Colaska.pl to serwis z misją, przekonują twórcy. Przy wsparciu internautów powstaje baza parafii Kościoła Katolickiego z dołączonym cennikiem usług. O ile oczywiście cennik w ogóle istnieje. Zapraszamy do naszej recenzji!
O co chodzi? O pieniądze i o poziom świadczonych usług. Jakie są stawki usług w Twojej parafii? Drogo? Sprawdź gdzie jest taniej, dowiedz się ile możesz zapłacić za usługę. Skomentuj działania księży w Twojej parafii. Dobrze się dzieje? Źle się dzieje Napisz co sądzisz o instytucji jaką jest kościół w Polsce – czytamy na stronie colaska.pl. Twórcy reklamują swój projekt hasłem: „jedyny ranking parafii i usług kościelnych w Polsce”.
Serwis powstał na zlecenie osoby, która chce pozostać anonimowa. Projekt wykonał Michał Sadowski z kieleckiej firmy Net Complete. Aktualnie z colaska.pl korzysta ponad 2000 użytkowników.
Pomysł wziął się „z życia”. Temat księży i Kościoła jest, obok polityki, najbardziej popularnym tematem dyskutowanym w gronie rodziny, przyjaciół i w internecie. Ale w debacie publicznej nie jest poruszany. Nie było miejsca, w którym można by się podzielić takimi informacjami – opowiada o pomyśle na serwis pan Michał. Projekt rozpoczął działalność w połowie czerwca i wzbudził zainteresowanie. W późniejszym czasie powstały serwisy konkurencyjne (m.in. cołaska.pl i colaska.info).
Colaska.pl w swoim zamierzeniu ma spełniać kilka celów, informuje anonimowy pomysłodawca. Po pierwsze oferuje kompleksową informację na temat wszystkich parafii w Polsce. Użytkownicy mogą dzielić się wiadomościami na temat konkretnych parafii. Mogą uzupełniać cennik usług parafialnych, a dzięki temu – uniknąć zakłopotania przy pytaniu o kwoty.
Po drugie ma uświadomić społeczeństwo (które w większości jest wierzące) za co tak naprawdę płacimy w Kościele i na co idą pieniądze wpłacane księdzu. Po trzecie ma pomoc Kościołowi szerzej spojrzeć na aspekt coraz większej ateizacji społeczeństwa – mówi twórca. Dodaje, że w przyszłości chce również, oprócz zgromadzenia kompletnych danych wszystkich parafii, stworzyć bazę danych historycznych parafii oraz galerii polskich kościołów, które niejednokrotnie są też dziełami sztuki.
Colaska.pl obejmuje zasięgiem wszystkie polskie parafie (ponad 10 tys.). Ponad połowa (6000) ma podane dokładne dane GPS, a większość (9000) kompletne dane teleadresowe. Prawie 2000 parafii ma w serwisie link do własnej strony internetowej, a 5000 zapisane ceny usług. Większość danych pochodzi od samych użytkowników; społeczność ma być siłą colaska.pl.
Projekt zarabiać ma dzięki reklamie. Twórcy colaska.pl nie wykluczają jednak wprowadzenia usług dodatkowych, płatnych. Zapewniają jednak, że korzystanie z serwisu pozostanie darmowe. W chwili obecnej testowana jest usługa „zapal świeczkę”, która umożliwia za pomocą wysłanego SMS-a „zapalenie” wirtualnej świeczki na stronie parafii – koszt na 30 dni to 2,46 zł.
Twórcy informują nas, że ich projekt spotkał się ze skrajnymi ocenami. Część uważa go za skandal, ale większość za potrzebne narzędzie. Michał Sadowski mówi, że nie spotkał się jeszcze z oficjalnym głosem reprezentantów Kościoła Katolickiego.
Aby projekt się rozwijał – a w planach twórców są m.in. udostępnienie wersji mobilnej czy informacji o pochowanych na cmentarzach – potrzebne są pieniądze. Dlatego poszukiwany jest inwestor, który chciałby wesprzeć projekt.
To tylko część recenzji. Całość znaleźć można na Wystartowali.pl.
Wpisy promowane
- Kiedy warto zainwestować w automatyzację logistyki e-commerce?Przedsiębiorcy z branży e-commerce coraz chętniej korzystają z automatyzacji logistyki. To bowiem skuteczny sposób na usprawnienie pracy. W tym artykule ...
- Mierzenie czasu pracy w dynamicznym świecie: odkryj skuteczne sposoby z TimeCamp!Zastanawiasz się, jak usprawnić zarządzanie czasem pracy w rozproszonym zespole i nie stracić przy tym motywacji? Sprawdź, jak TimeCamp może ...
Najnowsze wpisy
- BaseLinker Index: 133 pkt w styczniu 2025 r.Analitycy platformy BaseLinker, największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online, opublikowali najnowszy odczyt BaseLinker Index. W ...
- E-commerce w Polsce: 20% konsumentów często rezygnuje z zakupów onlineBranża e-commerce w Polsce rozwija się dynamicznie, oferując konsumentom coraz więcej udogodnień. Mimo to, wielu Polaków rezygnuje z zakupów online, ...
- Sztuczna inteligencja w e-commerce: 5 kluczowych technologii według ekspertów ShoperSztuczna inteligencja coraz częściej wspiera e-commerce, pomagając sprzedawcom w budowaniu przewagi konkurencyjnej. Jakie rozwiązania odgrywają dziś kluczową rolę w sprzedaży ...
- BaseLinker Index wskazuje na wzrost polskiego e-commerce o 10,8% w grudniu 2024Analitycy platformy BaseLinker, największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online, opublikowali najnowszy odczyt BaseLinker Index. W ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.