Według badania Barometr E-shopper przeprowadzonego przez DPDgroup, ponad połowa Europejczyków przynajmniej raz dokonała zakupów online w zagranicznym sklepie internetowym.
Zakupy międzynarodowe najpopularniejsze są na Łotwie (82%), w Portugalii (81%), Szwajcarii i Chorwacji (po 79%) oraz w Słowenii (78%). Na drugim biegunie znajdują się duże kraje, takie Niemcy, Wielka Brytania, Francja i Polska, które charakteryzuje duży rodzimy rynek i wysoki popyt wewnętrzny.
Mieszkańcy Francji, Niemiec, Wielkiej Brytanii, czy Polski mniej chętnie zaglądają do zagranicznych sklepów internetowych, ponieważ najczęściej kupowane towary są dostępne lokalnie – wyjaśnia Rafał Nawłoka, prezes zarządu DPD Polska. Warto jednak zauważyć, że wśród rodzimych nabywców istnieje duże zainteresowanie ofertą z innych krajów – otwartość na możliwość dokonania zakupów w zagranicznym e-sklepie deklaruje 69 proc. Polaków – dodaje Rafał Nawłoka.
Wśród najczęstszych powodów realizacji zagranicznych zakupów online można wymienić większą różnorodność marek i korzystniejszą ofertę. Konsumenci poszukują marek niedostępnych na rodzimym rynku (57% respondentów ogółem, 65% respondentów z Polski) i oferowanych w korzystnej cenie (52%). Kraje Europy Środkowo – Wschodniej preferują zakupy na stronach chińskich (Łotwa 65%, Węgry 62%) z uwagi na niższe ceny. Kraje Europy Zachodniej wolą zakupy u swoich sąsiadów – aż 76% mieszkańców Austrii kupuje w niemieckich e-sklepach, a 41% Belgów we francuskich.
Według badania polscy nabywcy należą, obok Niemiec, Francji czy Wielkiej Brytanii, do państw w mniejszym stopniu zainteresowanych zakupami zagranicznymi. Okazji poszukują najczęściej w e-sklepach chińskich, brytyjskich i amerykańskich. Europejczycy najczęściej kupują zagranicą odzież (19% spośród ostatnio dokonanych zakupów), elektronikę (14%) i książki (10%). Wśród czynników, które zniechęcają ich do dokonywania e-zakupów zagranicą, wymieniane są m.in. skomplikowany proces zwrotów czy zbyt długi czas dostawy.
Nabywcy z Europy oczekują lepszych doświadczeń zakupowych w sklepach zagranicznych. Dotyczy to przede wszystkim procesu doręczenia i zwrotu, ponieważ nie wszystkie sklepy międzynarodowe biorą pod uwagę lokalne uwarunkowania lub ograniczenia sieci doręczeń – wyjaśnia Łukasz Zembowicz, członek zarządu, dyrektor ds. sprzedaży i marketingu w DPD Polska.
Polskie sklepy internetowe, którym zależy na przyciągnięciu nabywców z innych krajów, powinny zwrócić uwagę właśnie na wysoki standard obsługi na ostatniej mili i realizowanie zwrotów na terenie całej Europy. DPD Polska wczytuje się w te wymagania i właśnie dlatego w tych dniach wdrożyła w pierwszych krajach możliwość realizowania płatności za pobraniem w doręczeniach międzynarodowych – dodaje Łukasz Zembowicz.
Raport Barometr E-shopper opracowany przez DPDgroup został przygotowany przez firmę Kantar TNS, która zebrała opinie od 23 450 respondentów online w 21 krajach Europy.
Wpisy promowane
- Zaplanuj świąteczne wydatki dla pracowników – Jak wybrać idealny prezent?Święta Bożego Narodzenia to czas, który w wielu firmach wiąże się nie tylko z magią i wspólnymi świętowaniem, ale również ...
- Workflow – co to jest i w jakich firmach znajdzie zastosowanie?Współczesny świat biznesu stawia przed przedsiębiorstwami coraz to nowe wyzwania. Presja konkurencji, rosnące wymagania klientów i konieczność optymalizacji kosztów skłaniają ...
Wydarzenia
E-COMMERCE CHALLENGE 2024
23.05.2024 - 24.05.2024
Code Europe
10.06.2024 - 11.06.2024
Najnowsze wpisy
- Salesforce Shopping Index Q1 2024 – kupujący oszczędzająi odkładają zakupy na późniejW pierwszym kwartale roku dane dotyczące zakupów pokazują nieoczekiwane zwroty akcji. Spodziewaliśmy się obniżek stóp procentowych, ale teraz, gdy inflacja ...
- Nowa integracja z Przelewy24 dostępna dla Klientów Shoper w ramach usługi Shoper PłatnościShoper oraz PayPro SA, właściciel marki Przelewy24, ogłaszają współpracę. Sprzedawcy zyskają możliwość korzystania z usług dodatkowego dostawcy w ramach Shoper ...
- MAKRO Companion: nowa aplikacja dla gastronomiiMakro Companion to najnowsza aplikacja mobilna Grupy METRO dedykowana branży HoReCa. Jej głównym celem jest ułatwienie i przyspieszenie procesu zamawiania ...
- ERLI: Szybsze zwroty w paczkomatachERLI uruchomił dla swoich klientów nową usługę, dzięki której zwroty zakupów mają być nie tylko szybsze i wygodniejsze, ale również ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.