eMarketer: profesjonalne treści są przyszłością wideo w sieci

Opublikowano: 27 lutego 2009. Kategoria: Bez kategorii. Tagi: , , , , ,

eMarketer zadaje proste, choć bardzo istotne pytanie: czy obejrzeniu milionów krótkich klipów wideo stworzonych przez innych użytkowników, internetowi widzowie nie poszukają czegoś… lepszego? Wydaje się to bardzo prawdopodobne. Oczekiwania – wraz z ze wzrostem ilości kontentu wideo, jego „konkurencyjności” – będą wzrastać w istotnym tempie.

Jak wynika z raportu „Pro Online Video Views 1998-2012” przygotowanego przez AccuStream iMedia Research – odpowiedź na pytanie eMarketera może być jak najbardziej twierdząca. Ilość oglądanego profesjonalnego kontentu wideo wzrosła o 25 proc. w minionym roku do poziomu 41,6 miliarda wyświetleń. Myślę również, że odczuwamy to wszyscy, jako konsumenci filmów w sieci – coraz częściej sięgamy po dłuższe, profesjonalne i lepszej jakości przekazy. Wiąże się to także z jego coraz większą dostępnością.

eMarketer: profesjonalne treści są przyszłością wideo w sieci 1

Wśród profesjonalnych treści wideo 17 proc. stanowiły materiały przygotowane oryginalnie dla telewizji. Stacje telewizyjne zaczynają doceniać internet jako potężny kanał dystrybucji. Pod względem rodzaju dominuje natomiast wideo związane z rozrywką dla dzieci (30 proc. – wzrost z poziomu 10 proc. w 2001 roku).

Wyraźny wzrost profesjonalnego kontentu wideo pochodzącego głównie ze stacji telewizyjnych tworzy istotną bazę dla marketingu – powiedział David Hallerman, starszy analityk eMarketera.

Firma badawcza The Diffusion Group (TGD) raportuje natomiast, że w 2008 roku krótkie, tworzone przez samych użytkowników, pliki wideo generowały aż 60 proc. zysków z amerykańskich reklam we wszystkich tego typu przekazach. Jednocześnie jednak analitycy TGD przewidują, że w 2013 roku 70 proc. zysków z reklam związanych będzie z długimi formami wideo.

admagazine.pleMarketer: profesjonalne treści są przyszłością wideo w sieci

Podziel się!

O autorze

admagazine.pl