Elektroniczny Doradca PKO BP

Opublikowano: 24 kwietnia 2003. Kategoria: Rynek. Tagi: ,

Z myślą o swoich klientach korporacyjnych, PKO Bank Polski oddał do użytku Elektronicznego Doradcę – multimedialną aplikację doradczą dotyczącą usług i produktów bankowości korporacyjnej. Projekt i przygotowanie aplikacji zostały powierzone agencji interaktywnej HYPERmedia. Nowoczesność narzędzia polega na możliwości korzystania z zawsze aktualnych danych przy użyciu tej samej aplikacji zapisanej na płycie CD. Po uruchomieniu narzędzia z płyty CD istnieje możliwość aktualizowania danych dzięki nawet krótkotrwałemu połączeniu z Internetem. Podczas połączenia, niewielkie pliki zawierające aktualne informacje zapamiętywane są przez system komputera. Daje to możliwość wyświetlania aktualnych danych przy kolejnym uruchomieniu aplikacji i korzystania z aktualnej oferty nawet gdy zmieniają się parametry produktów bankowych.

Jednym z zadań postawionych przed programistami HYPERmedia było stworzenie mechanizmu symulującego rozmowę klienta korporacyjnego z profesjonalnym doradcą bankowym. System ma za zadanie proponować usługi finansowe według indywidualnych potrzeb danego klienta. W celu określenia swoich wymagań, za pomocą aplikacji komputerowej, klient odpowiada na szereg pytań, dotyczących reprezentowanej przez niego organizacji. Udzielone odpowiedzi są brane pod uwagę przez system przy generowaniu końcowych sugestii. Ścieżka pytań ułożona jest w sposób inteligentny, aby uniknąć „omawiania” kwestii zbędnych w danej rozmowie. W tym celu w architekturze aplikacji zastosowano schemat drzewa decyzyjnego. Interakcja klienta z doradcą przypomina prawdziwą rozmowę z przedstawicielem banku. „Rozmowa” z klientem przebiega inaczej w przypadku małego podmiotu gospodarczego niż np. w przypadku spółki akcyjnej o dużym kapitale i rozbudowanej strukturze prowadzonej działalności.

http://www.korporacje.pkobp.pl

Sylwester KozakElektroniczny Doradca PKO BP

Podziel się!

O autorze

Sylwester Kozak

Facebook Twitter Google+

Specjalista w zakresie marketingu opartego o promocję wiedzy i doświadczenia. Aktywnie prowadzi własne jak i zlecone serwisy internetowe. Przygotowuje koncepcje biznesowe i analizy rynkowe nowych projektów. Ma praktyczne doświadczenie z zakresu promocji, eCommerce, e-PR, SEO, SEM i prowadzenia projektów internetowych.