Wirtualna Polska uruchamia innowacyjny czytnik WebRSS – mechanizm umożliwiający łatwą i szybką prezentację najnowszych artykułów publikowanych w serwisach Wirtualnej Polski. To pierwsze tego typu rozwiązanie w Polsce zrealizowane na tak dużą skalę.
Panel WebRSS, którego działanie opiera się na targetowaniu behawioralnym, pojawia się po prawej stronie przeglądarki i zawiera linki do artykułów, którymi internauta może być potencjalnie zainteresowany. W panelu istnieje również możliwość zamieszczania reklam – tekstowych bądź graficznych, za każdym razem jednak wyświetlanych kontekstowo.
„Po sukcesie uruchomionego przez nas w ubiegłym roku targetowania behawioralnego, postanowiliśmy oddać reklamodawcom kolejne narzędzie z tej kategorii.” – mówi Joanna Pawlak, Dyrektor Pionu Marketingu i Sprzedaży. „Reklama w czytniku WebRSS ma ogromny potencjał. Po pierwsze mechanizm ten jest narzędziem, który „ułatwia życie” internautom: automatycznie bowiem wyświetla treści, którymi użytkownik jest zainteresowany. Po drugie, reklama w panelu WebRSS emitowana jest kontekstowo. Użytkownik nie odbiera więc jej jako czegoś niepożądanego, nie ma poczucia, że taka reklama w czymś mu przeszkadza.” – dodaje Joanna Pawlak.
Co to jest WebRSS?
WebRSS jest mechanizmem, który pozwala w łatwy sposób poinformować internautę
o najnowszych artykułach pojawiających się w serwisach WP. Do dyspozycji użytkownika są newsy z dwudziestu najpopularniejszych serwisów Wirtualnej Polski. Kanał WebRSS,
w postaci niewielkiego panelu, towarzyszy użytkownikowi na ponad 80 najczęściej odwiedzanych przez niego serwisach WP. Dzięki temu internauta nie musi wyszukiwać najciekawszych informacji w sieci, WP zrobi to za niego.
„Uruchomione przez nas rozwiązanie korzysta z systemu behawioralnego, dzięki czemu wiadomości z danej kategorii tematycznej trafiają do osób, które są nimi najbardziej zainteresowane. Zastosowany capping pozwala prezentować tylko aktualny kontent, którym dysponuje WP.” – mówi Paweł Karaszewski, odpowiedzialny za technologię systemu reklamowego w WP – „Co ważne, WebRSS to również ciekawe rozwiązanie dla reklamodawców. W wyświetlanym panelu istnieje bowiem możliwość emisji dostosowanych do niego form reklamowych.” – dodaje Karaszewski.
Link reklamowy wyświetlany jest jako ostatni z listy. W czytniku WebRSS możliwa jest także emisja reklamy graficznej – pojawia się ona w postaci boksu na dole panelu. Mechanizm WebRSS posiada ponadto wszystkie możliwości targetowania dostępne w systemie reklamowym WP, stąd może być również targetowany geograficznie.
Jak działa WebRSS?
WebRSS to wyjątkowo łatwy w użytkowaniu mechanizm. Działa w następujący sposób:
serwis WP udostępnia kanały RSS;
czytnik WebRSS wysyła żądanie pobrania treści RSS do serwisu WP na podstawie charakterystyki użytkownika z systemu behawioralnego;
następuje pobranie reklamy dla kanału RSS i wyświetlenie treści użytkownikowi.
Jak używać WebRSS?
Aby korzystać z czytnika WebRSS, użytkownik nie musi nic instalować ani konfigurować. WebRSS dostępny jest od razu, pojawia się po prawej stronie okna przeglądarki, na marginesie, jako panel z linkami kierującymi do najnowszych artykułów w obrębie całej WP.
Jak obsługiwać WebRSS?
W każdej chwili internauta może zamknąć lub zminimalizować WebRSS. Przy minimalizacji będzie on widoczny jako mały przycisk, który w każdej chwili można kliknąć, aby przywrócić panel do tradycyjnego rozmiaru. Po zamknięciu czytnika WebRSS użytkownik nie będzie go więcej otrzymywać w trakcie aktualnej wizyty w portalu.
Wpisy promowane
- Czym powinien wyróżniać się skuteczny projekt strony internetowej?Obecność online jest ważnym czynnikiem sukcesu każdej firmy. Profesjonalne tworzenie stron www umożliwia dotarcie do szerokiego grona klientów oraz stanowi ...
- Jak ubiegać się o kredyt dla firmy?Firmy nierzadko napotykają kłopoty finansowe, w których potrzebują dodatkowego wsparcia. Co więcej, większe kwoty, które nie zawsze są w posiadaniu ...
Wydarzenia
Brak Patronatów
Najnowsze wpisy
- Rekordowa rentowność Shopera w pierwszym kwartale 2024Shoper opublikował wyniki finansowe osiągnięte w pierwszym kwartale 2024 roku. Spółka pochwaliła się rekordowo wysoką rentownością, 31% wzrostem przychodów oraz ...
- BaseLinker Index: Wzrosty sprzedaży online w marcuAnalitycy platformy BaseLinker– największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online – opracowali właśnie najnowszy odczyt BaseLinker ...
- Packeta Poland: Analiza polskiego rynku e-commerce w branży modyW ostatnich latach polski rynek e-commerce w branży mody przeżywa dynamiczny rozwój. Według danych statista.com, liczba zamówień online w tej ...
- W lutym e-sklepy IdoSell rosły szybciej niż rynekSklepy internetowe, które korzystają z usług IdoSell, rosną znacznie szybciej niż rynek e-commerce w Polsce. Tak wynika z danych Grupy ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.