Zamiast marnowania przestrzeni w samochodach czy bagażach serwis ecoKurierzy.pl proponuje „ekologiczne” aukcje przesyłek kurierskich. Czy taki pomysł ma szanse na biznesowe powodzenie? Zapraszamy do naszej recenzji!
Nasz portal to pierwszy w Polsce serwis poświęcony aukcjom przesyłek kurierskich i przewozu osób. Łączy ludzi chcących coś wysłać z tymi, którzy odpłatnie mogą im w tym pomóc – informują twórcy ecoKurierzy.pl. Projekt, który wystartował w połowie lutego tworzony jest przez cztery osoby.
Ideą funkcjonowania ecoKurierzy.pl jest próba wykorzystania pustych przestrzeni w samochodach jeżdżących po polskich drogach.
Podaje się, że 25 proc. jeżdżących w Polsce ciężarówek jest pustych! W czasach kiedy gospodarka przechodzi kryzys, ceny paliwa idą do góry, a wzrost ilości dwutlenku węgla potęguje efekt cieplarniany. Nasz projekt chce pomóc zmniejszyć skale tego ogromnego marnotrawstwa czasu, energii, pieniędzy – mówią autorzy. Tłumaczą również, że ich projekt jest nie tylko przedsięwzięciem komercyjnym, ale przede wszystkim proekologicznym, przyczyniającym się do ochrony środowiska.
Fundamentem działania ecoKurierzy.pl jest możliwość wybrania kuriera do przewozu przesyłki. Nie musi być to profesjonalna firma przewozowa. Takie rozwiązanie ma być dobre zarówno dla usługobiorcy, jak i usługodawcy.
Zyskują obie strony. Wysyłający nie jest skazany na firmę kurierską i jej stawki, ma bezpośredni dostęp do ogromnej liczby usługodawców, oszczędza wybierając konkurencyjną ofertę. Strony mają możliwość negocjowania, co zwiększa prawdopodobieństwo znalezienia kontrahenta. Będący w podróży usługodawca, przy okazji zabierając paczkę lub osobę, ponosi mniejsze koszty – tłumaczą twórcy ecoKurierzy.pl.
Kurierem może być każdy: student jadący pociągiem z Opola do Warszawy, kierowca w drodze z Gdańska do Tczewa, właściciel samochodu dostawczego chcący dorobić, pasażer samolotu mający kilka wolnych kilogramów w swojej torbie itp. Jednocześnie serwis skierowany jest także do profesjonalistów: firm kurierskich, kurierów rowerowych, firm zajmujących się przeprowadzkami. Ma być miejscem, w którym mogą pozyskać zlecenia, reklamować się w kręgu potencjalnych usługobiorców, budować reputację swojej marki itd.
Najistotniejszym argumentem przemawiającym za zasadnością stworzenia naszego projektu jest popularność już istniejących portali aukcyjnych. Ludzie coraz swobodniej korzystają z Allegro czy z www.zlecenia.przez.net. Nasz projekt jest niczym innym jak aukcyjnym rynkiem usług kurierskich! – przekonują twórcy.
Zaufanie do potencjalnych partnerów budować mają takie elementy jak profile, zdjęcia, komentarze (pozytywne, negatywne, neutralne, o charakterze krótkiego opisu i referencji) na temat wykonanych usług itp. Swoją tożsamość można potwierdzić robiąc niewielki przelew bankowy na konto projektu, co ujawnia dane właściciela. Strony po zawarciu umowy otrzymują dokumenty, w których jest opis paczki/usługi oraz miejsce na podpis kontrahenta potwierdzający odbiór/nadanie przesyłki. Dla celów bezpieczeństwa w momencie przekazania paczki można poprosić o pokazanie dowodu tożsamości i zweryfikować dane umieszczone na portalu.
Na czym ecoKurierzy.pl chce zarabiać? W początkowej fazie projektu korzystanie z portalu ma być darmowe, docelowo mają być pobierane procentowe opłaty od kwoty na jaką zawarto umowę. Dochód, podobnie jak w przypadku funkcjonujących już portali aukcyjnych, przynieść mają także programy reklamowe, dodawanie dodatkowych elementów do swoich ofert mających ją wyeksponować (np. indywidualne „skórki” do aukcji), udostępnianie małym firmom kurierskim internetowego API, czyli zestawu funkcji, który może pomóc im zintegrować ich system informatyczny z nowymi ofertami które są dostępne w serwisie itp. W przyszłości wraz z zaoferowaniem możliwości ubezpieczenia paczki, prowizje z tego tytułu mają stać się kolejnym źródłem zysku.
Plany na najbliższą przyszłość to przede wszystkim stworzenie aplikacji dla Facebooka, umożliwiającej korzystanie z możliwości dostępnych na ecoKurierzy.pl za pomocą portalu społecznościowego.
To tylko część recenzji. Całość znaleźć można na Wystartowali.pl.
Wpisy promowane
- Jak zmienia się biznes z systemem CMMS?W sektorze produkcji osiągane wyniki biznesowe w dużej mierze zależą od kondycji działu produkcji oraz działu odpowiedzialnego za utrzymanie ruchu ...
- Kiedy warto zainwestować w automatyzację logistyki e-commerce?Przedsiębiorcy z branży e-commerce coraz chętniej korzystają z automatyzacji logistyki. To bowiem skuteczny sposób na usprawnienie pracy. W tym artykule ...
Wydarzenia
Najnowsze wpisy
- BaseLinker Index: 133 pkt w styczniu 2025 r.Analitycy platformy BaseLinker, największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online, opublikowali najnowszy odczyt BaseLinker Index. W ...
- E-commerce w Polsce: 20% konsumentów często rezygnuje z zakupów onlineBranża e-commerce w Polsce rozwija się dynamicznie, oferując konsumentom coraz więcej udogodnień. Mimo to, wielu Polaków rezygnuje z zakupów online, ...
- Sztuczna inteligencja w e-commerce: 5 kluczowych technologii według ekspertów ShoperSztuczna inteligencja coraz częściej wspiera e-commerce, pomagając sprzedawcom w budowaniu przewagi konkurencyjnej. Jakie rozwiązania odgrywają dziś kluczową rolę w sprzedaży ...
- BaseLinker Index wskazuje na wzrost polskiego e-commerce o 10,8% w grudniu 2024Analitycy platformy BaseLinker, największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online, opublikowali najnowszy odczyt BaseLinker Index. W ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.