Dziennikarze subskrybują na Facebooku

W zeszłym roku Facebook udostępnił możliwość subskrybowania informacji, m.in. osób powszechnie rozpoznawalnych. Czy to narzędzie sprawdziło się wśród dziennikarzy? Facebook odpowiedział na to pytanie.

Dziennikarze subskrybują na Facebooku 1We wrześniu zeszłego roku Facebook uruchomił funkcję Subskrybuj. Dzięki temu użytkownicy tego portalu społecznościowego mogą dowiadywać się o najnowszych wpisach znanych i lubianych bez konieczności przynależności do grona znajomych. Wśród korzystających z tego udogodnienia nie brakuje dziennikarzy, którzy chcą być na bieżąco informowani o najważniejszych wydarzeniach.

Wśród osób związanych z dostarczaniem informacji oprócz dziennikarzy typowo „internetowych” spotkać można także, i to w sporej ilości, pracowników tradycyjnych dzienników. Ponad dziewiędziesięciu dziennikarzy z Washington Post korzysta z funkcji Subskrybuj, ponad pięćdziesięciu z New York Timesa. Te liczby śwadczą o tym, że Facebook stanowi od jakiegoś czasu tak samo ważne źródło informacji dla każdego dziennikarza jak Twitter, który do tej pory wygrywał szybkością dostarczania nowych informacji.

Poniżej przedstawiamy podsumowanie kilkumiesięcznego okresu obserwacji dziennikarzy przez analityków Facebooka, przedstawione na oficjalnym blogu Facebooka:

  • dziennikarze korzystający z funkcji Subskrybuj odnotowali średnio 320-procentowy wzrost osób obserwujących, począwszy od listopada 2011 roku;
  • 62 proc. wiadomości publikowanych przez dziennikarzy zawierało odpowiedni link;
  • 30 proc. informacji zawierało propozycję przeczytania artykułu – sformułowania typu „przeczytaj mój artykuł” dawały 37-procentowy wzrost zainteresowania;
  • największą popularnością użytkowników cieszyły się komentarze i analizy, także zdjęcia z opisywanych wydarzeń.

 

Wpisy promowane

Wydarzenia

19. edycja Studenckiego Festiwalu Informatycznego
04.04.2024 - 06.04.2024

Najnowsze wpisy

Scroll to Top