Trendy w zdobywaniu głosów wyborczych, które objawiły się podczas kampanii prezydenckiej Baracka Obamy w USA powoli zaczynają pojawiać się w kraju nad Wisłą. Video online, kampanie linków sponsorowanych w wyszukiwarkach, prezentacje kandydatów w serwisach web 2.0 i inne internetowe pomysły na zachęcenie do siebie elektoratu stają się coraz modniejsze wśród kandydatów walczących o miejsca w Parlamencie Europejskim. Czasu na agitację pozostało mało – już w piątek o północy rozpoczyna się cisza wyborcza.
Wyraźnie nowatorskim podejściem do kampanii wyborczej może pochwalić się kandydat Rafał Trzaskowski (PO). Jego sztab wyborczy przygotował stylową, zgodną z najnowszymi trendami w sieci stronę internetową www.dlarafala.pl Ale to nie jedyne miejsce, gdzie Trzaskowski prezentuje się w sieci. Jego profile pojawiły się na wszystkich znaczących polskich serwisach społecznościowych: nasza-klasa, goldenline oraz na międzynarodowych, bardzo modnych wśród młodzieży YouTube, Facebooku i Flikrze. Kandydat prowadzi również swój blog i pisze w Salonie24.pl.
Jednak podstawowym orężem walki o głosy stało się dla Trzaskowskiego video online. Sztab wyborczy przygotował szereg filmów z cyklu ,,dla Rafała”. W kolejnych odsłonach przyjaciele kandydata: Michał Żebrowski, Tomasz Karolak, Grzegorz Turnau i inni w humorystyczny sposób ,,robią coś dla Rafała”: Żebrowski wkłada ulotki Trzaskowskiego za wycieraczki samochodów i zostaje zaatakowany przez ,,starszą Panią”, a Karolak postanawia ,,dla Rafała” poddać się metamorfozie w salonie urody i przemienić się w uroczą blondynkę z gładkimi nogami. Grzegorz Turnau dla Rafała przyjechał do Warszawy, skomponował i zaśpiewał jego piosenkę wyborczą. Koncepcję filmów wymyślili Paweł Nowakowski i Michał Surówka. Reklamy są przygotowane jedynie na potrzeby internetu.
– Jest to unikatowa kampania wyborcza w Polsce. Pierwszy raz kandydat w wyborach tak wyraźnie i śmiało podejmuje działania w internecie. Wyjątkowość działań sztabu Rafała Trzaskowskiego polega na wykorzystaniu w kampanii internetowego video. Filmy zostały zamieszczone na stronie oficjalnej kandydata oraz na wielu innych serwisach – mówi Mateusz Ostachowski z agencji Kompan.pl – Kampania, którą prowadzimy jest rozliczana w modelu CPC, w którym płatność następuje jedynie za przeniesienie potencjalnego wyborcy na stronę kandydata, gdzie można się zapoznać z jego poglądami i pomysłami na pracę w PE – przekonuje przedstawiciel Kompan.pl
Sztab wyborczy Rafała Trzaskowskiego pozyskał do udziału w kampanii oprócz wspominanych aktorów również Urszulę Dudziak, Piotra Adamczyka, Daniela Olbrychskiego, Zbigniewa Zamachowskiego i innych. To właśnie celebryci w połączeniu z kreatywnym podejściem do nowoczesnych technologii mogą zdecydować o sukcesie Trzaskowskiego w wyborach.
– Umiejętność wykorzystywania najnowszych technologii internetowych w tych wyborach stała się niezwykle ważna. Politycy muszą zrozumieć, że takie narzędzia jak video online pozwalają na zdobycie wirtualnej przewagi nad konkurentami, która później nad urną przeradza się w realny głos wyborczy – dodaje Mateusz Ostachowski z Kompan.pl.
Wpisy promowane
- Zrównoważone urządzenia firmy Mewa do czyszczenia części to mniej zagrożeń na stanowisku roboczymW ciągu ostatnich dziesięcioleci znacznie zmienił się sposób produkcji i serwisowania samochodów. Widoczne jest to szczególnie w warsztatach samochodowych – ...
- Pozycjonowanie sklepu internetowego – ile to kosztuje?Prowadzisz sklep online, ale obecne obroty nie są dla Ciebie zadowalające? W wyszukiwarce plasujesz się dopiero na 3., 6. czy ...
Zobacz ofertę Wpisów promowanych.
Wydarzenia
- 15.05.2025 Javeloper 2025
- 20-21.05.2025 E-Commerce Connect
- 21-22.05.2025 V FORUM LOYALTY PLANET 360°
- 21.05.2025 VII Kongres MIT Sloan Management Review Polska
- 04-05.06.2025 VI FORUM DIGITAL EVOLUTION FOR PHARMA & MEDICAL
- 04-05.06.2025 Perspektywy Women in Tech Summit
- 10.06.2025 IT Unplugged
- 30.06-01.07.2025 Code Europe
Nie widzisz swojego wydarzenia? Skontaktuj się z nami!