Elektronika w Internecie

Kupując elektronikę użytkową w Internecie oszczędzimy średnio 12 proc. w stosunku do sklepów tradycyjnych – wynika z badania przeprowadzonego przez instytut MillwardBrown SMG/KRC. Ceny sklepu internetowego – Agito.pl – okazały się niższe niż w tradycyjnych marketach średnio o 20 proc.
Badanie objęło dziewięć sklepów internetowych wyspecjalizowanych w elektronice użytkowej (Agito.pl, Euro.com.pl, Hoopla.pl, Komputronik.pl, Max24.pl, Medilider.pl, Megamedia.pl, Neo24.pl, Zadowolenie.pl) oraz po trzy warszawskie markety z pięciu tradycyjnych sieci handlowych (Avans, Electroworld, Euro RTV-AGD, MediaMarkt, Saturn). We wszystkich sklepach badanie zostało przeprowadzone jednego dnia – 9 kwietnia 2008 r. W zestawieniu ujęto 206 produktów podzielonych na dziewięć kategorii.

W większości kategorii najtańszym sklepem okazał się Agito.pl. Ceny są tu średnio o 20 proc. niższe niż w sklepach tradycyjnych i o 12 proc. niższe niż w pozostałych e-sklepach.

Jak pokazało badanie, w niektórych kategoriach różnice w cenach popularnych produktów sięgają nawet 40 proc. Np. przy zakupie telewizora Samsung 32’’ LCD możemy wydać 2276 zł w najtańszym sklepie internetowym, lub nawet 3099 zł w najdroższym wśród sklepów stacjonarnych. Podobne różnice zanotowano w przypadku aparatów fotograficznych (Canon PowerShot SX100 IS od 737 zł w Agito.pl do 1099 zł w Euro RTV-AGD) czy sprzętu AGD (lodówka LG GR B359 PVQA od 1392 zł w Agito.pl do 1949 zł w MediaMarkt)

Biorąc pod uwagę średnie ceny badanych produktów, zakupy elektroniki użytkowej w Internecie są o 12 proc. tańsze niż w sklepach tradycyjnych.

Wpisy promowane

Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.

Przewiń do góry