Zakupy poprzez Internet to przede wszystkim wygoda dla kupujących – wynika z badania „Polski eKlient” przeprowadzonego przez firmę badawczą I-Metria. Jednak w przyszłości kluczowym czynnikiem, który zadecyduje o sukcesie lub porażce wirtualnych sprzedawców będzie cena oferowanych przez nich produktów.
Firma badawcza I-Metria przeprowadziła badanie użytkowników Internetu, którzy dokonują zakupów online oraz tych, którzy nie kupują w wirtualnych sklepach. Zbadanie obu grup umożliwiło – poza uzyskaniem informacji na temat najczęściej wybieranego asortymentu, częstotliwości zakupów i środków finansowych przeznaczanych na nie – również analizę barier stojących przed polskim rynkiem elektronicznego handlu. Wyniki badania opracowano w formie raportu „Polski eKlient”.
eKlient to badanie elektronicznego handlu w Polsce z perspektywy kupujących i niekupujących. Jest to już trzeci aspekt eHandlu, który zbadała I-Metria. I-Metria prowadzi cykliczne badania sklepów internetowych (eHandel w Polsce) oraz w maju zbadała funkcjonalność polskich witryn internetowych, w tym e-sklepów.
Na pierwsze miejsce wysuwa się wygoda zakupu (dla 71% badanych). Następnie szersza oferta asortymentowa – dla 48% oraz atrakcyjna cena -dla 45% badanych. Innymi wymienianymi powodami zakupu online są m.in. szybkość dokonania zakupu (43% badanych) oraz łatwość ich realizacji – dla 30% badanych.
Najczęściej wymienianym przez respondentów powodem, dla którego nie kupują w Internecie jest brak możliwości dokładnego obejrzenia towaru przed zakupem (dla 30% badanych). Od zakupów w sieci internautów powstrzymuje także usatysfakcjonowanie tradycyjnymi zakupami (25%) oraz brak korzyści wynikających z robienia zakupów w Internecie (18%).
Wpisy promowane
- SEO vs. Google Ads – jaką kampanię wybrać?Co opłaca się bardziej: SEO czy Google Ads? Jeśli i Ciebie nurtuje to pytanie, na pewno wiesz już, że odpowiedź ...
- Czym są umiejętności interpersonalne i w jaki sposób je rozwijać?Umiejętności interpersonalne to istotny element zarówno w życiu zawodowym, jak i prywatnym. Obejmują zdolność komunikacji, empatii, asertywności oraz umiejętność pracy ...
Zobacz ofertę Wpisów promowanych.
Wydarzenia
- 20-21.05.2025 E-Commerce Connect
- 21-22.05.2025 V FORUM LOYALTY PLANET 360°
- 21.05.2025 VII Kongres MIT Sloan Management Review Polska
- 04-05.06.2025 VI FORUM DIGITAL EVOLUTION FOR PHARMA & MEDICAL
- 04-05.06.2025 Perspektywy Women in Tech Summit
- 10.06.2025 IT Unplugged
- 30.06-01.07.2025 Code Europe
- 06-07.10.2025 Testing Ground Conference 2025
Nie widzisz swojego wydarzenia? Skontaktuj się z nami!