Ruszyła polska wersja nowego narzędzia internetowego dla dzieci, które pozwoli zbadać ich zachowania w Sieci i na tej podstawie określić zestaw właściwych zwyczajów online. Narzędzie w postaci sondy internetowej zostało przygotowane przez zespół Insafe przy European Schoolnet.
Uzyskane podczas badania dane zostaną wykorzystane do stworzenia raportu na temat zachowań dzieci w Internecie. Narzędzie – sonda jest wspierane przez UPC – ogólnoeuropejskiego dostawcę telewizji kablowej, szerokopasmowego dostępu do Internetu i usług telefonicznych.
Narzędzie jest dostępne w 14 wersjach językowych – po czesku, duńsku, holendersku, angielsku, francusku, niemiecku, grecku, węgiersku, rumuńsku, polsku, słowacku, słoweńsku, hiszpańsku oraz szwedzku. Dzieciom i młodzieży w wieku od 10 do 18 lat stawiane są pytania na temat ich zachowań podczas korzystania z Internetu i technologii mobilnych, koncentrując się szczególnie na reakcjach wobec sytuacji zagrożenia. Wkrótce uruchomione zostaną kolejne wersje językowe: fińska, islandzka, włoska, łotewska, litewska, norweska i portugalska. Sonda znajduje się na stronie: www.saferinternet.org/quiz
W oparciu o uzyskane odpowiedzi zaproponowany zostanie dzieciom zestaw porad i sugestii, w jaki sposób mogą poprawić korzystanie z nowoczesnych technologii. Narzędzie jest dostępne dla samodzielnie surfujących dzieci, ale może być również zastosowane przez nauczycieli i wychowawców w grach integracyjnych, do omówienia sposobów radzenia sobie z sytuacjami zagrożenia podczas korzystania z Internetu i innych mediów.
Przez kolejne dwa miesiące narzędzie będzie gromadzić dane, które zostaną użyte podczas przygotowania do obchodów Dnia Bezpiecznego Internetu (6 lutego 2007 roku). Analiza zgromadzonego materiału pozwoli na uzyskanie rzeczywistego wglądu w zachowania dzieci oraz ich postrzeganie takich zjawisk, jak cyberbulling (prześladowanie w Internecie), grooming (uwodzenie dzieci przez Internet), happy slapping (atakowanie przypadkowych ludzi i filmowanie tego za pomocą telefonu komórkowego) i oszustwa SMS-owe.
Do tej inicjatywy przyłączyło się wiele organizacji, zajmujących się pracą z młodymi ludźmi, takie jak Habbo Hotel (www.habbo.com) oraz Bebo (www.bebo.com). Celem wspomnianych serwisów jest promowanie bezpiecznych zachowań wśród ich użytkowników.
„Ponieważ coraz więcej dzieci poświęca coraz więcej czasu na rozrywkę oraz edukację online, uznaliśmy, że niezwykle ważne stało się ulepszenie obecnych materiałów, jakie mają kształtować ich zdolność korzystania z nowych mediów”, podkreśla Janice Richardson, koordynator projektu Insafe przy European Schoolnet.
Narzędzie zostanie udostępnione również europejskiej sieci narodowych punktów Awareness, które wchodzą w skład Insafe (http://www.saferinternet.org/ww/en/pub/insafe/focus.htm).
Insafe nawołuje do dzielenia odpowiedzialności za ochronę praw i potrzeb obywateli, szczególnie dzieci i młodzieży, przez rządy, nauczycieli, media, rodziców oraz przedstawicieli sektora gospodarczego.
www.saferinternet.org
Wpisy promowane
- Jak agencja marketingowa Directan Plus pomaga firmom w pozyskiwaniu cennych leadów sprzedażowychPozyskiwanie leadów sprzedażowych stanowi podstawowy element każdej strategii marketingowej. Lead to potencjalny klient, który wykazał zainteresowanie usługą lub produktem poprzez ...
- Mewa zaprezentuje na Targach SAWO w Poznaniu (23-25.04.2024) odzież roboczą, ochronną i ostrzegawczą dla przemysłu i rzemiosła oraz ofertę w zakresie artykułów bhpW dniach od 23-25 kwietnia b.r. firma Mewa obecna będzie na Międzynarodowych Targach Ochrony Pracy, Pożarnictwa i Ratownictwa SAWO w ...
Wydarzenia
Brak Patronatów
Najnowsze wpisy
- BaseLinker Index: Wzrosty sprzedaży online w marcuAnalitycy platformy BaseLinker– największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online – opracowali właśnie najnowszy odczyt BaseLinker ...
- Packeta Poland: Analiza polskiego rynku e-commerce w branży modyW ostatnich latach polski rynek e-commerce w branży mody przeżywa dynamiczny rozwój. Według danych statista.com, liczba zamówień online w tej ...
- W lutym e-sklepy IdoSell rosły szybciej niż rynekSklepy internetowe, które korzystają z usług IdoSell, rosną znacznie szybciej niż rynek e-commerce w Polsce. Tak wynika z danych Grupy ...
- Dłuższy luty zwiększył sprzedaż – nowy raport BaseLinkerAnalitycy platformy BaseLinker– największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online – opracowal najnowszy odczyt BaseLinker Index. ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.