Czym PR-owcy najbardziej denerwują dziennikarzy?

Opublikowano: 23 października 2008. Kategoria: Rynek. Tagi: , , ,

30% ankietowanych przez portal PRoto.pl dziennikarzy razi nachalność w zachowaniu PR-owców. Niewiele mniej, bo 28% – przyznało, że nie lubi, gdy PR-owiec jest niedoinformowany. Dla 21% respondentów główną wadą jest niedostępność specjalistów ds. komunikacji.

Anonimową ankietę na temat jakości otrzymywanych informacji prasowych, organizowanych spotkań dla prasy, a także ogólnych predyspozycji polskich specjalistów ds. PR do pracy w tym zawodzie wypełniło ponad 100 dziennikarzy branżowych.

Joanna Sopyło, dziennikarka magazynu Brief, komentując wyniki badania, zauważyła: „Polskim PR-owcom daleko do ideału, bo niestety nie zawsze rozumieją, że public relations to nie cukierkowe opisywanie nieistotnych faktów i organizowanie zbędnych konferencji”.

Tomasz Michniewicz z radiowej Trójki opowiada o swoich doświadczeniach w kontaktach z PR-owcami: „PR-owcom w Polsce wydaje się, że ich jedynym zadaniem jest wysłanie informacji prasowej (czy raczej reklamówki produktu/wydarzenia). Przeważnie to nawet nie są informacje, z którymi można cokolwiek zrobić, tylko zwykłe teksty promocyjne. Czego PR-owcy najwyraźniej nie wiedzą to fakt, że na dobrą sprawę nikt tych maili nie czyta, kasujemy je już po nagłówku (a częściej – nazwisku autora)”.

Czym PR-owcy najbardziej denerwują dziennikarzy? 1

Informacja, konferencja – nic trudnego?
Przygotowanie dobrej informacji prasowej, jak się okazało, wcale nie jest takie proste. I pomimo że, to jedno z najczęściej wykorzystywanych w pracy PR-owca narzędzi, to nadal jego formie i treści można wiele zarzucić. Dla 28% dziennikarzy biorących udział w ankiecie najczęstszym błędem informacji prasowych jest nachalna promocja. Niezgodność z profilem tematycznym redakcji oraz błahy temat wskazało po 22% respondentów.

Dziennikarze, którzy odpowiedzieli na ankietę wskazywali też na błędy językowe, naszpikowanie informacji „bełkotem” marketingowym, „cukierkowatość stylu”, a także podawanie nieprawdy.

PR-owiec jednak inspiracją?
80% dziennikarzy, którzy wzięli udział w badaniu przyznało, że otrzymane informacje prasowe były impulsem dla 10 do 20% przygotowanych przez nich materiałów. 6% respondentów stwierdziło że ponad połowa ich tekstów jest inspirowana materiałami od PR-owców.

www.proto.pl/informacje

Hanna LaskowskaCzym PR-owcy najbardziej denerwują dziennikarzy?

Podziel się!

O autorze

hania