W zeszłym roku Facebook udostępnił możliwość subskrybowania informacji, m.in. osób powszechnie rozpoznawalnych. Czy to narzędzie sprawdziło się wśród dziennikarzy? Facebook odpowiedział na to pytanie.
We wrześniu zeszłego roku Facebook uruchomił funkcję Subskrybuj. Dzięki temu użytkownicy tego portalu społecznościowego mogą dowiadywać się o najnowszych wpisach znanych i lubianych bez konieczności przynależności do grona znajomych. Wśród korzystających z tego udogodnienia nie brakuje dziennikarzy, którzy chcą być na bieżąco informowani o najważniejszych wydarzeniach.
Wśród osób związanych z dostarczaniem informacji oprócz dziennikarzy typowo „internetowych” spotkać można także, i to w sporej ilości, pracowników tradycyjnych dzienników. Ponad dziewiędziesięciu dziennikarzy z Washington Post korzysta z funkcji Subskrybuj, ponad pięćdziesięciu z New York Timesa. Te liczby śwadczą o tym, że Facebook stanowi od jakiegoś czasu tak samo ważne źródło informacji dla każdego dziennikarza jak Twitter, który do tej pory wygrywał szybkością dostarczania nowych informacji.
Poniżej przedstawiamy podsumowanie kilkumiesięcznego okresu obserwacji dziennikarzy przez analityków Facebooka, przedstawione na oficjalnym blogu Facebooka:
- dziennikarze korzystający z funkcji Subskrybuj odnotowali średnio 320-procentowy wzrost osób obserwujących, począwszy od listopada 2011 roku;
- 62 proc. wiadomości publikowanych przez dziennikarzy zawierało odpowiedni link;
- 30 proc. informacji zawierało propozycję przeczytania artykułu – sformułowania typu „przeczytaj mój artykuł” dawały 37-procentowy wzrost zainteresowania;
- największą popularnością użytkowników cieszyły się komentarze i analizy, także zdjęcia z opisywanych wydarzeń.
Wpisy promowane
- Jakie cechy powinna mieć skuteczna kampania PR?Dobrze zaplanowana kampania PR potrafi zdziałać cuda np. zbudować rozpoznawalność marki, poprawić jej wizerunek, wzmocnić relacje z klientami i przyciągnąć ...
- KSeF: jak nowy system e-faktur uprości twoją księgowość?Wprowadzenie obowiązku korzystania z Krajowego Systemu e-Faktur (KSeF), który ma na celu uproszczenie i unifikację procesu fakturowania w całym kraju. ...
Zobacz ofertę Wpisów promowanych.
Wydarzenia
- 30.06-01.07.2025 Code Europe
- 06-07.10.2025 Testing Ground Conference 2025
Nie widzisz swojego wydarzenia? Skontaktuj się z nami!