eKlient – badanie polskich klientów sklepów internetowych

Opublikowano: 9 lipca 2002. Kategoria: Rynek. Tagi: ,

Zakupy poprzez Internet to przede wszystkim wygoda dla kupujących – wynika z badania „Polski eKlient” przeprowadzonego przez firmę badawczą I-Metria. Jednak w przyszłości kluczowym czynnikiem, który zadecyduje o sukcesie lub porażce wirtualnych sprzedawców będzie cena oferowanych przez nich produktów.

Firma badawcza I-Metria przeprowadziła badanie użytkowników Internetu, którzy dokonują zakupów online oraz tych, którzy nie kupują w wirtualnych sklepach. Zbadanie obu grup umożliwiło – poza uzyskaniem informacji na temat najczęściej wybieranego asortymentu, częstotliwości zakupów i środków finansowych przeznaczanych na nie – również analizę barier stojących przed polskim rynkiem elektronicznego handlu. Wyniki badania opracowano w formie raportu „Polski eKlient”.

eKlient to badanie elektronicznego handlu w Polsce z perspektywy kupujących i niekupujących. Jest to już trzeci aspekt eHandlu, który zbadała I-Metria. I-Metria prowadzi cykliczne badania sklepów internetowych (eHandel w Polsce) oraz w maju zbadała funkcjonalność polskich witryn internetowych, w tym e-sklepów.

Na pierwsze miejsce wysuwa się wygoda zakupu (dla 71% badanych). Następnie szersza oferta asortymentowa – dla 48% oraz atrakcyjna cena -dla 45% badanych. Innymi wymienianymi powodami zakupu online są m.in. szybkość dokonania zakupu (43% badanych) oraz łatwość ich realizacji – dla 30% badanych.

Najczęściej wymienianym przez respondentów powodem, dla którego nie kupują w Internecie jest brak możliwości dokładnego obejrzenia towaru przed zakupem (dla 30% badanych). Od zakupów w sieci internautów powstrzymuje także usatysfakcjonowanie tradycyjnymi zakupami (25%) oraz brak korzyści wynikających z robienia zakupów w Internecie (18%).

http://www.imetria.com

Sylwester KozakeKlient – badanie polskich klientów sklepów internetowych

Podziel się!

O autorze

Sylwester Kozak

Facebook Twitter Google+

Specjalista w zakresie marketingu opartego o promocję wiedzy i doświadczenia. Aktywnie prowadzi własne jak i zlecone serwisy internetowe. Przygotowuje koncepcje biznesowe i analizy rynkowe nowych projektów. Ma praktyczne doświadczenie z zakresu promocji, eCommerce, e-PR, SEO, SEM i prowadzenia projektów internetowych.