Comtica podbija USA

Opublikowano: 27 września 2004. Kategoria: Rynek. Tagi: , , , , , , , ,

Informatyczna firma Comtica wraz ze swoim produktem Multiscreen.tv została zakwalifikowana do Austin Technology Incubator w Teksasie. Comtica utworzy w USA spółkę zależną, opatentuje swoją technologię i będzie sprzedawała swoje produkty na rynkach Ameryki Północnej. Polska firma pozyskała już za oceanem pierwszych klientów, rozmawia także z potencjalnymi inwestorami finansowymi. Jest to wynik wielomiesięcznych starań zapoczątkowanych poprzez udział w programie Akceleratora Technologii w Warszawie, realizowanym przez Fundację Centrum Innowacji FIRE w ramach zobowiązania offsetowego Lockheed-Martin.

Comtica specjalizuje się w tworzeniu informatycznych rozwiązań typu Enterprise Mobile Solutions wykorzystujących technologie internetowe oraz usługi i technologie mobilne. W ofercie firmy znajdują się specjalistyczne rozwiązania dla branż takich jak finanse i bankowość, sektor FMCG, dystrybucja produktów IT, media, czy reklama zewnętrzna (outdoor).

Dla branży medialnej Comtica stworzyła produkt o nazwie Multiscreen.tv. Jest to platforma technologiczna pozwalająca na szybkie i stosunkowo tanie uruchomienie stacji telewizyjnej z którą widzowie mają nieustanny kontakt poprzez wysyłane wiadomości SMS, MMS, aplikacje Java/GPRS, stronę WWW, czy telefoniczny system IVR. Na bazie Multiscreen.tv został uruchomiony pierwszy w Polsce w pełni interaktywny muzyczno-rozrywkowy kanał 4fun.tv.

Multiscreen.tv zdobył uznanie ekspertów IT i technologii bezprzewodowych z inkubatora technologicznego ATI (www.ic2-ati.org) przy Uniwersytecie Teksańskim w Austin, prowadzonym przez Instytut IC2, będący partnerem Centrum Innowacji FIRE w projekcie Akceleratora Technologii. Zgodnie z zawartym we wrześniu br. porozumieniem inkubator ten udzieli Comtice wsparcia w opatentowaniu technologii Multiscreen.tv w USA oraz w stworzeniu spółki zależnej działającej na rynkach Ameryki Północnej.

„Patrząc z perspektywy czasu odnoszę wrażenie, że większość polskich firm pojechała do Stanów z dość niesprecyzowanymi, ale raczej wysokimi oczekiwaniami” – wspomina Paweł Laskowski, Prezes Zarządu Comtica. „Myślę, że w głębi ducha część polskich menedżerów liczyła na bezpośrednie amerykańskie inwestycje, albo inne formy wsparcia. Tymczasem okazało się, że Ameryce nie dostaniemy nic za darmo tylko dlatego, że pojechaliśmy z offsetowymi hasłami na ustach” analizuje Laskowski.

„My w Comtice postanowiliśmy rozwijać zdobyte kontakty. Mamy dobry produkt dla branży medialnej, a rynek amerykański jest dla nas ogromną szansą. Stwierdziliśmy, że nie brakuje nam umiejętności i wiedzy biznesowej, aby sprzedawać tam Multiscreen.tv” – mówi Paweł Laskowski.

Comtica wykorzystała kontakty zdobyte dzięki zespołowi Akceleratora Technologii, aby zgłosić swój produkt do Austin Technology Incubator poza programem offsetowym. Udało się. „Kiedy po raz drugi pojechaliśmy do Austin i zaprezentowaliśmy nasz produkt oraz biznesplan przed Success Committee w ATI usłyszeliśmy słowa uznania. Jeden z członków Komisji powiedział nawet, że nareszcie ktoś zaproponował coś ciekawego i że dawno nie widzieli tak oryginalnej koncepcji” – mówi Piotr Szostak, Wiceprezes Zarządu Comtica.

„Teraz naszym celem jest założenie spółki zależnej w Austin w Teksasie, pozyskanie pierwszego etapu finansowania oraz zadomowienie się z naszym produktem na rynkach USA oraz Kanady. W dłuższej perspektywie mamy ambicję być tam wiodącym dostawcą usług i produktów integrujących telefonią komórkową, Internet i telewizję dla potrzeb branży rozrywkowej i medialnej” – tłumaczy Piotr Szostak. „Uważam, że tak ambitny cel jest możliwy do osiągnięcia ponieważ rynek usług mobilnych w USA dopiero raczkuje, a my Europejczycy mamy w tym zakresie już spore doświadczenia” dodaje Szostak.

http://www.multiscreen.tv

Sylwester KozakComtica podbija USA

Podziel się!

O autorze

Sylwester Kozak

Facebook Twitter Google+

Specjalista w zakresie marketingu opartego o promocję wiedzy i doświadczenia. Aktywnie prowadzi własne jak i zlecone serwisy internetowe. Przygotowuje koncepcje biznesowe i analizy rynkowe nowych projektów. Ma praktyczne doświadczenie z zakresu promocji, eCommerce, e-PR, SEO, SEM i prowadzenia projektów internetowych.