Twórcy DesignCloud chcą zbudować platformę łączącą grafików i projektantów z ich potencjalnymi klientami. Czy mało oryginalny pomysł udało się zrealizować w świeży sposób? Zapraszamy do naszej recenzji!
DesignCloud chce być platformą łączącą grafików i projektantów oraz ich potencjalnych klientów. Serwis, który wystartował w połowie września, tworzą dwie osoby. Rozmawiamy z Piotrem Kamińskim, głównym twórcą projektu.
Korzystałem z australijskiego serwisu 99designs.com, podobnie jak wiele polskich firm i grafików. Skoro wybierają zagraniczne rozwiązanie to czemu nie mogą spróbować polskiego? Stąd pomysł DesignCloud – tłumaczy nam pan Piotr. Dodaje, że jeśli się sprawdzi, bardzo łatwo będzie można dodać niemiecką czy angielską wersję językową.
Dla kogo serwis?
Jak czytamy na stronach serwisu, DesignCloud ma dwie główne grupy odbiorców. Pierwszą z nich są właściciele firm.
Strona internetowa to wizytówka firmy. Potrafi przyciągnąć potencjalnych klientów. Nie wszyscy chcą płacić co najmniej 500 PLN za prostą stronę w (x)HTML’u lub 1500 PLN stronę z panelem administratora. Dzięki DesignCloud mogą przetestować innowacyjną usługę, dzięki której zamiast jednego pomysłu mogą otrzymać co najmniej kilka idei na ich stronę WWW (…). Poza tym płacą dopiero kiedy wybiorą projekt, który najbardziej im pasuje. Dodatkowo to oni decydują na samym początku ile chcą zapłacić – przekonują twórcy.
Drugą grupą odbiorców są projektanci stron i graficy, którzy mają zyskać możliwość zarobienia poprzez udział w konkursach lub sprzedaż projektów w markecie.
To Ty wybierasz projekt nad którym chcesz pracować. Dzięki DesignCloud i udziałach w konkursach poprawiasz swoje umiejętności, wiesz czego oczekują potencjalni klienci, pozyskujesz nowych klientów – czytamy.
Trzy filary: portfolio, market, konkursy
DesignCloud składa się obecnie z trzech głównych części. Pierwsza to możliwość tworzenia swojego portfolio. Projektanci i graficy mogą nadawać im tytuł, opis oraz wczytać miniaturki swoich prac. Określić mogą również, kto będzie miał dostęp do portfolio (gość, użytkownik, administrator, główny administrator).
Druga z funkcji to market. Ma to być miejsce, w którym kupić można gotowy projekt. Projektanci mają obowiązek dopasować prace do potrzeb klienta (elementy takie jak nazwa firmy w logotypie, slogan), jeśli to możliwe – mogą nieznacznie zmienić kolorystykę, czytamy w serwisie. W markecie działa wyszukiwarka projektów. Każdy ma swoją stronę, na której znaleźć można informacje o cenie (oferta zwykła i na wyłączność), opis, słowa kluczowe i miniaturkę. Jak wygląda proces zakupu?
Kupujesz projekt i zlecasz projektantowi dostosowanie projektu do Twoich potrzeb. Projektant ma obowiązek w ciągu 48 godzin wysłać pliki. Wpłacasz pieniądze. Administrator akceptuje pliki przesłane przez projektanta i możesz je ściągnąć. Jeśli projektant wyśle nieodpowiednie pliki administrator nie zaakceptuje plików, a pieniądze zostaną zwrócone – czytamy.
Dodawanie własnych prac do marketu to określenie tytułu, opisu, kategorii, cen, formatu plików oraz słów kluczowych. Wgrać można również podgląd projektu.
Trzecim fundamentem DesignCloud są konkursy.
Jeśli nie znalazłeś swojego ukochanego designu w naszym sklepie, to powiedz nam jakie są Twoje oczekiwania, a my ogłosimy konkurs na Twój design. W rezultacie otrzymasz wiele pomysłów od różnych designerów. Przez 7 dni będziesz mógł oceniać na bieżąco ich prace i dawać im komentarze, dzięki którym ich pomysły będą coraz lepsze, co spowoduje, iż dostaniesz design idealny dla Ciebie – informują twórcy.
Zgłoszenie chęci rozpoczęcia konkursu to podanie podstawowych danych (nazwa, kategoria, cena minimalna, adres strony internetowej, opis prowadzonej działalności i zlecenia). Można również dodać informacje o inspiracji oraz inne wymagania. Jest opcja wyróżnienia konkursu oraz jego ukrycia (konkurs nie będzie dostępny dla użytkowników niezalogowanych oraz wyszukiwarek) – obie za 15 zł, choć wkrótce cena spaść ma do 5 zł.
Obok wymienionych wyżej funkcji w ramach DesignCloud prowadzony jest również firmowy blog.
Jak zarobić? Co dalej?
Twórcy zarabiać chcą dzięki 10-procentowej prowizji od każdej zawartej w ramach platformy transakcji. Mają również inne pomysły, ale nie chcą wszystkiego zdradzać w tym momencie.
Zapytaliśmy o plany na przyszłość. Najważniejszą zmianą będzie zastąpienie obecnej nazwy serwisu nową.
Postanowiliśmy zmienić nazwę DesignCloud na KonkursNaDesign. Nazwa ta lepiej określa charakter serwisu, od razu wiadomo czym się zajmujemy – mówi nam pan Piotr. Dodaje, że odświeżony zostanie także lekko interfejs graficzny. Pojawią się nowe elementy takie jak film promocyjny na stronie głównej, który będzie przedstawiał ideę projektu.
Możliwym partnerem jest dla twórców firma z branży internetowej, zajmująca się pozycjonowaniem, projektowaniem stron.
To tylko część recenzji. Całość znaleźć można na Wystartowali.pl.
Wpisy promowane
- Jak zmienia się biznes z systemem CMMS?W sektorze produkcji osiągane wyniki biznesowe w dużej mierze zależą od kondycji działu produkcji oraz działu odpowiedzialnego za utrzymanie ruchu ...
- Kiedy warto zainwestować w automatyzację logistyki e-commerce?Przedsiębiorcy z branży e-commerce coraz chętniej korzystają z automatyzacji logistyki. To bowiem skuteczny sposób na usprawnienie pracy. W tym artykule ...
Wydarzenia
Najnowsze wpisy
- BaseLinker Index: 133 pkt w styczniu 2025 r.Analitycy platformy BaseLinker, największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online, opublikowali najnowszy odczyt BaseLinker Index. W ...
- E-commerce w Polsce: 20% konsumentów często rezygnuje z zakupów onlineBranża e-commerce w Polsce rozwija się dynamicznie, oferując konsumentom coraz więcej udogodnień. Mimo to, wielu Polaków rezygnuje z zakupów online, ...
- Sztuczna inteligencja w e-commerce: 5 kluczowych technologii według ekspertów ShoperSztuczna inteligencja coraz częściej wspiera e-commerce, pomagając sprzedawcom w budowaniu przewagi konkurencyjnej. Jakie rozwiązania odgrywają dziś kluczową rolę w sprzedaży ...
- BaseLinker Index wskazuje na wzrost polskiego e-commerce o 10,8% w grudniu 2024Analitycy platformy BaseLinker, największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online, opublikowali najnowszy odczyt BaseLinker Index. W ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.