’Tworzenie pozytywnego wizerunku firm to dziś nie mniej ważna część gospodarczej aktywności niż tworzenie nowych technologii. Społecznej przychylności dla biznesu sprzyja jego społeczna odpowiedzialność’ – piszą w artykule wstępnym autorzy tygodnikowego dodatku.
Na czym jednak polega odpowiedzialny biznes? Dlaczego warto dbać w wizerunek firmy? Jak go budować? Na te pytanie odpowiadają autorzy 'Ucha igielnego’. Rafał Szymczak, prezes Związku Firm PR pisze: 'Odpowiedzialny biznes jest zjawiskiem całkowicie realnym. Pojęcie to zostało ukute i ma praktyczne zastosowanie w liberalnej Ameryce, a nie w przesocjalizowanej Europie. Oznacza to, że musi przynosić zyski. Okazuje się, że taki wizerunek działa dziś na rynku silniej niż reklama, której konsumenci wierzą coraz mniej.’
O swoich doświadczeniach z polskim biznesem opowiada w obszernym wywiadzie Janina Ochojska: 'Relacja między firmą a organizacją taką jak Polska Akcja Humanitarna nie polega na tym, że jeden ma a drugi potrzebuje. De facto obie strony mają sobie coś do dania. My dajemy firmie możliwość budowania dobrego wizerunku, a ona pomaga nam pomagać’. Z kolei o doświadczeniach firm opowiadają w 'Uchu’ prezes BCC Marek Golisewski i były prezes zarządu BP w Polsce Wojciech Heydel.
W tekście 'O czym nie piszą w gazetach’ Jan Krzysztof Bielecki dzieli się w swoim optymizmem, co do sytuacji gospodarczej Polski i jej szans na rozwój. Miłowit Kuniński w rocznicę śmierci założyciela Krakowskiego Towarzystwa Przemysłowego – Mirosława Dzielskiego, przypomina jego wciąż aktualne analizy polityczne i gospodarcze. Janusz A. Majcherek zbiera dowody na tezę, że 'Polacy mają pieniążki’. W numerze również stałe felietony Janusza Palikota i tego rocznej laureatki Nagrody Kisiela Teresy Boguckiej.
Dodatek 'Ucho igielne- przewodnik’ ukazuje się raz w miesiącu, jako bezpłatny dodatek do Tygodnika Powszechnego. Partnerem cyklu dodatków jest Forum Odpowiedzialnego Biznesu oraz Business Centre Club.
Wpisy promowane
- Jakie cechy powinna mieć skuteczna kampania PR?Dobrze zaplanowana kampania PR potrafi zdziałać cuda np. zbudować rozpoznawalność marki, poprawić jej wizerunek, wzmocnić relacje z klientami i przyciągnąć ...
- KSeF: jak nowy system e-faktur uprości twoją księgowość?Wprowadzenie obowiązku korzystania z Krajowego Systemu e-Faktur (KSeF), który ma na celu uproszczenie i unifikację procesu fakturowania w całym kraju. ...
Zobacz ofertę Wpisów promowanych.
Wydarzenia
- 30.06-01.07.2025 Code Europe
- 06-07.10.2025 Testing Ground Conference 2025
Nie widzisz swojego wydarzenia? Skontaktuj się z nami!