Według danych chińskiego centrum informacji o sieci internetowej (CNNIC) liczba użytkowników internetu w Chinach osiągnęła poziom 513 mln osób. W drugiej połowie 2011 roku wśród populacji intarnautów znalazło się 28 mln nowych użytkowników.
Penetracja internetu w Chinach pod koniec roku 2011 wynosiła 38,3 proc., wzrost w stosunku do 2010 roku wyniósł więc 4 proc. Dla porównania można przytoczyć współczynnik penetracji sieci dla USA, gdzie wynosi on 78,2 proc.
Chińscy internauci korzystają w większości z kilku urządzeń mających dostęp do internetu. Należy zwrócić uwagę na fakt, że procent osób używających do tego celu komputerów stacjonarnych spadł do 73,4 proc., podczas gdy liczba osób używających notebooków utrzymywał się na niezmienionym poziomie 46,8 proc.
Wzrost w dostępie do internetu widoczny jest przede wszystkim wśród posiadaczy telefonów komórkowych. Aktualnie w posiadaniu mobilnego internetu jest 355 mln Chińczyków. Jest to zatem więcej niż wielkość całej ludności Stanów Zjednoczonych.
Z kolei najbardziej popularnymi aplikacjami internetowymi są przede wszystkim wyszukiwarki i komunikatory. Ogromnym powodzeniem cieszą się chińskie mikroblogi. Liczba używających tej formy komunikacji osiągnęła 250 mln osób. Jest to zatem ogromny wzrost w stosunku do 2010 roku, w którym liczba ta wynosiła 63 mln.
Dane podane przez CNNIC mogą być jednak zawyżone, gdyż statystyki uwzględniają wszystkich mieszkańców Chin powyżej 6. roku życia, którzy byli połączeni z internetem w ciągu ostatnich 6 miesięcy.
Wpisy promowane
- Kiedy warto zainwestować w automatyzację logistyki e-commerce?Przedsiębiorcy z branży e-commerce coraz chętniej korzystają z automatyzacji logistyki. To bowiem skuteczny sposób na usprawnienie pracy. W tym artykule ...
- Mierzenie czasu pracy w dynamicznym świecie: odkryj skuteczne sposoby z TimeCamp!Zastanawiasz się, jak usprawnić zarządzanie czasem pracy w rozproszonym zespole i nie stracić przy tym motywacji? Sprawdź, jak TimeCamp może ...
Najnowsze wpisy
- BaseLinker Index: 133 pkt w styczniu 2025 r.Analitycy platformy BaseLinker, największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online, opublikowali najnowszy odczyt BaseLinker Index. W ...
- E-commerce w Polsce: 20% konsumentów często rezygnuje z zakupów onlineBranża e-commerce w Polsce rozwija się dynamicznie, oferując konsumentom coraz więcej udogodnień. Mimo to, wielu Polaków rezygnuje z zakupów online, ...
- Sztuczna inteligencja w e-commerce: 5 kluczowych technologii według ekspertów ShoperSztuczna inteligencja coraz częściej wspiera e-commerce, pomagając sprzedawcom w budowaniu przewagi konkurencyjnej. Jakie rozwiązania odgrywają dziś kluczową rolę w sprzedaży ...
- BaseLinker Index wskazuje na wzrost polskiego e-commerce o 10,8% w grudniu 2024Analitycy platformy BaseLinker, największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online, opublikowali najnowszy odczyt BaseLinker Index. W ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.