Dodatek 'Tygodnika Powszechnego' o etyce biznesu

Opublikowano: 15 listopada 2004. Kategoria: Rynek. Tagi: , , , , , ,

‚Tworzenie pozytywnego wizerunku firm to dziś nie mniej ważna część gospodarczej aktywności niż tworzenie nowych technologii. Społecznej przychylności dla biznesu sprzyja jego społeczna odpowiedzialność’ – piszą w artykule wstępnym autorzy tygodnikowego dodatku.

Na czym jednak polega odpowiedzialny biznes? Dlaczego warto dbać w wizerunek firmy? Jak go budować? Na te pytanie odpowiadają autorzy ‚Ucha igielnego’. Rafał Szymczak, prezes Związku Firm PR pisze: ‚Odpowiedzialny biznes jest zjawiskiem całkowicie realnym. Pojęcie to zostało ukute i ma praktyczne zastosowanie w liberalnej Ameryce, a nie w przesocjalizowanej Europie. Oznacza to, że musi przynosić zyski. Okazuje się, że taki wizerunek działa dziś na rynku silniej niż reklama, której konsumenci wierzą coraz mniej.’

O swoich doświadczeniach z polskim biznesem opowiada w obszernym wywiadzie Janina Ochojska: ‚Relacja między firmą a organizacją taką jak Polska Akcja Humanitarna nie polega na tym, że jeden ma a drugi potrzebuje. De facto obie strony mają sobie coś do dania. My dajemy firmie możliwość budowania dobrego wizerunku, a ona pomaga nam pomagać’. Z kolei o doświadczeniach firm opowiadają w ‚Uchu’ prezes BCC Marek Golisewski i były prezes zarządu BP w Polsce Wojciech Heydel.

W tekście ‚O czym nie piszą w gazetach’ Jan Krzysztof Bielecki dzieli się w swoim optymizmem, co do sytuacji gospodarczej Polski i jej szans na rozwój. Miłowit Kuniński w rocznicę śmierci założyciela Krakowskiego Towarzystwa Przemysłowego – Mirosława Dzielskiego, przypomina jego wciąż aktualne analizy polityczne i gospodarcze. Janusz A. Majcherek zbiera dowody na tezę, że ‚Polacy mają pieniążki’. W numerze również stałe felietony Janusza Palikota i tego rocznej laureatki Nagrody Kisiela Teresy Boguckiej.

Dodatek ‚Ucho igielne- przewodnik’ ukazuje się raz w miesiącu, jako bezpłatny dodatek do Tygodnika Powszechnego. Partnerem cyklu dodatków jest Forum Odpowiedzialnego Biznesu oraz Business Centre Club.

http://www.tygodnik.onet.pl

Sylwester KozakDodatek 'Tygodnika Powszechnego' o etyce biznesu

Podziel się!

O autorze

Sylwester Kozak

Facebook Twitter Google+

Specjalista w zakresie marketingu opartego o promocję wiedzy i doświadczenia. Aktywnie prowadzi własne jak i zlecone serwisy internetowe. Przygotowuje koncepcje biznesowe i analizy rynkowe nowych projektów. Ma praktyczne doświadczenie z zakresu promocji, eCommerce, e-PR, SEO, SEM i prowadzenia projektów internetowych.