Wiedzą, że trzeba się pozycjonować w wyszukiwarkach i w większości przypadków to robią. Wiedzą, że istnieje coś takiego jak kampania linków sponsorowanych i wiedzą (a przynajmniej przypuszczają), że jest to nie tylko przydatna reklama oferty, ale także skuteczny ratunek dla firmy w sytuacji kryzysowej. Wiedzą co pojawia się w wynikach wyszukiwania na pierwszych pozycjach na hasło będące nazwą ich firmy. Nie zawsze są natomiast pewni co do tego, czy obsługująca ich agencja optymalizuje i pozycjonuje serwis zgodnie z Kodeksem SEO i regulaminami wyszukiwarek internetowych.
Ankieta przygotowana przez Maćka Gałeckiego – szefa agencji serach engine marketing Bluerank i przeprowadzona wśród przedstawicieli kilkudziesięciu firm uczestniczących w ostatniej konferencji zorganizowanej przez IDG pod koniec ubiegłego miesiąca wykazała, że…
• Ponad 75% firm wykorzystuje działania search engine optimization dla poprawienia widoczności firmowej witryny w wynikach wyszukiwania wyszukiwarek.
• Połowa wszystkich ankietowanych dodatkowo przeprowadza lub przeprowadzała kampanie reklamowe (search engine marketing) z wykorzystaniem płatnych odnośników.
• Większość nie miała co prawda okazji do przekonania się o wartości linków sponsorowanych w sytuacji kryzysowej, ale 70% badanych dostrzega potencjał tego narzędzia w przypadku, gdyby trzeba było wspomagać sztab antykryzysowy stosownymi działaniami online.
• Niepokojące jest to, że już kilkanaście procent polskich firm zetknęło się z nieuczciwą konkurencją w ramach działań SEM, tzn. np. z nieuprawnionym użyciem ich zastrzeżonej nazwy przez firmy konkurencyjne (20% badanych nie wie czy zdarzyła się taka sytuacja).
• Ok. 30% ankietowanych przyznało również, że nie ma pewności czy obsługująca ich firmę i firmowy serwis WWW agencja (reklamowa lub interaktywna) stosuje wyłączenie etyczne metody działania przy konstruowaniu i / lub pozycjonowaniu witryny internetowej.
W ankiecie uczestniczyli przedstawiciele branży interaktywnej, wydawniczej, reklamowej i marketingowej, IT i telekomunikacyjnej, FMCG, motoryzacyjnej, handlowej, budowlanej, architektonicznej, tekstylnej oraz meblarskiej. ¼ tych firm korzysta już obecnie (lub zdecydowana jest korzystać) z usług wyspecjalizowanych agencji SEM. Ponad 30% ankietowanych zastanawia się nad taką opcją. Oznacza to, że świadomość specjalistycznego charakteru tych usług wśród polskich firm jest coraz większa.
Chcesz dotrzeć do przedsiębiorców i ekspertów e-commerce?
Wykorzystaj nasze 25-letnie doświadczenie i zapoznaj się z naszą propozycją współpracy – artykułami eksperckimi, patronatami medialnymi oraz wpisami promowanymi wspierającymi SEO.
Wpisy promowane
- Instrukcja technologiczna spawania (WPS). Co powinna zawierać?Instrukcja technologiczna spawania WPS (z ang. Welding Procedure Specification) to dokument, który zawiera informacje niezbędne do prawidłowego wykonania prac spawalniczych. ...
- TOP 10 produktów do czyszczenia samochoduNiektórzy kierowcy sprzątają samochód w każdej wolnej chwili, inni wolą z tym zaczekać na specjalną okazję. Warto jednak mieć na ...
Wydarzenia
20.03.2025
IV FORUM E-COMMERCE CHALLENGE
26.03.2025 - 27.03.2025
Azure Summit 2025 (online)
27.03.2025
XXVIII Konkurs KAROLE
05.04.2025
Code Europe
30.06.2025 - 01.07.2025
Najnowsze wpisy
- Tylko 32,6% polskich małych i średnich firm korzysta z narzędzi generatywnej AITylko 32,6% polskich małych i średnich firm korzysta z narzędzi generatywnej AI, podczas gdy 46,2% nie wykorzystuje żadnych narzędzi sztucznej ...
- Brand24: Prowly zaprasza do sprzedaży akcji po 50,10 PLNProwly.com sp. z o.o. (“Prowly”), podmiot z Grupy Semrush Holdings, Inc. (“Semrush”), który posiada 76,99% akcji w kapitale zakładowym notowanej ...
- Cashback – 70% Polaków zna tę usługę zakupowąCashback staje się coraz bardziej pożądanym benefitem zakupowym wśród polskich konsumentów. Według badania przeprowadzonego na zlecenie Klarny, niemal 70 proc. ...
- PARP: 600 tys. zł wsparcia dla startupów z Polski WschodniejJuż 1 kwietnia Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości (PARP) uruchomi kolejny nabór wniosków w działaniu FEPW 01.01 Platformy startowe dla nowych ...