Ruszyła polska wersja nowego narzędzia internetowego dla dzieci, które pozwoli zbadać ich zachowania w Sieci i na tej podstawie określić zestaw właściwych zwyczajów online. Narzędzie w postaci sondy internetowej zostało przygotowane przez zespół Insafe przy European Schoolnet.
Uzyskane podczas badania dane zostaną wykorzystane do stworzenia raportu na temat zachowań dzieci w Internecie. Narzędzie – sonda jest wspierane przez UPC – ogólnoeuropejskiego dostawcę telewizji kablowej, szerokopasmowego dostępu do Internetu i usług telefonicznych.
Narzędzie jest dostępne w 14 wersjach językowych – po czesku, duńsku, holendersku, angielsku, francusku, niemiecku, grecku, węgiersku, rumuńsku, polsku, słowacku, słoweńsku, hiszpańsku oraz szwedzku. Dzieciom i młodzieży w wieku od 10 do 18 lat stawiane są pytania na temat ich zachowań podczas korzystania z Internetu i technologii mobilnych, koncentrując się szczególnie na reakcjach wobec sytuacji zagrożenia. Wkrótce uruchomione zostaną kolejne wersje językowe: fińska, islandzka, włoska, łotewska, litewska, norweska i portugalska. Sonda znajduje się na stronie: www.saferinternet.org/quiz
W oparciu o uzyskane odpowiedzi zaproponowany zostanie dzieciom zestaw porad i sugestii, w jaki sposób mogą poprawić korzystanie z nowoczesnych technologii. Narzędzie jest dostępne dla samodzielnie surfujących dzieci, ale może być również zastosowane przez nauczycieli i wychowawców w grach integracyjnych, do omówienia sposobów radzenia sobie z sytuacjami zagrożenia podczas korzystania z Internetu i innych mediów.
Przez kolejne dwa miesiące narzędzie będzie gromadzić dane, które zostaną użyte podczas przygotowania do obchodów Dnia Bezpiecznego Internetu (6 lutego 2007 roku). Analiza zgromadzonego materiału pozwoli na uzyskanie rzeczywistego wglądu w zachowania dzieci oraz ich postrzeganie takich zjawisk, jak cyberbulling (prześladowanie w Internecie), grooming (uwodzenie dzieci przez Internet), happy slapping (atakowanie przypadkowych ludzi i filmowanie tego za pomocą telefonu komórkowego) i oszustwa SMS-owe.
Do tej inicjatywy przyłączyło się wiele organizacji, zajmujących się pracą z młodymi ludźmi, takie jak Habbo Hotel (www.habbo.com) oraz Bebo (www.bebo.com). Celem wspomnianych serwisów jest promowanie bezpiecznych zachowań wśród ich użytkowników.
„Ponieważ coraz więcej dzieci poświęca coraz więcej czasu na rozrywkę oraz edukację online, uznaliśmy, że niezwykle ważne stało się ulepszenie obecnych materiałów, jakie mają kształtować ich zdolność korzystania z nowych mediów”, podkreśla Janice Richardson, koordynator projektu Insafe przy European Schoolnet.
Narzędzie zostanie udostępnione również europejskiej sieci narodowych punktów Awareness, które wchodzą w skład Insafe (http://www.saferinternet.org/ww/en/pub/insafe/focus.htm).
Insafe nawołuje do dzielenia odpowiedzialności za ochronę praw i potrzeb obywateli, szczególnie dzieci i młodzieży, przez rządy, nauczycieli, media, rodziców oraz przedstawicieli sektora gospodarczego.
www.saferinternet.org
Wpisy promowane
- Czym powinien wyróżniać się skuteczny projekt strony internetowej?Obecność online jest ważnym czynnikiem sukcesu każdej firmy. Profesjonalne tworzenie stron www umożliwia dotarcie do szerokiego grona klientów oraz stanowi ...
- Jak ubiegać się o kredyt dla firmy?Firmy nierzadko napotykają kłopoty finansowe, w których potrzebują dodatkowego wsparcia. Co więcej, większe kwoty, które nie zawsze są w posiadaniu ...
Wydarzenia
Brak Patronatów
Najnowsze wpisy
- Rekordowa rentowność Shopera w pierwszym kwartale 2024Shoper opublikował wyniki finansowe osiągnięte w pierwszym kwartale 2024 roku. Spółka pochwaliła się rekordowo wysoką rentownością, 31% wzrostem przychodów oraz ...
- BaseLinker Index: Wzrosty sprzedaży online w marcuAnalitycy platformy BaseLinker– największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online – opracowali właśnie najnowszy odczyt BaseLinker ...
- Packeta Poland: Analiza polskiego rynku e-commerce w branży modyW ostatnich latach polski rynek e-commerce w branży mody przeżywa dynamiczny rozwój. Według danych statista.com, liczba zamówień online w tej ...
- W lutym e-sklepy IdoSell rosły szybciej niż rynekSklepy internetowe, które korzystają z usług IdoSell, rosną znacznie szybciej niż rynek e-commerce w Polsce. Tak wynika z danych Grupy ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.