TNS OBOP podał wyniki badań użytkowników za okres od stycznia 2002 do czerwca 2002. I tak:
23% badanych, w okresie od stycznia do czerwca 2002 r., deklarowało dostęp do Internetu.
Kolejne 4% badanych planuje go uzyskać w ciągu najbliższych 6 miesięcy.
18% badanych stanowią Internauci (osoby, które przynajmniej raz w miesiącu korzystają z internetu).
Dostęp do Internetu
Średni odsetek osób posiadających dostęp do Internetu w pierwszym półroczu 2002 wyniósł 23% (N = 6064), co szacunkowo w przeliczeniu na populację Polaków w wieku 15 lat i więcej wynosi 7 141 740 osób. Dla porównania w II kwartale 2001 średni odsetek wyniósł 20%, zaś w IV kwartale 2001 – 22%.
Średni odsetek Internautów w badanej populacji wynosi 18,2% (N = 6064), co szacunkowo w przeliczeniu na populację Polaków w wieku 15 lat i więcej wynosi 5 573 988 osób. Są to, zgodnie z międzynarodową definicją Internet Advertising Bureau (USA) osoby, które przynajmniej raz w miesiącu korzystają z Internetu.
Struktura Internautów
40% spośród wszystkich Internautów (N = 1045) korzysta z Internetu 3 – 5 razy w tygodniu lub częściej.
Internautami są nieco częściej mężczyźni (56%) niż kobiety(44%), najczęściej są to osoby w wieku 15-29 lat. Najwyższy odsetek Internautów stanowią osoby z wykształceniem średnim (w tym pomaturalnym) – 38% oraz podstawowym – 30%.
Internauci najczęściej zamieszkują województwa: mazowieckie (15%), śląskie (11%), małopolskie (10%), dolnośląskie (8%) i wielkopolskie (8%).
Wpisy promowane
- Polecane samochody do miasta w atrakcyjnym finansowaniuMałe samochody osobowe od lat cieszą się ogromną popularnością wśród mieszkańców dużych miast i aglomeracji. Mając na uwadze potrzeby dynamicznego ...
- Inwestowanie długoterminowe: dlaczego wszystko jest lepsze od gotówki?Zastanawiając się nad sposobami lokowania kapitału, wielu z nas instynktownie skłania się ku trzymaniu środków w gotówce. Wydaje się to ...
Wydarzenia
19. edycja Studenckiego Festiwalu Informatycznego
04.04.2024 - 06.04.2024
Najnowsze wpisy
- W lutym e-sklepy IdoSell rosły szybciej niż rynekSklepy internetowe, które korzystają z usług IdoSell, rosną znacznie szybciej niż rynek e-commerce w Polsce. Tak wynika z danych Grupy ...
- Dłuższy luty zwiększył sprzedaż – nowy raport BaseLinkerAnalitycy platformy BaseLinker– największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online – opracowal najnowszy odczyt BaseLinker Index. ...
- Restimo pozyskuje 2 mln zł na dalszą cyfryzację gastronomiiRestimo ogłosiło dzisiaj zamknięcie drugiej rundy inwestycyjnej na etapie seed w wysokości 2 mln zł od prywatnych inwestorów. Spółka stworzyła ...
- Nest Bank i Shoper wspólnie wspierają e-przedsiębiorcówShoper nawiązał współpracę z Nest Bankiem. Dzięki temu klienci Shoper mogą skorzystać z oferty konta, limitu lub kredytu firmowego w ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.