Częściej robimy zakupy online

Opublikowano: 14 grudnia 2005. Kategoria: Rynek. Tagi:

Coraz więcej osób przedświąteczną gorączkę zakupów omija kupując w sklepach i na aukcjach internetowych. O tym kto kupuje przez internet, czytaj w raporcie Acxiom Polska.

Robienie zakupów w sieci zadeklarowało 11% zapytanych przez Acxiom konsumentów. Ponad 50% z nich nie ukończyło jeszcze 30 lat, a zdecydowana większość (78%) legitymuje się wykształceniem średnim lub wyższym. Do wydawania pieniędzy w internecie większą skłonnością cechują się mężczyźni – przodują w szczególności jeśli chodzi o licytacje na aukcjach internetowych (ponad 61% deklarujących taką aktywność to panowie).

Kupujący w sklepach internetowych są raczej stanu wolnego (58%), a dochody ponad 38% z nich przekraczają 2200 zł miesięcznie. Co drugi mieszka już we własnym ‚M’, a 66% jeździ swoim autem.

Posiadają rachunki bankowe (67%), dużo częściej niż przeciętny Polak korzystają z bankowości internetowej (18%) oraz instrumentów związanych z oszczędzaniem (17%). Poza zaglądaniem do sklepów internetowych, korzystają także z innych kanałów sprzedaży, takich jak np. katalogi wysyłkowe (32%) czy ofert przesyłanych pocztą (27%). 46% zrealizowało zakupy tą drogą na kwoty wyższe niż 300 zł, kupując najczęściej książki, kosmetyki oraz ubrania.

Licytujący na aukcjach internetowych są nieco młodsi w porównaniu do przeciętnej osoby kupującej w sieci – jedna trzecia z nich jest w wieku 18-24 lat. W grupie tej jest najwięcej studentów (26%), ale również pracowników biurowych (20%) czy specjalistów (10%). Kierownicy, dyrektorzy i prywatni przedsiębiorcy (łącznie ok. 13%) także chętnie zaglądają do serwisów aukcyjnych. Osoby biorące udział w aukcjach internetowych poszukują tam przede wszystkim oszczędności (prawie 60% wskazań) – uważnie porównują ceny różnych producentów zanim coś kupią (73%), ale jednocześnie są skłonni wydać więcej za produkt naprawdę dobrej jakości (‘kupuję droższe produkty, bo wiem, że dłużej będą mi służyły – tak i zdecydowanie tak 54% wskazań) i przywiązują się do marek (‘mam swoje ulubione marki produktów i rzadko je zmieniam – 65%).

Sylwester KozakCzęściej robimy zakupy online

Podziel się!

O autorze

Sylwester Kozak

Facebook Twitter Google+

Specjalista w zakresie marketingu opartego o promocję wiedzy i doświadczenia. Aktywnie prowadzi własne jak i zlecone serwisy internetowe. Przygotowuje koncepcje biznesowe i analizy rynkowe nowych projektów. Ma praktyczne doświadczenie z zakresu promocji, eCommerce, e-PR, SEO, SEM i prowadzenia projektów internetowych.