Codec zgodny z międzynarodowymi standardami rachunkowości

Opublikowano: 7 maja 2004. Kategoria: Rynek. Tagi: , ,

Z dniem 1 stycznia 2005 wchodzą w życie nowe przepisy dotyczące sposobu tworzenia raportów finansowych przez polskie firmy. Nowe zasady sporządzania sprawozdań finansowych precyzyjnie określa 41 reguł, określonych przez IFRS (International Financial Reporting Standards). Reguły mają być wspólne dla wszystkich krajów Unii Europejskiej.

W Polsce nowe przepisy dotyczą w szczególności grup kapitałowych, podmiotów gospodarczych zobowiązanych do tworzenia raportów skonsolidowanych. Codec, informatyczna firma oferująca rozwiązania z zakresu konsolidacji finansowej, podkreśla, że jest przygotowana na wprowadzane zmiany prawne. Zarówno system MPC, jak i wchodzący w jego skład moduł konsolidacji finansowej są zgodne z propagowanymi przez IFRS standardami.

„W naszej opinii stosunkowo mało spółek jest przygotowanych do prowadzenia sprawozdawczości finansowej według międzynarodowych standardów. O ile wielu księgowych i finansistów dokładnie zdaje sobie sprawę z charakteru zmian i z konsekwencji, jakie one niosą, to wiele firm może mieć kłopot techniczny związany z rekonfiguracją systemów informatycznych odpowiedzialnych za sporządzanie skonsolidowanych raportów finansowych.” – mówi Radosław Kozieja, prezes Codec Polska.

„Zmiany w przepisach prawnych niejako pociągają za sobą odpowiednie dostosowanie funkcjonujących w firmach warstw informatycznych. Fakt, że nowelizacje wchodzą w życie za ponad pół roku, nie oznacza, że już dziś nie powinno się myśleć o dostosowaniu do nich systemów informatycznych. Zwróćmy uwagę, że standardy IFRS wyraźnie mówią, że dane za rok 2005 będą musiały mieć punkt odniesienia do roku 2004. To oznacza, że firmy w istocie będą musiały przetworzyć informacje z bieżącego roku już według znowelizowanych przepisów.” – dodaje Radosław Kozieja.

Sylwester KozakCodec zgodny z międzynarodowymi standardami rachunkowości

Podziel się!

O autorze

Sylwester Kozak

Facebook Twitter Google+

Specjalista w zakresie marketingu opartego o promocję wiedzy i doświadczenia. Aktywnie prowadzi własne jak i zlecone serwisy internetowe. Przygotowuje koncepcje biznesowe i analizy rynkowe nowych projektów. Ma praktyczne doświadczenie z zakresu promocji, eCommerce, e-PR, SEO, SEM i prowadzenia projektów internetowych.