Polskie firmy zajmujące się cyfryzacją produkcji filmowych chcą wsparcia ze strony Ministerstwa Kultury odnośnie cyfrowej restauracji 50 polskich filmów należących do kanonu kina polskiego. Z ministrem kultury Bogdanem Zdrojewskim spotkał się w tej sprawie prezes Kino Polska Dystrybucja Grzegorz Molewski – informuje Rzeczpospolita.
Digitalizację polskich filmów wykonują obecnie firmy wchodzące w skład projektu Kino RP. Przedsięwzięcie ze strony państwa wspierały dotychczas dwie wytwórnie filmowe: Kadr i Oko. W wypowiedzi dla Rzeczpospolitej Grzegorz Molewski zauważa jednak, że większość polskich filmów jest własnością publiczną i powinno się tym zainteresować także ministerstwo.
Koszt zcyfryzowania minuty filmu dochodzi do 1,5 tys. złotych, a proponowane odnowienie 50 filmów to 7-10 mln złotych i o zorganizowanie przetargu na taką kwotę występują przedstawiciele Kino RP. Przedsiębiorcy uważają, że inicjatywa mogłaby ruszyć w III kwartale 2009 roku, a najlepszym kandydatem na przeprowadzenie przetargu jest Filmoteka Narodowa.
Strona projektu Kino RP: www.kinorp.pl
http://www.rp.pl/artykul/67344,344101_Cyfryzacja_filmow_za_10_milionow.html
Wpisy promowane
- Jak zmienia się biznes z systemem CMMS?W sektorze produkcji osiągane wyniki biznesowe w dużej mierze zależą od kondycji działu produkcji oraz działu odpowiedzialnego za utrzymanie ruchu ...
- Kiedy warto zainwestować w automatyzację logistyki e-commerce?Przedsiębiorcy z branży e-commerce coraz chętniej korzystają z automatyzacji logistyki. To bowiem skuteczny sposób na usprawnienie pracy. W tym artykule ...
Wydarzenia
Najnowsze wpisy
- BaseLinker Index: 133 pkt w styczniu 2025 r.Analitycy platformy BaseLinker, największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online, opublikowali najnowszy odczyt BaseLinker Index. W ...
- E-commerce w Polsce: 20% konsumentów często rezygnuje z zakupów onlineBranża e-commerce w Polsce rozwija się dynamicznie, oferując konsumentom coraz więcej udogodnień. Mimo to, wielu Polaków rezygnuje z zakupów online, ...
- Sztuczna inteligencja w e-commerce: 5 kluczowych technologii według ekspertów ShoperSztuczna inteligencja coraz częściej wspiera e-commerce, pomagając sprzedawcom w budowaniu przewagi konkurencyjnej. Jakie rozwiązania odgrywają dziś kluczową rolę w sprzedaży ...
- BaseLinker Index wskazuje na wzrost polskiego e-commerce o 10,8% w grudniu 2024Analitycy platformy BaseLinker, największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online, opublikowali najnowszy odczyt BaseLinker Index. W ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.