Wiedzą, że trzeba się pozycjonować w wyszukiwarkach i w większości przypadków to robią. Wiedzą, że istnieje coś takiego jak kampania linków sponsorowanych i wiedzą (a przynajmniej przypuszczają), że jest to nie tylko przydatna reklama oferty, ale także skuteczny ratunek dla firmy w sytuacji kryzysowej. Wiedzą co pojawia się w wynikach wyszukiwania na pierwszych pozycjach na hasło będące nazwą ich firmy. Nie zawsze są natomiast pewni co do tego, czy obsługująca ich agencja optymalizuje i pozycjonuje serwis zgodnie z Kodeksem SEO i regulaminami wyszukiwarek internetowych.
Ankieta przygotowana przez Maćka Gałeckiego – szefa agencji serach engine marketing Bluerank i przeprowadzona wśród przedstawicieli kilkudziesięciu firm uczestniczących w ostatniej konferencji zorganizowanej przez IDG pod koniec ubiegłego miesiąca wykazała, że…
• Ponad 75% firm wykorzystuje działania search engine optimization dla poprawienia widoczności firmowej witryny w wynikach wyszukiwania wyszukiwarek.
• Połowa wszystkich ankietowanych dodatkowo przeprowadza lub przeprowadzała kampanie reklamowe (search engine marketing) z wykorzystaniem płatnych odnośników.
• Większość nie miała co prawda okazji do przekonania się o wartości linków sponsorowanych w sytuacji kryzysowej, ale 70% badanych dostrzega potencjał tego narzędzia w przypadku, gdyby trzeba było wspomagać sztab antykryzysowy stosownymi działaniami online.
• Niepokojące jest to, że już kilkanaście procent polskich firm zetknęło się z nieuczciwą konkurencją w ramach działań SEM, tzn. np. z nieuprawnionym użyciem ich zastrzeżonej nazwy przez firmy konkurencyjne (20% badanych nie wie czy zdarzyła się taka sytuacja).
• Ok. 30% ankietowanych przyznało również, że nie ma pewności czy obsługująca ich firmę i firmowy serwis WWW agencja (reklamowa lub interaktywna) stosuje wyłączenie etyczne metody działania przy konstruowaniu i / lub pozycjonowaniu witryny internetowej.
W ankiecie uczestniczyli przedstawiciele branży interaktywnej, wydawniczej, reklamowej i marketingowej, IT i telekomunikacyjnej, FMCG, motoryzacyjnej, handlowej, budowlanej, architektonicznej, tekstylnej oraz meblarskiej. ¼ tych firm korzysta już obecnie (lub zdecydowana jest korzystać) z usług wyspecjalizowanych agencji SEM. Ponad 30% ankietowanych zastanawia się nad taką opcją. Oznacza to, że świadomość specjalistycznego charakteru tych usług wśród polskich firm jest coraz większa.
Wpisy promowane
- Kiedy warto zainwestować w automatyzację logistyki e-commerce?Przedsiębiorcy z branży e-commerce coraz chętniej korzystają z automatyzacji logistyki. To bowiem skuteczny sposób na usprawnienie pracy. W tym artykule ...
- Mierzenie czasu pracy w dynamicznym świecie: odkryj skuteczne sposoby z TimeCamp!Zastanawiasz się, jak usprawnić zarządzanie czasem pracy w rozproszonym zespole i nie stracić przy tym motywacji? Sprawdź, jak TimeCamp może ...
Najnowsze wpisy
- BaseLinker Index: 133 pkt w styczniu 2025 r.Analitycy platformy BaseLinker, największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online, opublikowali najnowszy odczyt BaseLinker Index. W ...
- E-commerce w Polsce: 20% konsumentów często rezygnuje z zakupów onlineBranża e-commerce w Polsce rozwija się dynamicznie, oferując konsumentom coraz więcej udogodnień. Mimo to, wielu Polaków rezygnuje z zakupów online, ...
- Sztuczna inteligencja w e-commerce: 5 kluczowych technologii według ekspertów ShoperSztuczna inteligencja coraz częściej wspiera e-commerce, pomagając sprzedawcom w budowaniu przewagi konkurencyjnej. Jakie rozwiązania odgrywają dziś kluczową rolę w sprzedaży ...
- BaseLinker Index wskazuje na wzrost polskiego e-commerce o 10,8% w grudniu 2024Analitycy platformy BaseLinker, największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online, opublikowali najnowszy odczyt BaseLinker Index. W ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.