Ericsson ogłasza rezultaty badań konsumenckich w Polsce

Opublikowano: 10 września 2009. Kategoria: Rynek. Tagi: ,

Ericsson Consumer Lab zakończył badanie poświęcone zachowaniom polskich konsumentów na rynku usług telekomunikacyjnych. Badanie wykazało m.in. że Polacy przekonują się coraz bardziej zarówno do telefonii komórkowej jak i usług mobilnego szerokopasmowego Internetu.

85% wynosi w Polsce penetracja telefonii komórkowej. Najdynamiczniej rosnącą grupą użytkowników telefonii mobilnej są Tradycjonaliści. To osoby powyżej 50 roku życia, korzystające głównie z podstawowych funkcji telefonu. Podczas podobnego badania przeprowadzonego w Polsce przez Consumer Lab w 2006 roku grupa ta deklarowała nikłe zainteresowanie komunikacją mobilną.

Ericsson ustalił, że Polacy coraz dłużej rozmawiają przez telefon komórkowy. Statystyczny Polak spędza w ten sposób prawie pół godziny dziennie dzwoniąc głównie w sprawach prywatnych.

Badanie firmy Ericsson wykazało, że prawdziwą furorę nad Wisłą zrobiły elektroniczne usługi bankowe. W 2006 roku tylko 14% ankietowanych deklarowało, że wykonuje Internecie co najmniej jedną operację finansową tygodniowo. Tegoroczne badania wskazują, że z bankowych transakcji wykonywanych online korzysta już 41% Polaków tygodniowo.

Polacy lubią przeglądać Internet w celach prywatnych – przyznało się do tego 86% ankietowanych. To o 8% więcej niż wynosi ustalona przez Consumer Lab średnia światowa. Polacy szczególnie preferują komunikację za pośrednictwem komunikatorów i czatów, robi to prawie 62% ankietowanych.

Badania odbyły się w okresie marzec – maj 2009 roku. Przeprowadzono 1500 wywiadów, które objęły osoby między 15-69 rokiem życia. Źródłem danych są ankiety bezpośrednie i internetowe w rozkładzie po 50%. Badania są reprezentatywne dla 28 mln Polaków.

Tomasz UchańskiEricsson ogłasza rezultaty badań konsumenckich w Polsce

Podziel się!

O autorze

tomasz.uchanski