Witryna internetowa to fundament działania rozwijających się firm. Obecność w sieci buduje zaufanie i renomę marki, jej rozpoznawalność. Wielu polskich przedsiębiorców nadal jednak bagatelizuje działania online obawiając się kosztów i trudności w prowadzeniu własnego serwisu.
Główny Urząd Statystyczny zbadał jak polskie przedsiębiorstwa wykorzystują dobrodziejstwa internetu. Raport dotyczy okresu 2014 – 2018. Wynika z niego, że obecnie 2/3 firm w kraju ma własną stronę www. Liderami w tym podsumowaniu są duże przedsiębiorstwa, aż 90% z nich prowadzi działania online. Na drugim biegunie plasują się małe podmioty gospodarcze. W tym wypadku na obecność w sieci stawia tylko 62,5% przedsiębiorców.
W porównaniu z 2014 rokiem największy przyrost firmowych stron internetowych odnotowano w branży dostaw wody, gospodarowania ściekami i rekultywacji. W cztery lata wynik wzrósł z 74,5% do 84,4%. Na drugim miejscu znajduje się naprawa i konserwacja komputerów oraz sprzętu komunikacyjnego z przyrostem o 7,1%, a na trzecim obsługa rynku nieruchomości z wynikiem 6,3%.
Unijna średnia przedsiębiorstw posiadających stronę internetową kształtowała się w 2017 roku na poziomie 77%. Polska średnia była o 10% niższa. Liderem we wspólnocie jest Skandynawia. Na pierwszym miejscu plasuje się Finlandia ze wskaźnikiem 96%, na drugim Dania z wynikiem 95%, a na trzecim Szwecja z wynikiem 91%. Zdecydowanie najgorzej pod tym względem jest w Rumunii. Tam tylko 45% firm używa stron www. Nieco lepiej jest w Bułgarii ze wskaźnikiem 51%. Za Polską w tym zestawieniu są jeszcze tylko Łotwa, Portugalia i Grecja.
Po co mi strona internetowa? To pytanie, które często zadają osoby zakładające działalność gospodarczą. Wiele z nich uważa, że wystarczą media społecznościowe i umieszczenie tam kontaktu oraz oferty produktowej. To błąd. Strona internetowa jest niezbędna w rozkręcaniu firmy i jej promocji, a do tego nie musi być wcale droga. My oferujemy konto za 159 zł netto rocznie i do tego domenę za 10 zł w pierwszym roku użytkowania. Poprzez naszego autoinstalatora przedsiębiorca sam sobie klika stronę na WordPressie i korzysta z niezliczonej liczby darmowych szablonów i pluginów – wylicza Bartosz Gadzimski, właściciel firmy hostingowej Zenbox.
Głównym zadaniem firmowej witryny jest prezentacja wyrobów, katalogów oraz cenników produktów i usług. W 2018 r. z wymienionej funkcji stron korzystało 61,2% polskich firm. Najchętniej stawiają na to przedsiębiorstwa finansowe i ubezpieczeniowe (88,5%). Podium uzupełniają firmy zajmujące się komunikacją (82,5%) oraz wytwarzaniem i dostarczaniem energii elektrycznej (80,6%).
Kolejną ważną funkcjonalnością strony jest umieszczanie informacji o wolnych stanowiskach pracy i możliwość przesyłania online dokumentów aplikacyjnych. Z tej formy interakcji z internautami najchętniej korzystają podmioty z branży informacyjnej i komunikacyjnej. Wynik 59,2% aż o 19,7% wyprzedza drugą w zestawieniu branżę finansowo-ubezpieczeniową.
Wpisy promowane
- Niezbędne narzędzie w każdej firmie – przewodnik po wózkach transportowychW przestrzeniach takich jak magazyny, fabryki czy warsztaty, gdzie codziennie zarządza się ciężkimi i nieporęcznymi przedmiotami i towarami, nieocenioną wartość ...
- Jak agencja marketingowa Directan Plus pomaga firmom w pozyskiwaniu cennych leadów sprzedażowychPozyskiwanie leadów sprzedażowych stanowi podstawowy element każdej strategii marketingowej. Lead to potencjalny klient, który wykazał zainteresowanie usługą lub produktem poprzez ...
Wydarzenia
Brak Patronatów
Najnowsze wpisy
- BaseLinker Index: Wzrosty sprzedaży online w marcuAnalitycy platformy BaseLinker– największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online – opracowali właśnie najnowszy odczyt BaseLinker ...
- Packeta Poland: Analiza polskiego rynku e-commerce w branży modyW ostatnich latach polski rynek e-commerce w branży mody przeżywa dynamiczny rozwój. Według danych statista.com, liczba zamówień online w tej ...
- W lutym e-sklepy IdoSell rosły szybciej niż rynekSklepy internetowe, które korzystają z usług IdoSell, rosną znacznie szybciej niż rynek e-commerce w Polsce. Tak wynika z danych Grupy ...
- Dłuższy luty zwiększył sprzedaż – nowy raport BaseLinkerAnalitycy platformy BaseLinker– największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online – opracowal najnowszy odczyt BaseLinker Index. ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.