jak ta technologia i obliczenia „w chmurze” zmienią przyszłość gier komputerowych i doświadczeń graczy i w jakim stopniu wpłynie to na rynek komputerów klasy PC i konsol do gier.
Wpisy promowane
- Czym powinien wyróżniać się skuteczny projekt strony internetowej?Obecność online jest ważnym czynnikiem sukcesu każdej firmy. Profesjonalne tworzenie stron www umożliwia dotarcie do szerokiego grona klientów oraz stanowi ...
- Jak ubiegać się o kredyt dla firmy?Firmy nierzadko napotykają kłopoty finansowe, w których potrzebują dodatkowego wsparcia. Co więcej, większe kwoty, które nie zawsze są w posiadaniu ...
Wydarzenia
Brak Patronatów
Najnowsze wpisy
- Rekordowa rentowność Shopera w pierwszym kwartale 2024Shoper opublikował wyniki finansowe osiągnięte w pierwszym kwartale 2024 roku. Spółka pochwaliła się rekordowo wysoką rentownością, 31% wzrostem przychodów oraz ...
- BaseLinker Index: Wzrosty sprzedaży online w marcuAnalitycy platformy BaseLinker– największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online – opracowali właśnie najnowszy odczyt BaseLinker ...
- Packeta Poland: Analiza polskiego rynku e-commerce w branży modyW ostatnich latach polski rynek e-commerce w branży mody przeżywa dynamiczny rozwój. Według danych statista.com, liczba zamówień online w tej ...
- W lutym e-sklepy IdoSell rosły szybciej niż rynekSklepy internetowe, które korzystają z usług IdoSell, rosną znacznie szybciej niż rynek e-commerce w Polsce. Tak wynika z danych Grupy ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.