30% ankietowanych przez portal PRoto.pl dziennikarzy razi nachalność w zachowaniu PR-owców. Niewiele mniej, bo 28% – przyznało, że nie lubi, gdy PR-owiec jest niedoinformowany. Dla 21% respondentów główną wadą jest niedostępność specjalistów ds. komunikacji.
Anonimową ankietę na temat jakości otrzymywanych informacji prasowych, organizowanych spotkań dla prasy, a także ogólnych predyspozycji polskich specjalistów ds. PR do pracy w tym zawodzie wypełniło ponad 100 dziennikarzy branżowych.
Joanna Sopyło, dziennikarka magazynu Brief, komentując wyniki badania, zauważyła: „Polskim PR-owcom daleko do ideału, bo niestety nie zawsze rozumieją, że public relations to nie cukierkowe opisywanie nieistotnych faktów i organizowanie zbędnych konferencji”.
Tomasz Michniewicz z radiowej Trójki opowiada o swoich doświadczeniach w kontaktach z PR-owcami: „PR-owcom w Polsce wydaje się, że ich jedynym zadaniem jest wysłanie informacji prasowej (czy raczej reklamówki produktu/wydarzenia). Przeważnie to nawet nie są informacje, z którymi można cokolwiek zrobić, tylko zwykłe teksty promocyjne. Czego PR-owcy najwyraźniej nie wiedzą to fakt, że na dobrą sprawę nikt tych maili nie czyta, kasujemy je już po nagłówku (a częściej – nazwisku autora)”.
Informacja, konferencja – nic trudnego?
Przygotowanie dobrej informacji prasowej, jak się okazało, wcale nie jest takie proste. I pomimo że, to jedno z najczęściej wykorzystywanych w pracy PR-owca narzędzi, to nadal jego formie i treści można wiele zarzucić. Dla 28% dziennikarzy biorących udział w ankiecie najczęstszym błędem informacji prasowych jest nachalna promocja. Niezgodność z profilem tematycznym redakcji oraz błahy temat wskazało po 22% respondentów.
Dziennikarze, którzy odpowiedzieli na ankietę wskazywali też na błędy językowe, naszpikowanie informacji „bełkotem” marketingowym, „cukierkowatość stylu”, a także podawanie nieprawdy.
PR-owiec jednak inspiracją?
80% dziennikarzy, którzy wzięli udział w badaniu przyznało, że otrzymane informacje prasowe były impulsem dla 10 do 20% przygotowanych przez nich materiałów. 6% respondentów stwierdziło że ponad połowa ich tekstów jest inspirowana materiałami od PR-owców.
Wpisy promowane
- Polecane samochody do miasta w atrakcyjnym finansowaniuMałe samochody osobowe od lat cieszą się ogromną popularnością wśród mieszkańców dużych miast i aglomeracji. Mając na uwadze potrzeby dynamicznego ...
- Inwestowanie długoterminowe: dlaczego wszystko jest lepsze od gotówki?Zastanawiając się nad sposobami lokowania kapitału, wielu z nas instynktownie skłania się ku trzymaniu środków w gotówce. Wydaje się to ...
Wydarzenia
19. edycja Studenckiego Festiwalu Informatycznego
04.04.2024 - 06.04.2024
Najnowsze wpisy
- W lutym e-sklepy IdoSell rosły szybciej niż rynekSklepy internetowe, które korzystają z usług IdoSell, rosną znacznie szybciej niż rynek e-commerce w Polsce. Tak wynika z danych Grupy ...
- Dłuższy luty zwiększył sprzedaż – nowy raport BaseLinkerAnalitycy platformy BaseLinker– największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online – opracowal najnowszy odczyt BaseLinker Index. ...
- Restimo pozyskuje 2 mln zł na dalszą cyfryzację gastronomiiRestimo ogłosiło dzisiaj zamknięcie drugiej rundy inwestycyjnej na etapie seed w wysokości 2 mln zł od prywatnych inwestorów. Spółka stworzyła ...
- Nest Bank i Shoper wspólnie wspierają e-przedsiębiorcówShoper nawiązał współpracę z Nest Bankiem. Dzięki temu klienci Shoper mogą skorzystać z oferty konta, limitu lub kredytu firmowego w ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.