DaWanda: chcemy promować polskie wzornictwo

Już 700 projektantów sprzedaje 9 tys. produktów w działającym od niedawna polskim oddziale serwisu DaWanda. Czy sukces z rynków zachodnich uda się powtórzyć?

DaWanda Polska to polski oddział międzynarodowej platformy do sprzedaży przedmiotów wykonanych ręcznie. Wyróżnikiem projektu ma być przede 5-proc. prowizja oraz możliwość sprzedaży produktów na kilku rynkach europejskich. Powstała w 2006 roku w Niemczech DaWanda działa obecnie w Holandii, Hiszpanii, Francji, we Włoszech. Firma zatrudnia 150 pracowników, ma łącznie 2 mln użytkowników generujących 140 mln odsłon miesięcznie.

DaWanda Polska

Jak powiedziała Claudia Helming, założycielka portalu, Polska to największy rynek Europy Środkowo-Wschodniej, który wygrywa umiejętnością szybkiego tworzenia społeczności online i dynamiką rozwoju. Marcin Szałek, szef polskiego oddziału serwisu dodał, że kluczowe znaczenie ma potencjał rynku, moda na unikalne projekty i polska przedsiębiorczość.

Ambicją DaWanda jest promowanie polskiego wzornictwa i przyciąganie uwagi konsumentów, przyzwyczajonych do sieciowych marek – serwis chwali się m.in. współpracą z twórczyniami Loft37.pl. W najbliższym czasie planuje koncentrację na udostępnianiu projektantom możliwości sprzedaży za granicą, umożliwieniu im startu bez kosztów inwestycji i biznesowego know-how oraz wsparciu szkoleniowym. Projektanci będą mieli też możliwość promocji – zarówno w serwisie oraz poprzez prezentowanie swoich produktów w siedzibie DaWandy.

Czy DaWanda odniesie w Polsce sukces? Za serwisem przemawia silna międzynarodowa marka, stabilne finansowanie i marketingowe plany. Z drugiej jednak strony to rynek, na którym działają już inne podmioty (jak wylegarnia.comdecobazaarsztukadlasztuki czy alpresio) oraz bardzo silną pozycję ma Allegro.

Wpisy promowane

Wydarzenia

Brak Patronatów

Najnowsze wpisy

Scroll to Top