Cooliris, znana ze swej wtyczki do różnego rodzaju przeglądarek internetowych, która pozwala przeglądać treści graficzne i wideo, rozszerza swoją działalność. Firma skupić chce się na możliwości dzielenia się zdjęciami.
Do tej pory wtyczkę Cooliris, o której pisaliśmy już we wrześniu 2008 roku, pobrano 35 mln razy. Firma ma jednak jeszcze ambitniejsze plany: chce wypracować mocną pozycję na rynku aplikacji służących do dzielenia się zdjęciami takich jak np. Instagram. Pomóc w tym ma aplikacja LiveShare przeznaczona dla systemów mobilnych (iOS, Android, Windows Phone 7) oraz mająca swą wersję przeglądarkową.
LiveShare pozwala użytkownikom na tworzenie kolekcji zdjęć dla dowolnych wydarzeń, grup czy osób. Każdy kto jest członkiem takiej kolekcji może dzielić się swoimi fotkami np. zrobionymi przy pomocy telefonu. Użytkownicy wyszukując zdjęcia mogą także używać filtrów popularności, czasu, kategorii czy lokalizacji GPS. Według zapewnień Cooliris, LiveShare ma łączyć w sobie cztery składniki: czas, miejsce, zainteresowania oraz relacje.
Aby w pełni zrealizować swe plany firma pozyskała 9,6 mln dolarów w trzeciej rundzie finansowania. Wśród inwestorów znaleźli się m.in. Kleiner Perkins Caufield & Byers, T-Venture, DAG Ventures oraz Westly Group. Firma mająca swą siedzibę w Palo Alto pozyskała łącznie 28,6 mln dolarów. Pracuje w niej 45 osób.
Czy Cooliris ma szansę odnieść sukces na bardzo ciasnym rynku społecznościowych aplikacji fotograficznych? Będzie to niezmiernie trudne, ale firma udowodniła, że potrafi cierpliwie pracować na dobre wyniki.
[Za: TechCrunch, AllThingsD]
Wpisy promowane
- Funkcjonalny dodatkowy moduł do myjki firmy Mewa zaopatrzonej w pędzel do czyszczenia częściMewa uzupełnia o kolejny moduł swoją kompleksową usługę w zakresie czyszczenia części maszyn i komponentów. Sprawdzone w działaniu i przyjazne ...
- Jak znaleźć odpowiedniego inwestora?Każda firma, niezależnie od wielkości, może w pewnym momencie potrzebować zastrzyku finansowego lub strategicznego wsparcia. Problem w tym, że znalezienie ...
Wydarzenia
Brak PatronatówNajnowsze wpisy
- BaseLinker Index wskazuje na wzrost polskiego e-commerce o 10,8% w grudniu 2024Analitycy platformy BaseLinker, największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online, opublikowali najnowszy odczyt BaseLinker Index. W ...
- Przedświąteczne zakupy Polaków: co kupujemy pod choinkę?W pierwszych tygodniach grudnia Polacy coraz częściej przenoszą swoje poszukiwania idealnych prezentów do internetu. Jak wynika z analizy Shoper, popularnej ...
- Black Week 2024: wzrost sprzedaży o ponad 20% na platformie IdoSellW 2024 roku Black Week okazał się niezwykle udanym okresem dla e-commerce, szczególnie dla sklepów korzystających z platformy IdoSell. W ...
- Notino odnotowuje wzrost zamówień o 29% podczas Black FridayNotino, największy europejski sklep internetowy z produktami w kategorii uroda i zdrowie, osiągnął historyczny sukces podczas tegorocznego Black Friday. W ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.