Google+ został pomyślany jako usługa tożsamościowa, powiedział Eric Schmidt, prezes zarządu Google. Odniósł się w ten sposób do budzącej kontrowersje polityki „prawdziwych nazwisk”. Google wymaga by użytkownicy serwisu społecznościowego posługiwali się jedynie swymi nazwiskami, nie pseudonimami.
Schmidt udzielił krótkiego wywiadu Andy’emu Carvinowi z NPR. Zapytany o to, dlaczego Google wybrało taką politykę, Schmidt powiedział, że wszystko zależy od ludzi – korzystanie z G+ jest opcjonalne, nikt nikogo nie zmusza do korzystania z serwisu. Dodać miał również, że jeśli chodzi o kraje takie jak Iran czy Syria, ludzie nie mogą tam i tak oczekiwać prywatności ze względu na politykę lokalnych władz.
Według Schmidta internet będzie lepszym miejscem, jeśli będziemy wiedzieć czy mamy do czynienia z prawdziwą osobą czy z kimś fałszywym. Jego zdaniem część ludzi jest po prostu zła i powinniśmy móc ich zidentyfikować.
Takie tłumaczenie nie przekonuje jednak wszystkich. Krytycy Google przekonują, że firma wykorzystywać będzie tego typu dane do działań reklamowych lub na inne sposoby będzie chciała na nich zarobić.
Nasuwa się pytanie: dla kogo Google zbudowało ten serwis? Dla ciebie, czy dla siebie. Odpowiedź na pytanie o to, dlaczego musisz używać swojego prawdziwego nazwiska jest prosta – ponieważ oni tego potrzebują – napisał Fred Wilson, inwestor z firm Flatiron Partners oraz Union Square Ventures.
Konieczność korzystania z prawdziwych nazwisk jest najbardziej kontrowersyjnym obszarem działania – zbierającego pochlebne recenzje – Google+. Promowany przycisk +1 odnosi od niedawna wprost do Google+, teksty z serwisu pojawiają się w wynikach wyszukiwania wyszukiwarki Google, w serwisie pojawiły się także gry. Całość składa się na coraz więcej udostępnianych informacji, które powiązane są z konkretnym użytkownikiem.
Czy internauci zaakceptują politykę Google? Czy dla wielu z nich fakt, że nie mogą korzystać z pseudonimów ma jakiekolwiek znaczenie?
[Za: Mashable]
Wpisy promowane
- Niezbędne narzędzie w każdej firmie – przewodnik po wózkach transportowychW przestrzeniach takich jak magazyny, fabryki czy warsztaty, gdzie codziennie zarządza się ciężkimi i nieporęcznymi przedmiotami i towarami, nieocenioną wartość ...
- Jak agencja marketingowa Directan Plus pomaga firmom w pozyskiwaniu cennych leadów sprzedażowychPozyskiwanie leadów sprzedażowych stanowi podstawowy element każdej strategii marketingowej. Lead to potencjalny klient, który wykazał zainteresowanie usługą lub produktem poprzez ...
Wydarzenia
Brak Patronatów
Najnowsze wpisy
- BaseLinker Index: Wzrosty sprzedaży online w marcuAnalitycy platformy BaseLinker– największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online – opracowali właśnie najnowszy odczyt BaseLinker ...
- Packeta Poland: Analiza polskiego rynku e-commerce w branży modyW ostatnich latach polski rynek e-commerce w branży mody przeżywa dynamiczny rozwój. Według danych statista.com, liczba zamówień online w tej ...
- W lutym e-sklepy IdoSell rosły szybciej niż rynekSklepy internetowe, które korzystają z usług IdoSell, rosną znacznie szybciej niż rynek e-commerce w Polsce. Tak wynika z danych Grupy ...
- Dłuższy luty zwiększył sprzedaż – nowy raport BaseLinkerAnalitycy platformy BaseLinker– największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online – opracowal najnowszy odczyt BaseLinker Index. ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.