E-sprzedaż będzie nadal rosła, ale wolno

Amerykański serwis statystyczny eMarketer opublikował nowe dane dotyczące rozwoju e-handlu w kolejnych latach. Wygląda na to, że nadal będzie można zaobserwować wzrost, ale już nie tak imponujący jak dawniej.
W 2007 sprzedaż przez sieć w USA była warta 127 miliardów dolarów – prawie o 20% więcej niż w 2006. W tym roku tempo wzrostu spadnie do 14,3%, a w 2011 tylko do 9,9%. Rok później wyniesie 8,9%, a rynek osiągnie wartość rzędu 220 mld USD.

E-sprzedaż będzie nadal rosła, ale wolno 1

Analityk eMarketera Jeff Grau jest jednak optymistą: Sklepy internetowe poradzą sobie z recesją lepiej niż tradycyjny handel. A to dlatego, że w sieci kupują przede wszystkim świadomi, zaawansowani konsumenci, zorientowani na wyższej klasy produkty, lepiej radzący sobie ze spowolnieniem gospodarczym.

E-sprzedaż będzie nadal rosła, ale wolno 2

Dodatkowo Grau stwierdził, że spadek tempa rozwoju jest „naturalnym skutkiem dojrzewania rynku”. Zwrócił uwagę na nadal niezagospodarowane nisze – osoby starsze czy Amerykanów pochodzenia latynoskiego. Przykładowo coraz więcej seniorów korzysta z sieci – w 2011 będzie ich już 25 milionów (12% wszystkich).

Źródło: eMarketer

Wpisy promowane

Wydarzenia

Brak Patronatów

Najnowsze wpisy

Scroll to Top