Co przyciąga internautów do pracy? – raport SerwisKariery.pl

Opublikowano: 2 czerwca 2005. Kategoria: Rynek. Tagi: , ,

Dobra atmosfera pracy, wynagrodzenie i możliwości to rozwoju to główne magnesy, jakie przyciągają internautów do pracy w danej firmie wynika z najnowszego raportu wortalu SerwisKariery.pl.

45 proc. internautów przed wysłaniem swojej aplikacji do danej firmy stara dowiedzieć się, czy w organizacji panuje miła i dobra atmosfera pracy. Jeśli otrzymują sygnały, że firma, w której chcą pracować dba o dobry klimat tym bardziej jest ona atrakcyjniejsza i mocniej przyciąga interesujących kandydatów. Internauci są zgodni – dobra atmosfera to dobre wyniki, które z kolei motywują do jeszcze lepszej pracy. Wpływają na to jasno określone obowiązki oraz możliwość swobodnego kontaktu z przełożonym.

– Te wyniki nie są zbytnio zaskakujące. Coraz częściej liczy się klimat danej firmy, to co wewnątrz jej. Rozsądne, a co najważniejsze czytelne dla każdego pracownika zasady nie rodzą problemów i pozwalają skupić się na tym co najważniejsze, czyli wykonywaniu zadań – komentuje Łukasz Łata z SerwisKariery.pl

Blisko 35 proc. biorących udział w ankiecie stawia na wynagrodzenie. Nie chodzi o niebotyczne stawki, ale uczciwe i terminowe wynagrodzenia za wykonaną pracę. Między bajki można włożyć zbyt wygórowane oczekiwania płacowe, jakie często padały z ust 'świeżych' kandydatów do pracy. Rynek pracy skutecznie je zweryfikował. Internauci doskonale wiedzą ile mogą oczekiwać od przyszłego pracodawcy. Mimo to mile widziane są dodatkowe premie lub ekstra bonusy za powodzenie realizowanego projektu.

Rozwój i możliwość podnoszenia umiejętności – firmy, które inwestują w swoich pracowników przyciągają 20 proc. internautów. Coraz częściej przyszli pracownicy interesują się swoim rozwojem zawodowym, liczą na szkolenia, które procentują nową wiedzą i umiejętnościami. Chcą się rozwijać i liczą na wsparcie w tej materii ze strony firmy.

– Być może jest to efekt naszego członkostwa w Unii Europejskiej. W ramach funduszy strukturalnych właściciele oraz pracownicy firm zyskali możliwości szkoleń w znacznym stopniu dofinansowanych ze środków europejskich. Media dość obszernie informują o tych możliwościach, co ma przełożenie na oczekiwania przyszłych pracowników. Z drugiej strony firmy zdają sobie sprawę z faktu, że dobry pracownik wymaga inwestycji, tak, aby mógł przynosić wymierne korzyści. Taka polityka przyciąga do firm interesujących kandydatów – mówi Łukasz Łata.

Ankieta przeprowadzona została w maju 2005 roku wśród zarejestrowanych użytkowników SerwisKariery.pl. Wzięło w niej udział 850 osób.

http://www.serwiskariery.pl

Sylwester KozakCo przyciąga internautów do pracy? – raport SerwisKariery.pl

Podziel się!

O autorze

Sylwester Kozak

Facebook Twitter Google+

Specjalista w zakresie marketingu opartego o promocję wiedzy i doświadczenia. Aktywnie prowadzi własne jak i zlecone serwisy internetowe. Przygotowuje koncepcje biznesowe i analizy rynkowe nowych projektów. Ma praktyczne doświadczenie z zakresu promocji, eCommerce, e-PR, SEO, SEM i prowadzenia projektów internetowych.