Zaledwie dwa tygodnie działalności e-commerce portalu ubezpieczeniowego e-insurance.pl wystarczyły do sprzedania pierwszej polisy ubezpieczeniowej.
29 marca 2002 r. pierwszy klient zdobyty przez e-insurance.pl zdecydował się na wybór Otwartego Funduszu Emerytalnego Allianz oraz wykupił uzupełniającą polisę majątkową obejmującą wyposażenie mieszkania oraz odpowiedzialność cywilną (w TU Allianz).
Ponadto cztery osoby złożyły za pośrednictwem portalu e-insurance.pl aplikację wstępną dotyczącą ubezpieczeń na życie. W dwóch przypadkach chodzi o polisy typowo inwestycyjne (oszczędnościowe), w dwóch o uniwersalne (z funduszem inwestycyjnym).
Zdaniem producenta serwisu fakty te dowodzą skuteczności modelu biznesowego, na którym oparto budowę e-insurance.pl. Nadrzędnym celem portalu jest przyciągnięcie Internautów zainteresowanych ubezpieczeniami a następnie wzbudzenie i utrzymanie ich zaufania. Dzięki stałej interakcji, dostarczaniu bieżącej informacji oraz niezależnych porad czytelnicy decydują się na korzystanie z oferty e-commerce portalu.
Model biznesowy polegający na opieraniu przychodów portalu wyłącznie o reklamy został zweryfikowany przez rynek już w latach 2000-2001. Zbankrutowała Arena.pl, upadek portalu Ahoj.pl pogrążył przy okazji poprzednika e-insurance.pl – vortal SOCRATES. Nie udało się zdobyć odpowiedniej zyskowności serwisowi Pilot Finansowy (tworzonemu przez Eradę SA), który także zniknął z Sieci. To tylko kilka przykładów bankructwa idei opartej na przekonaniu, że to wysoka oglądalność wygeneruje przychód i zysk. Rynek jest teraz dojrzalszy, polski Internet komercyjny na własnej skórze odkrył, że na samej dużej odwiedzalności – opartej np. o dzieci i uczniów – nie da się nawet pokryć kosztów.
Milionowa oglądalność generuje ogromne koszty utrzymania infrastruktury technicznej przy znikomym efekcie finansowym – mówi Adam Jarecki, redaktor naczelny e-insurance.pl i jednocześnie właściciel firmy Termit IC, producenta portalu. – Nasz cel był inny: nie potrzebujemy wielkiego zasięgu, potrzebujemy czytelnika, który obecnie lub w niedalekiej przyszłości da realny przychód towarzystwom ubezpieczeniowym. I do takich udało nam się trafić.
Portal e-insurance.pl już w założeniach miał być serwisem elitarnym, zmuszającym czytelnika do myślenia oraz odrobiny wysiłku przy podejmowaniu własnych decyzji finansowych. Na jego stronach znajdziemy wszystko, co jest potrzebne do ich podjęcia. Nie będzie tam jednak najprostszej porady: jaką polisę i w jakim towarzystwie wykupić. Każdy człowiek ma bowiem indywidualne potrzeby w tym zakresie i uogólnienia prowadzą zwykle na manowce.
Za dwa tygodnie e-insurance.pl opublikuje pierwsze wyniki badań ankietowych przeprowadzanych przez ARC Rynek i Opinia. Już teraz wiadomo, że czytelnik serwisu to mężczyzna (75%) w wieku powyżej 26 lat (60%) i z przyzwoitymi dochodami (ponad połowa zarabia więcej niż średnią krajową).
Portal e-insurance.pl pojawił się w wersji testowej 1 października 2001 roku. Wersja „official release” została opublikowana na początku stycznia 2002 r. Oferta e-commerce’owa została uruchomiona 16 marca. Obecnie portal posiada ponad 1200 zarejestrowanych czytelników.
Producentem portalu jest firma Termit Internet Consulting; poprzednio m. in. właściciel serwisu ubezpieczeniowego SOCRATES.
Kampanie reklamowe na stronach portalu e-insurance.pl – oparte na emisjach okien pop-up, bannerów reklamowych, mega-bannerów i podobnych narzędziach marketingu interaktywnego – są obsługiwane przez firmę ARBOmedia Polska.
Wpisy promowane
- Jak ubiegać się o kredyt dla firmy?Firmy nierzadko napotykają kłopoty finansowe, w których potrzebują dodatkowego wsparcia. Co więcej, większe kwoty, które nie zawsze są w posiadaniu ...
- Na co zwrócić uwagę przy kredycie hipotecznym w 2024 roku?Marzysz o własnym mieszkaniu, ale nie masz wystarczających środków finansowych? To właśnie wtedy z pomocą przychodzi kredyt hipoteczny, czyli jedno ...
Wydarzenia
Brak Patronatów
Najnowsze wpisy
- BaseLinker Index: Wzrosty sprzedaży online w marcuAnalitycy platformy BaseLinker– największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online – opracowali właśnie najnowszy odczyt BaseLinker ...
- Packeta Poland: Analiza polskiego rynku e-commerce w branży modyW ostatnich latach polski rynek e-commerce w branży mody przeżywa dynamiczny rozwój. Według danych statista.com, liczba zamówień online w tej ...
- W lutym e-sklepy IdoSell rosły szybciej niż rynekSklepy internetowe, które korzystają z usług IdoSell, rosną znacznie szybciej niż rynek e-commerce w Polsce. Tak wynika z danych Grupy ...
- Dłuższy luty zwiększył sprzedaż – nowy raport BaseLinkerAnalitycy platformy BaseLinker– największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online – opracowal najnowszy odczyt BaseLinker Index. ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.