Dropbox przejmuje Dropbox.com. Nareszcie

Dropbox, popularny startup, wykorzystywany między innym jako narzędzie do tworzenia kopii zapasowych, kupił domenę Dropbox.com, która prowadzi do oryginalnego serwisu projektu – GetDropbox.com. Chciałoby się powiedzieć – w końcu. Startup przez nierozważne podejście do kwestii zdobycia domeny, mógł tracić nawet kilkadziesiąt tysięcy użytkowników miesięcznie.

dropbox logoSerwis TechCrunch traktuje opisywaną przez siebie transakcję jako ostrzeżenie dla tych internetowych przedsiębiorców, którzy tworząc projekty rezygnują z zakupu odpowiednich domen. W dłuższej perspektywie czasu będzie to bowiem dla nich o wiele większy wydatek. W tekście czytamy między innymi:

Trudno przecenić wartość dobrej nazwy domeny dla sukcesu jaki może odnieść startup. Obserwujemy przecież cały szereg firm z niewiele nieznaczącymi nazwami, które radzą sobie całkiem dobrze. Ale jest różnica pomiędzy pozbawioną sensu nazwą a taką, którą bardzo łatwo pomylić z inną. To jest test, który oblał Dropbox wybierając domenę GetDropbox. Kiedy serwis urósł, wzrósł również ruch na stronie wypełnionej reklamami. Według danych Compete, Dropbox.com miał niemal 60 tys. użytkowników w ostatnim miesiącu. Nie wiemy ilu z nich trafiło w końcu na prawidłową domenę, nie ulega jednak wątpliwości, że Dropbox stracił ogromny ruch i wielu klientów.

Wpisy promowane

Wydarzenia

19. edycja Studenckiego Festiwalu Informatycznego
04.04.2024 - 06.04.2024

Najnowsze wpisy

Scroll to Top