Co ma zanox, czego nie mają inni?

Opublikowano: 21 lutego 2008. Kategoria: Bez kategorii. Tagi:

Zanox.pl działająca w ponad 190 krajach sieć afiliacyjna, obecna do tej pory w Polsce jedynie poprzez lokalnych partnerów otwiera oddział w Warszawie.
Z tej okazji zadaliśmy kilka pytań Maciejowi Wyszyńskiemu, dyrektorowi polskiego oddziału Zanox.

„Wejście do Polski rozszerza obszar naszego działania oraz znacznie zwiększa oferowane klientom możliwości – mówi Thomas Hessler, prezes Zanox. Dzięki nowatorskiemu podejściu do promocji online, innowacyjnym rozwiązaniom technologicznym, globalnemu zasięgowi oraz wieloletniemu doświadczeniu nasza firma jest w stanie zrewolucjonizować rynek reklamy internetowej w Europie Centralnej i Wschodniej.” – deklaruje Hessler.

Zanox był dotychczas obecny był w Polsce jedynie poprzez lokalnych partnerów. Decyzja o otwarciu oddziału w naszym kraju potwierdza, że polski rynek online oraz e-commerce są jednymi z najdynamiczniej rozwijających się w Europie. Według ostatnich danych IAB, wartość reklamy internetowej w 2007 w Polsce wyniosła 330 milionów złotych, z dynamiką na poziomie ponad 60% w stosunku do roku 2006. Natomiast Forrester Research szacuje, że już co drugi polski internauta dokonał choć raz w życiu transakcji kupna-sprzedaży w sieci, włączając w to aukcje internetowe.

Co ma zanox, czego nie mają inni? 1

Rozmowa z Maciejem Wyszyńskim, szefem polskiego oddziału Zanox:

Redakcja e-biznes.pl: Co ma zanox, czego nie mają inni?

Jakość programu (startujemy tylko jeżeli wdrożyliśmy optymalne rozwiązanie trackingu, udostępniliśmy pełne portfolio kreacji), duże portfolio materiałów reklamowych w poszczególnych programach, optymalny tracking (dodatkowe metody trackingu także bez zapisywania cookie, które gwarantuje większa konwersję), dodatkowy zasięg za pomocą partnerstw GAP [umożliwiających dostęp do sieci reklamowych na całym świecie], regularne wypłaty, szczegółowe raporty w czasie rzeczywistym, service hotline 24h/7 dni w tygodniu dla naszych globalnych wydawców oraz doradztwo ekspertów.
W komunikacie zwracacie uwagę głównie na wasze osiągnięcia zagranicą. A w Polsce? Jak szybko chcecie zbudować silną pozycję u nas?

Otwarcie biura w Warszawie było starannie przemyślane i przygotowywane; oczywiście ten rok jest dla nas niezmiernie ważny. Pragniemy wprowadzić w Polsce wysokie standardy na rynku „płać za efekt” i udowodnić, że wieloletnie doświadczenie, zaawansowana i innowacyjna technologia oraz globalny zasięg, to atuty umożliwiające walkę o przywództwo na tym rynku.

Kto jest największym konkurentem w Polsce, jak Pan postrzega konkurencję w Polsce?

Zanox w tej chwili konkuruje przede wszystkim z TradeDoubler. Oczywiście podchodzimy do każdego konkurenta z pełnym szacunkiem. Z TD znamy się już od lat konkurując na wielu europejskich rynkach. Oczywiście są także Afilo i Novum, jednak są to stosunkowo młode, lokalne sieci wiec jak na razie, ciężko jest się nam na ich temat wypowiedzieć.

Waszym partnerem są sieci Adnet i ARBOmedia. Tymczasem czy nie jest tak, ze sieci afiliacyjne są konkurencją dla sieci tradycyjnych?

Sieci tradycyjnie nie muszą konkurować z afiliacyjnymi. Mogą się uzupełniać nawzajem, tworząc pewnego rodzaju symbiozę, co zresztą potwierdza współpraca zanox z sieciami Adnet i ARBOmedia

Hanna Laskowska, e-biznes.pl

Strategia biznesowa Zanox, dzięki której odniósł światowy sukces, oparta jest na modelu „Pay Per Action – płać za sukces” i zakłada, że reklamodawca rozliczany jest za konkretną akcję – płaci tylko za rezultaty swoich działań promocyjnych, np.: za sprzedaż, rejestrację czy wypełnienie formularza. Wdrożenie unikatowego i nowatorskiego systemu monitorowania, rozliczania transakcji oraz raportowania zapewnia całkowitą przejrzystość procesu, zarówno dla reklamodawców, jak i wydawców. Dostęp do indywidualnego panelu administracyjnego, pozwala dodatkowo w prosty i intuicyjny sposób zarządzać kampaniami. Za pośrednictwem tylko jednego konta, zleceniodawca ma możliwość reklamowanie swoich produktów globalnie, zarówno w Polsce, większości krajów europejskich, w USA, a także w Chinach. Dzięki temu oferta reklamowa Zanox jest zarówno atrakcyjna dla polskich firm planujących ekspansję za granicę czy tam już działających, jak i rodzimych serwisów chcących współpracować z zagranicznymi reklamodawcami w ramach międzynarodowych programów. Pełna integracja wyników śledzenia z reklamodawcami w sieci, dostosowane raportowanie w czasie rzeczywistym dzięki zintegrowanej z systemem usłudze WebServices API, stabilne i bezpieczne warunki  współpracy z ponad 2 tysiącami klientów na świecie, rozliczanie transakcji w ponad 200 walutach  to kolejny benefity współpracy z Zanox.

Co ma zanox, czego nie mają inni? 2

Technologia GAP w ramach, której firma udostępnia możliwość reklamowania się wśród ponad miliona partnerów za pośrednictwem między innymi największych sieci reklamowych na świecie, w tym m.in.: Affiliate Curry, clixGalore, latinedge, euroads, ADBRITE, OfferForge, ADWAYS oraz polskich: Adnet i ARBOmedia jest jedyną w swoim rodzaju na świecie.

Pierwszą polską firmą, która podjęła współpracę z Zanoxem są rodzime nisko kosztowe linie lotnicze Central Wings. Dzięki indywidualnemu programowi reklamowemu online, firma znacznie zwiększyła sprzedaż biletów lotniczych na terenie Europy.

www.zanox.pl

Hanna LaskowskaCo ma zanox, czego nie mają inni?

Podziel się!

O autorze

hania