Amerykański serwis statystyczny eMarketer opublikował nowe dane dotyczące rozwoju e-handlu w kolejnych latach. Wygląda na to, że nadal będzie można zaobserwować wzrost, ale już nie tak imponujący jak dawniej.
W 2007 sprzedaż przez sieć w USA była warta 127 miliardów dolarów – prawie o 20% więcej niż w 2006. W tym roku tempo wzrostu spadnie do 14,3%, a w 2011 tylko do 9,9%. Rok później wyniesie 8,9%, a rynek osiągnie wartość rzędu 220 mld USD.
Analityk eMarketera Jeff Grau jest jednak optymistą: Sklepy internetowe poradzą sobie z recesją lepiej niż tradycyjny handel. A to dlatego, że w sieci kupują przede wszystkim świadomi, zaawansowani konsumenci, zorientowani na wyższej klasy produkty, lepiej radzący sobie ze spowolnieniem gospodarczym.
Dodatkowo Grau stwierdził, że spadek tempa rozwoju jest „naturalnym skutkiem dojrzewania rynku”. Zwrócił uwagę na nadal niezagospodarowane nisze – osoby starsze czy Amerykanów pochodzenia latynoskiego. Przykładowo coraz więcej seniorów korzysta z sieci – w 2011 będzie ich już 25 milionów (12% wszystkich).
Źródło: eMarketer
Wpisy promowane
- Nowoczesna strona internetowa – najważniejsze narzędzie rozwoju lokalnego biznesuW dzisiejszych czasach brak profesjonalnej strony internetowej jest jak nieistnienie w oczach współczesnych klientów. Dla lokalnych przedsiębiorców odpowiednio zaprojektowana witryna ...
- Długopisy plastikowe i metalowe z nadrukiem – czy warto wykorzystać je w kampanii promocyjnej firmy?Długopisy plastikowe i metalowe to jedne z popularniejszych gadżetów reklamowych – są niedrogie, praktyczne i mają ogromny potencjał marketingowy. Można ...
Zobacz ofertę Wpisów promowanych.
Wydarzenia
15.05.2025 Javeloper 2025 (online)
20.05.2025 - 21.05.2025 E-Commerce Connect
21.05.2025 - 22.05.2025 V FORUM LOYALTY PLANET 360°
21.05.2025 VII Kongres MIT Sloan Management Review Polska
04.06.2025 - 05.06.2025 VI FORUM DIGITAL EVOLUTION FOR PHARMA & MEDICAL
30.06.2025 - 01.07.2025 Code Europe
Nie widzisz swojego wydarzenia? Skontaktuj się z nami!