Cooliris powalczy na rynku społecznościowych aplikacji fotograficznych

Opublikowano: 14 lutego 2011. Kategoria: Rynek. Tagi: , ,

Cooliris, znana ze swej wtyczki do różnego rodzaju przeglądarek internetowych, która pozwala przeglądać treści graficzne i wideo, rozszerza swoją działalność. Firma skupić chce się na możliwości dzielenia się zdjęciami.

Do tej pory wtyczkę Cooliris, o której pisaliśmy już we wrześniu 2008 roku, pobrano 35 mln razy. Firma ma jednak jeszcze ambitniejsze plany: chce wypracować mocną pozycję na rynku aplikacji służących do dzielenia się zdjęciami takich jak np. Instagram. Pomóc w tym ma aplikacja LiveShare przeznaczona dla systemów mobilnych (iOS, Android, Windows Phone 7) oraz mająca swą wersję przeglądarkową.

LiveShare pozwala użytkownikom na tworzenie kolekcji zdjęć dla dowolnych wydarzeń, grup czy osób. Każdy kto jest członkiem takiej kolekcji może dzielić się swoimi fotkami np. zrobionymi przy pomocy telefonu. Użytkownicy wyszukując zdjęcia mogą także używać filtrów popularności, czasu, kategorii czy lokalizacji GPS. Według zapewnień Cooliris, LiveShare ma łączyć w sobie cztery składniki: czas, miejsce, zainteresowania oraz relacje.

Cooliris powalczy na rynku społecznościowych aplikacji fotograficznych 1

Aby w pełni zrealizować swe plany firma pozyskała 9,6 mln dolarów w trzeciej rundzie finansowania. Wśród inwestorów znaleźli się m.in. Kleiner Perkins Caufield & Byers, T-Venture, DAG Ventures oraz Westly Group. Firma mająca swą siedzibę w Palo Alto pozyskała łącznie 28,6 mln dolarów. Pracuje w niej 45 osób.

Czy Cooliris ma szansę odnieść sukces na bardzo ciasnym rynku społecznościowych aplikacji fotograficznych? Będzie to niezmiernie trudne, ale firma udowodniła, że potrafi cierpliwie pracować na dobre wyniki.

[Za: TechCrunch, AllThingsD]

Dawid ZarazińskiCooliris powalczy na rynku społecznościowych aplikacji fotograficznych

Podziel się!

O autorze

Dawid Zaraziński

Redaktor naczelny e-biznes.pl. Twórca Instytutu Kontekstów Pracy, który dostarcza wiedzy i inspiracji w szeroko rozumianym temacie pracy. Wcześniej kierownik think tanku biznesowo-technologicznego „How To Do IT” i redaktor prowadzący internetową odsłonę magazynu „Harvard Business Review Polska”. Aktywny na LinkedIn i Twitterze.