Co, gdzie, jak, z kim i dokąd?

Jakie były turystyczne wybory zakupowe internautów w sierpniu 2008? W dwie osoby, na siedem dni do Egiptu. Najczęściej do hotelu Medi Sea. Najchętniej z biurem Orbis
Travel. Najrzetelniej przygotowane oferty i najlepszych rezydentów miało biuro GTI. Najsłabiej wypadli terenowi pracownicy Rainbow Tours. Portal turystyczny EasyGo.pl wspólnie z NIVEA SUN,patronem akcji, przygotował sierpniowy raport na temat wyborów i zachowań polskich e-turystów.
Wypoczynek e-klientów zbadano w kategoriach ceny, kierunków, hoteli, pozytywnych i negatywnych ocen pracy poszczególnych touroperatorów, formy dojazdu, opcji wyżywienia i świadomości zdrowotnej.
Ceny

Dwuosobowe wyjazdy turystyczne to wyraźny trend sezonu LATO 2008. Sierpień potwierdził zestawienia EasyGo.pl sprzed miesiąca. Statystycznie najczęściej podróżujemy w parach. W sierpniu aż 67% wszystkich rezerwacji portalu to umowy na usługi turystyczne dla dwóch osób. Średnia wartość jednej rezerwacji
wyniosła w ósmym miesiącu roku 4149 złotych. Miesiąc wcześniej było to 4428 złotych. Dla porównania, za jedną rezerwację w sierpniu ubiegłego roku płaciliśmy 4048 złotych. Kwota jednej rezerwacji podniosła się więc rok do roku tylko o 101 złotych.

Kierunki
Wśród ulubionych kierunków masowej turystyki w sierpniu tego roku bezapelacyjnie zwyciężył Egipt, który na kraj swojego wypoczynku wybrało aż 26,24% klientów EasyGo.pl. Na kolejnych pozycjach portalowej listy
TOP TEN znalazły się kolejno Grecja z wartością 18,36%, Tunezja 16,15%, Turcja 15,30%, Hiszpania 8,9%. Bułgaria 5,52%, podobnie jak miesiąc temu, pokonała Chorwację 3,39%, a trzy ostatnie miejsca należą do Włoch 2,82%, Francji 1,97% i Maroka z wynikiem 1,5% rezerwacji.

Co, gdzie, jak, z kim i dokąd? 1

Hotele
Tunezyjski Medi Sea to sierpniowy zwycięzca w rankingu najczęściej wybieranych hoteli. Z gościnności tego 3,5-gwiazdkowego obiektu postanowiło skorzystać w badanym okresie, aż 71 rodzin, par i singli. Klienci EasyGo.pl ocenili go na solidne 4,0 punkty w 5-cio stopniowej skali.

A oto portalowy TOP FIVE najczęściej wybieranych hoteli w sierpniu:
1. Hotel Medi Sea, Tunezja, 3,5 gwiazdki, rezerwowany 71 razy, średnia ocena klientów EasyGo.pl to 4,0 pkt.,
2. Hotel Kallia Beach, Grecja, wyspa Kreta, 3 gwiazdki, rezerwowany 63 razy, średnia ocena klientów EasyGo.pl to 4,0 pkt.,
3. Hotel Le Pince, Tunezja, 3 gwiazdki, rezerwowany 51 razy, średnia ocena klientów EasyGo.pl to aż 4,6 pkt.,
4. Hotel Panorama, Tunezja, 3 gwiazdki, rezerwowany 48 razy, średnia ocena klientów EasyGo.pl to 4,0 pkt.,
5. Hotel Marilena, Grecja, wyspa Kreta, 3 gwiazdki, rezerwowany 45 razy, z najwyższą średnią ocen klientów portalu 4,7 pkt.

Co, gdzie, jak, z kim i dokąd? 2

Biura
Sierpień to miesiąc, w którym najchętniej wybierano oferty biura Orbis. Jego wynik to aż 11,2% sprzedanych imprez. Na kolejnych miejscach zestawienia znalazły się biura Oasis Tours z 9,6% współczynnikiem, Itaka 9,4%, Selectours 9,2% i zamykający grupę najlepszych Rainbow Tours z wartością 9,1%.
Zupełnie inne oblicze ma ocena pracy rezydentów i przedstawicieli poszczególnych biur w terenie. W pięciostopniowej skali, najwyższe uznanie klientów portalu otrzymali pracownicy biura GTI uzyskując 3,87 punktu. Na kolejnych miejscach znaleźli się rezydenci Oasis Tours 3,59; Triady 3,50; Itaki 3,14; Ecco
Holiday 3,00 i Wezyra 3,00. Najniżej oceniono pracę przedstawicieli biura Rainbow Tours, którzy uzyskali w ocenie klientów tylko 2,1 punktu. Tylko trochę lepiej, ale równie nisko oceniono rezydentów firm Alfa Star 2,2, Sky Club 2,3 oraz
Orbisu i Neckermanna 2,4 punktu. GTI to także zwycięzca w ocenie zgodność opisów katalogowych z rzeczywistą ofertą na miejscu wypoczynku. Biuro GTI uzyskało 3,4 punktu na 5 możliwych. Kolejne pozycje należą w sierpniu kolejno do
biura Triada 3,1; Oasis Tours 3,0; Sky Club 2,9 i Wezyra 2,9 punktu.
Najwięcej wątpliwości i uwag, a co za tym idzie najniższe oceny, w zakresie rzetelnej informacji dokumentacyjnej otrzymało w omawianym czasie biuro Rainbow Tours uzyskując zaledwie 1,6 punktu, Alfa Star 1,7; Sun&Fun 2,1 oraz Ecco Holiday i Selectours 2,3 punktu.

Bez względu na kolejność poszczególnych organizatorów niepokojący jest fakt tak niskich ocen przyznawanych przez polskich turystów. Żadne z biur nie uzyskało nawet dobrej, 4-ro punktowej oceny za swoją pracę zarówno w kontekście przygotowania oferty w dokumentacji i jej zgodności na miejscu, jak i
pracy rzeczywistej ich przedstawicieli w miejscu wypoczynku. Statystyki po dwóch miesiącach pokazują wyraźnie, że o ocenie bardzo dobrej, 5-cio punktowej, jak na razie nikt nie ma nawet co marzyć.

Dojazd
88,68% klientów jako środek swojego wakacyjnego transportu wybrało w sierpniu samolot. 6,27% klientów wybrało się na wakacje autokarem, a zaledwie 5,05% pojechało wypocząć własnym środkiem lokomocji.

Co, gdzie, jak, z kim i dokąd? 3

Wyżywienie
Wciąż najczęściej wybieramy świadczenia żywieniowe w pakiecie All Inclusive. W sierpniu 2008 aż 52,94% wszystkich rezerwacji zawierała taką dyspozycję klienta. To o 1,42% więcej niż miesiąc wcześniej. Opcję śniadań i obiadokolacji (HB) wybrało 31,70%, a bez wykupionego wyżywienia (OV) na wakacje pojechało w
tym czasie 5,5% klientów. Na opcję, wykupu samych śniadań (BB) zdecydowało się 7,64% klientów portalu, a pełne, 3-posiłkowe wyżywienie (FB) wybrało zaledwie 0,53% podróżników.

Co, gdzie, jak, z kim i dokąd? 4

Egzotyka
Mimo, że o wyjazdach egzotycznych masowo zaczynamy myśleć w drugiej dekadzie września to już teraz wyraźnie widać, że Kuba jest wciąż ulubionym dalekim kierunkiem naszych rodaków. W sierpniu po oferty kubańskie sięgnęło aż 42,11% klientów zainteresowanych tą formą turystyki. Druga w zestawieniu jest Sri Lanka z wartością 21,05%. Ofertami do Wenezueli, Kenii, Indii, Indonezji, Meksyku , Brazylii i Chin zainteresowało się równo 5,26% klientów EasyGo.pl.

Co, gdzie, jak, z kim i dokąd? 5

Słoneczna świadomość zdrowotna i kosmetyczna

EasyGo.pl wspólnie z właścicielem marki NIVEA SUN, jako pierwsi w Polsce zadbali o wysoką świadomość zdrowotną podróżujących klientów w zakresie bezpiecznego przebywania na słońcu. Naturalną konsekwencją prowadzonej akcji jest sezonowe zbieranie opinii w tym zakresie. W prowadzonym badaniu ankietowym zapytaliśmy powracających z wakacji klientów o najczęściej używane
kosmetyki do opalania. Spośród tych, którzy podzielili się z nami swoim zdaniem aż 53% laur najwyższego uznania przyznało niebiesko-pomarańczowym kosmetykom NIVEA SUN. Drugie miejsce z wynikiem 11,74% wybrało produkty marki Kolastyna, 8,23% Lirene, 8,14% Garnier Ambre Solaire, 7,30% zdecydowało się na markę Soraya a 6,93% na Dax Cosmetics. Podobnie jak miesiąc temu najrzadziej wybierano kosmetyki słoneczne firmy Ziaja, które wybrało zaledwie 4,62% klientów portalu. 36,9% klientów uważa, że stosowanie kosmetyków słonecznych jest konieczne, a preparaty zapewniają skuteczną ochronę przed szkodliwym działaniem słońca. Dla 27,49% podróżników są one przyjemne i łatwe w stosowaniu. 17,43% ankietowanych zapewnia w swoich wypowiedziach, że kupi dokładnie te same produkty w kolejnym sezonie, a 14,02% z ufnością poleci je swoim najbliższym i znajomym. 2,58%
ankietowanych nie było zadowolonych ze swojego wyboru, a 0,73% zdecydowanie nie będzie ich nikomu polecać.

Tomasz Domżalski, dyrektor marketingu EasyGo.pl analizując dane raportu cieszy się ze stabilizacji rynku turystycznego i wzrastającej świadomości polskich turystów. Element, na który zwraca szczególną uwagę dotyczy jakości usług
– Wrzesień, jako miesiąc kończący sezon letni z całą pewnością przyniesie zwolnienie tempa. Wielkie tłumy klientów zmniejszą się, a rezydenci w końcu będą mogli poświecić swoim podopiecznym więcej czasu. Opinie pozyskiwane bezpośrednio od klientów powracających z wakacji pokazują wyraźnie nam, ale i samym touroperatorom, które elementy w organizacji danej imprezy
turystycznej należy jeszcze poprawić. Gdzie wszystko jest na medal, a gdzie ważny element składowy nadal leży. Sztuką jest, aby wysoką jakość usług utrzymać przez cały sezon. Czekamy na czwórki i piątki w ocenach naszych klientów.

Wpisy promowane

Zobacz ofertę Wpisów promowanych.

Wydarzenia

- wydarzenie stacjonarne - wydarzenie online

Nie widzisz swojego wydarzenia? Skontaktuj się z nami!

Przewijanie do góry