Cyfrowy Polsat stawia na multimedia – odświeża iplę i muzo

Opublikowano: 11 grudnia 2012. Kategoria: Rynek. Tagi: , , ,

Nowa ipla i muzo to próba ekspansji Cyfrowego Polsatu na rynkach wideo i muzyki online. Szefowie firmy mówią o rewolucyjnych rozwiązaniach. Na czym mają polegać?

Dziewięć miesięcy po przejęciu za 150 mln zł całości udziałów w spółkach tworzących serwis ipla, Cyforwy Polsat wprowadza jakościowe zmiany. Nowa ipla to przede wszystkim wzbogacona oferta programowa, nowe pakiety i aplikacje, usprawnienia funkcjonalne oraz nowy wygląd aplikacji i strony serwisu. Nowa odsłona muzo zaś to nowe logo, kolejni wykonawcy oraz nowe treści, aplikacje mobilne i funkcjonalności.

ipla – nowe treści i odświeżenie strony

ipla ma obecnie dwa mln aktywnych użytkowników i trzy mln instalacji na komputerach. Oferta programowa serwisu właśnie wzbogacona została o treści VOD oraz kanały od nowych dostawców. Z dotychczasowymi partnerami – m.in. Kino Świat, SPI, Best Film, Syrena Films, Vivarto, Hagi – poszerzone zostały umowy, dzięki którym wybrane treści można teraz oglądać na większej liczbie urządzeń.

Cyfrowy Polsat stawia na multimedia – odświeża iplę i muzo 1

Podpisane zostały nowe umowy ze studiami Warner Bros i Disney (trwają rozmowy z kolejnymi studiami, Cyfrowy Polsat ma nadzieję ogłosić kolejne porozumienie przed końcem roku), dystrybutorem Galapagos, Festiwalem Plus Camerimage. Użytkownicy mogą dziś oglądać 1500 filmów pełnometrażowych m.in. „Avengers”, „Żelazna dama”, „Kac Wawa”, „Piraci z Karaibów: na krańcu świata”, „O północy w Paryżu”, nowego „Batmana” czy „Auta”.

Poszerzona została także umowa dotycząca seriali i sportu. Cyfrowy Polsat podpisał umowę z Telewizją Polsat i TVP użytkownicy mogą więc oglądać takie produkcje jak „Przyjaciółki”, „M jak miłość”, „rodzinka.pl”. Premiery seriali z Telewizji Polsat można oglądać za darmo w aplikacji ipla na komputery, natomiast seriale TVP dostępne są także na platformach mobilnych i SmartTV. W ipli pojawiły się nowe kanały sportowe – Eurosport HD i Eurosport 2 HD. Użytkownicy mogą oglądać także m.in. mecze eliminacyjne reprezentacji Polski do Mistrzostw Świata w piłce nożnej, T-Mobile Ekstraklasę, Plus Ligę i Plus Ligę kobiet, Orlen Ligę, KSW, boks, F1 czy żużel. Dostęp do transmisji sportowych mają właściciele telewizorów typu SmartTV firmy LG, wkrótce oferta obejmie kolejne modele odbiorników.

Podpisując umowę z Galapagos, ipla wzmocniła także bazę treści dla najmłodszych widzów. Dostawca ten zapewnia m.in. serie „Gazoon”, „Jungle Beat”, „Rudolf”, „Oscar’s Oasis”. Ipla to także klasyka dziecięcego kina z bibliotek m.in. Disneya, Cartoon Network: „Auta”, „Ratatuj”, „Muminki”, „Iniemamocni”, „Wall-e”, „Wojownicze żółwie ninja” oraz serie „Ben 10”, „Atomówki”, „Generator Rex”, „Laboratorium Dextera”.

Użytkownicy ipli mogą wybierać spośród pakietów tematycznych. Do dotychczasowych (iplaSPORT, iplaSERIAL, iplaFILM czy iplaEXTRA) dołączyły FilmBOX Live, iplaWORLD dedykowany użytkownikom z zagranicy oraz iplaMIX zawierający wybrane treści z różnych kategorii tematycznych. Klienci Cyfrowego Polsatu mogą korzystać z zasobów ipla na specjalnych warunkach. Firma chce w ten sposób zbalansować przychody serwisu, które w 90 proc. pochodzą od reklamodawców.

Cyfrowy Polsat stawia na multimedia – odświeża iplę i muzo 2

Nowa odsłona ipla wiąże się także z odświeżeniem całego serwisu. Wzbogacone zostały funkcjonalności aplikacji na różne urządzenia. Teraz treści VOD oraz linearne można oglądać także za pomocą strony www.ipla.tv. Strona zmieniła swój wygląd, zyskując białą kolorystykę, nową nawigację oraz uproszczone systemy płatności.

Nowy lżejszy wygląd zyskała także aplikacja ipla na komputery z systemem Windows. Jej użytkownicy mogą także liczyć na dodatkowe profity, jak możliwość bezpłatnego oglądania premier seriali z Telewizji Polsat. Udostępniona została także wersja na Windows 8. Trwają prace nad udostępnieniem wszystkich oferowanych przez ipla bibliotek hollywoodzkich studiów także dla użytkowników komputerów wyposażonych w system OS X – obecnie mogą oni korzystać z treści Disneya i polskich dystrybutorów.

Muzo w nowej odsłonie

Cyfrowy Polsat rozbudowuje także ofertę muzo, muzycznego serwisu, który uruchomiony został w kwietniu tego roku. Zawiera ona obecnie 1,5 mln utworów z wytwórni Sony Music, Universal Music oraz innych polskich wytwórni i artystów. Nowością jest katalog EMI oraz Magic Records. Użytkownicy mogą więc słuchać nagrań m.in. Michaela Jacksona, Madonny, Rolling Stonesów, Stinga, Pitbulla, Alicii Keys, Lany Del Rey.

Cyfrowy Polsat stawia na multimedia – odświeża iplę i muzo 3

Serwis zyskał nowy logotyp oraz wersję „trial” umożliwiającą nieograniczone korzystanie ze wszystkich funkcji aplikacji przez dwa tygodnie. Najważniejszą nowością są jednak aplikacje mobilne.

W ramach podstawowego poziomu dostępu, w którym w ramach aplikacji na komputery można słuchać 20 godzin muzyki miesięcznie – z całej biblioteki emitowanej wraz z reklamami. Szersze, płatne wersje dostępu – muzo+ lub muzoGO – zapewniają brak reklam oraz nieograniczony dostęp do treści za pomocą komputera (muzo+ – 10 zł miesięcznie) lub komputera i urządzeń mobilnych (muzoGO za 24,90 zł miesięcznie – teraz w promocji za 19,90 zł).

Dostęp do bazy muzyki można mieć za pomocą aplikacji na komputery oraz aplikacji na urządzenia mobilne. W najbliższych dniach na rynku pojawi się aplikacja na iPhone’y oraz nowa wersja aplikacji dla systemu Android.

Wyróżnikiem muzoGO ma być możliwość pobierania wybranych utworów lub albumów oraz tworzenie playlist i zapisywanie ich do pamięci telefonu, tak aby można było ich słuchać także bez dostępu do internetu. Dostęp do nielimitowanej liczby utworów w takim zakresie jest możliwy w modelu subskrypcyjnym przy utrzymywaniu aktywnego abonamentu.

Dawid ZarazińskiCyfrowy Polsat stawia na multimedia – odświeża iplę i muzo

Podziel się!

O autorze

Dawid Zaraziński

Redaktor naczelny e-biznes.pl. Twórca Instytutu Kontekstów Pracy, który dostarcza wiedzy i inspiracji w szeroko rozumianym temacie pracy. Wcześniej kierownik think tanku biznesowo-technologicznego „How To Do IT” i redaktor prowadzący internetową odsłonę magazynu „Harvard Business Review Polska”. Aktywny na LinkedIn i Twitterze.