Według badania Barometr E-shopper przeprowadzonego przez DPDgroup, ponad połowa Europejczyków przynajmniej raz dokonała zakupów online w zagranicznym sklepie internetowym.
Zakupy międzynarodowe najpopularniejsze są na Łotwie (82%), w Portugalii (81%), Szwajcarii i Chorwacji (po 79%) oraz w Słowenii (78%). Na drugim biegunie znajdują się duże kraje, takie Niemcy, Wielka Brytania, Francja i Polska, które charakteryzuje duży rodzimy rynek i wysoki popyt wewnętrzny.
Mieszkańcy Francji, Niemiec, Wielkiej Brytanii, czy Polski mniej chętnie zaglądają do zagranicznych sklepów internetowych, ponieważ najczęściej kupowane towary są dostępne lokalnie – wyjaśnia Rafał Nawłoka, prezes zarządu DPD Polska. Warto jednak zauważyć, że wśród rodzimych nabywców istnieje duże zainteresowanie ofertą z innych krajów – otwartość na możliwość dokonania zakupów w zagranicznym e-sklepie deklaruje 69 proc. Polaków – dodaje Rafał Nawłoka.
Wśród najczęstszych powodów realizacji zagranicznych zakupów online można wymienić większą różnorodność marek i korzystniejszą ofertę. Konsumenci poszukują marek niedostępnych na rodzimym rynku (57% respondentów ogółem, 65% respondentów z Polski) i oferowanych w korzystnej cenie (52%). Kraje Europy Środkowo – Wschodniej preferują zakupy na stronach chińskich (Łotwa 65%, Węgry 62%) z uwagi na niższe ceny. Kraje Europy Zachodniej wolą zakupy u swoich sąsiadów – aż 76% mieszkańców Austrii kupuje w niemieckich e-sklepach, a 41% Belgów we francuskich.
Według badania polscy nabywcy należą, obok Niemiec, Francji czy Wielkiej Brytanii, do państw w mniejszym stopniu zainteresowanych zakupami zagranicznymi. Okazji poszukują najczęściej w e-sklepach chińskich, brytyjskich i amerykańskich. Europejczycy najczęściej kupują zagranicą odzież (19% spośród ostatnio dokonanych zakupów), elektronikę (14%) i książki (10%). Wśród czynników, które zniechęcają ich do dokonywania e-zakupów zagranicą, wymieniane są m.in. skomplikowany proces zwrotów czy zbyt długi czas dostawy.
Nabywcy z Europy oczekują lepszych doświadczeń zakupowych w sklepach zagranicznych. Dotyczy to przede wszystkim procesu doręczenia i zwrotu, ponieważ nie wszystkie sklepy międzynarodowe biorą pod uwagę lokalne uwarunkowania lub ograniczenia sieci doręczeń – wyjaśnia Łukasz Zembowicz, członek zarządu, dyrektor ds. sprzedaży i marketingu w DPD Polska.
Polskie sklepy internetowe, którym zależy na przyciągnięciu nabywców z innych krajów, powinny zwrócić uwagę właśnie na wysoki standard obsługi na ostatniej mili i realizowanie zwrotów na terenie całej Europy. DPD Polska wczytuje się w te wymagania i właśnie dlatego w tych dniach wdrożyła w pierwszych krajach możliwość realizowania płatności za pobraniem w doręczeniach międzynarodowych – dodaje Łukasz Zembowicz.
Raport Barometr E-shopper opracowany przez DPDgroup został przygotowany przez firmę Kantar TNS, która zebrała opinie od 23 450 respondentów online w 21 krajach Europy.
Wpisy promowane
- Zrównoważone urządzenia firmy Mewa do czyszczenia części to mniej zagrożeń na stanowisku roboczymW ciągu ostatnich dziesięcioleci znacznie zmienił się sposób produkcji i serwisowania samochodów. Widoczne jest to szczególnie w warsztatach samochodowych – ...
- Pozycjonowanie sklepu internetowego – ile to kosztuje?Prowadzisz sklep online, ale obecne obroty nie są dla Ciebie zadowalające? W wyszukiwarce plasujesz się dopiero na 3., 6. czy ...
Zobacz ofertę Wpisów promowanych.
Wydarzenia
- 15.05.2025 Javeloper 2025
- 20-21.05.2025 E-Commerce Connect
- 21-22.05.2025 V FORUM LOYALTY PLANET 360°
- 21.05.2025 VII Kongres MIT Sloan Management Review Polska
- 04-05.06.2025 VI FORUM DIGITAL EVOLUTION FOR PHARMA & MEDICAL
- 04-05.06.2025 Perspektywy Women in Tech Summit
- 10.06.2025 IT Unplugged
- 30.06-01.07.2025 Code Europe
Nie widzisz swojego wydarzenia? Skontaktuj się z nami!