Amerykański serwis statystyczny eMarketer opublikował nowe dane dotyczące rozwoju e-handlu w kolejnych latach. Wygląda na to, że nadal będzie można zaobserwować wzrost, ale już nie tak imponujący jak dawniej.
W 2007 sprzedaż przez sieć w USA była warta 127 miliardów dolarów – prawie o 20% więcej niż w 2006. W tym roku tempo wzrostu spadnie do 14,3%, a w 2011 tylko do 9,9%. Rok później wyniesie 8,9%, a rynek osiągnie wartość rzędu 220 mld USD.
Analityk eMarketera Jeff Grau jest jednak optymistą: Sklepy internetowe poradzą sobie z recesją lepiej niż tradycyjny handel. A to dlatego, że w sieci kupują przede wszystkim świadomi, zaawansowani konsumenci, zorientowani na wyższej klasy produkty, lepiej radzący sobie ze spowolnieniem gospodarczym.
Dodatkowo Grau stwierdził, że spadek tempa rozwoju jest „naturalnym skutkiem dojrzewania rynku”. Zwrócił uwagę na nadal niezagospodarowane nisze – osoby starsze czy Amerykanów pochodzenia latynoskiego. Przykładowo coraz więcej seniorów korzysta z sieci – w 2011 będzie ich już 25 milionów (12% wszystkich).
Źródło: eMarketer
Wpisy promowane
- Czym powinien wyróżniać się skuteczny projekt strony internetowej?Obecność online jest ważnym czynnikiem sukcesu każdej firmy. Profesjonalne tworzenie stron www umożliwia dotarcie do szerokiego grona klientów oraz stanowi ...
- Jak ubiegać się o kredyt dla firmy?Firmy nierzadko napotykają kłopoty finansowe, w których potrzebują dodatkowego wsparcia. Co więcej, większe kwoty, które nie zawsze są w posiadaniu ...
Wydarzenia
Brak Patronatów
Najnowsze wpisy
- Rekordowa rentowność Shopera w pierwszym kwartale 2024Shoper opublikował wyniki finansowe osiągnięte w pierwszym kwartale 2024 roku. Spółka pochwaliła się rekordowo wysoką rentownością, 31% wzrostem przychodów oraz ...
- BaseLinker Index: Wzrosty sprzedaży online w marcuAnalitycy platformy BaseLinker– największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online – opracowali właśnie najnowszy odczyt BaseLinker ...
- Packeta Poland: Analiza polskiego rynku e-commerce w branży modyW ostatnich latach polski rynek e-commerce w branży mody przeżywa dynamiczny rozwój. Według danych statista.com, liczba zamówień online w tej ...
- W lutym e-sklepy IdoSell rosły szybciej niż rynekSklepy internetowe, które korzystają z usług IdoSell, rosną znacznie szybciej niż rynek e-commerce w Polsce. Tak wynika z danych Grupy ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.