Potężne trzęsienie ziemi o sile 8,9 stopnia w skali Richtera nawiedziło Japonię. Jego następstwem była fala tsunami. Okazało się jednak, że nie jedynym. Specjaliści z firmy Trend Micro niemal natychmiast po katastrofie zaobserwowali ataki typu black hat SEO.
Niezwłocznie po otrzymaniu niepokojących sygnałów eksperci z firmy Trend Micro zaczęli monitorować internet i szukać kolejnych ataków. W wyszukiwarkach pojawiło się wiele stron internetowych zawierających podlinkowane frazy odnoszące się do trzęsienia ziemi w Japonii.
Jedna z nich wykorzystywała wyrażenie „ostatnie trzęsienie ziemi w Japonii” i prowadziła do jednego z fałszywych programów antywirusowych określanego jako Mal_FakeAV-25.
„Cyberprzestępcy od dawna wykorzystują do swych celów zainteresowanie informacjami związanymi z ważnymi dla świata wydarzeniami. Ataki typu black hat SEO prowadzące do fałszywego oprogramowania antywirusowego to nadal bardzo popularna forma zagrożeń sieciowych. Podczas szukania informacji na temat najnowszych wydarzeń najlepiej korzystać ze sprawdzonych i znanych mediów. Zminimalizuje to ryzyko stania się ofiarą ataku typu black hat SEO” – mówi Filip Demianiuk, Regional Technical Manager CEE, Russia & CIS.
Wpisy promowane
- Funkcjonalny dodatkowy moduł do myjki firmy Mewa zaopatrzonej w pędzel do czyszczenia częściMewa uzupełnia o kolejny moduł swoją kompleksową usługę w zakresie czyszczenia części maszyn i komponentów. Sprawdzone w działaniu i przyjazne ...
- Jak znaleźć odpowiedniego inwestora?Każda firma, niezależnie od wielkości, może w pewnym momencie potrzebować zastrzyku finansowego lub strategicznego wsparcia. Problem w tym, że znalezienie ...
Wydarzenia
Brak PatronatówNajnowsze wpisy
- BaseLinker Index wskazuje na wzrost polskiego e-commerce o 10,8% w grudniu 2024Analitycy platformy BaseLinker, największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online, opublikowali najnowszy odczyt BaseLinker Index. W ...
- Przedświąteczne zakupy Polaków: co kupujemy pod choinkę?W pierwszych tygodniach grudnia Polacy coraz częściej przenoszą swoje poszukiwania idealnych prezentów do internetu. Jak wynika z analizy Shoper, popularnej ...
- Black Week 2024: wzrost sprzedaży o ponad 20% na platformie IdoSellW 2024 roku Black Week okazał się niezwykle udanym okresem dla e-commerce, szczególnie dla sklepów korzystających z platformy IdoSell. W ...
- Notino odnotowuje wzrost zamówień o 29% podczas Black FridayNotino, największy europejski sklep internetowy z produktami w kategorii uroda i zdrowie, osiągnął historyczny sukces podczas tegorocznego Black Friday. W ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.