Eurobank uruchamia bankowość mobilną

Opublikowano: 20 sierpnia 2013. Kategoria: Rynek. Tagi: , ,

Eurobank zakończył projekt wdrożenia bankowości mobilnej na telefony i tablety z systemem iOS i Android. Nowa aplikacja, eurobank mobile, wyróżniać ma się m.in. niestandardowymi rozwiązaniami.  

ekran glownyDzięki eurobank mobile klient może zarządzać swoim kontem i wykonywać najważniejszych operacje. Aplikację wyróżniać ma prosta i czysta grafika oraz użyteczna i intuicyjna nawigacja.

Naszym założeniem była prostota i minimalizm interfejsu. Z konta w telefonie korzysta się w różnych sytuacjach, często w pośpiechu, w podróży, w środkach komunikacji miejskiej, dlatego niezbędna jest wygoda i użyteczność. Chcieliśmy, aby klient szybko i intuicyjnie poruszał się po aplikacji – powiedział Wojciech Mikołajczyk, product manager Euro Bank S.A.

Klient banku dzięki aplikacji może sprawdzić stan konta i rachunku oszczędnościowego, wykonać przelewy dowolne i zdefiniowane, a także wysłać swój numer konta w treści e-maila bądź SMS-a do osób znajdujących się na liście kontaktów w jego książce telefonicznej/skrzynce mailowej.

W przypadku posiadania kredytów gotówkowych lub ratalnych przez klienta, aplikacja wyświetla aktualny harmonogram spłaty rat. Klient widzi również informacje o swoich kartach debetowych i kredytowych, może założyć lokatę (z pomocą kalkulatora oprocentowania) lub rachunek oszczędnościowy. Aplikacja pozwala na kontakt z bankiem, zastrzeżenie karty lub dowodu osobistego, doładowanie dowolnego numeru telefonu, znalezienie najbliższej placówki, bankomatu lub wpłatomatu eurobanku, czy wyświetlenie profilu banku w wybranym portalu społecznościowym.

Są także mniej typowe rozwiązania. Historia operacji na rachunkach przedstawiona jest za pomocą osi czasu. To rozwiązanie w łatwy sposób wizualizować ma stan konta oraz etapy poszczególnych transakcji. Każdą z nich można dodatkowo „rozwinąć” w celu poznania szczegółów operacji. Kwoty są ułożone chronologiczne i oznaczone kolorami,  odpowiadają im również poszczególne strony osi.

Dodatkowo na telefony z systemem Android przygotowany został wskaźnik salda w formie wigdeta. Umożliwia dostęp do informacji o posiadanych środkach na wybranym rachunku bez konieczności logowania się do aplikacji. Może to być forma graficzna lub kwotowa. Nowym rozwiązaniem jest możliwość podglądu dodatkowo kwot trzech ostatnich transakcji na wybranym koncie.

po-zalogowaniuW trakcie aktywacji aplikacji klient podaje swój identyfikator do usługi bankowości elektronicznej eurobanku oraz kod aktywacyjny do TokenaGSM, który można uzyskać w placówce banku lub za pośrednictwem bankowości telefonicznej. Następnie klient definiuje kod PIN (od 4 do 8 cyfr), który jest wykorzystywany do odblokowania TokenaGSM.

Właśnie rozpoczęła się kampania promująca konta osobiste i ich nowe funkcjonalności: przelewy ekspresowe i bankowość mobilną. Obejmuje spoty w stacjach telewizyjnych, a także reklamę w kinach i w internecie. Promocyjne plakaty i ulotki będzie można również zobaczyć we wszystkich oddziałach eurobanku oraz na ich witrynach. W pierwszej kolejności pojawią się spoty TV dotyczące przelewów ekspresowych, a dwa tygodnie później bankowości mobilnej eurobanku.

Wymogiem pełnego korzystania z aplikacji jest posiadanie w eurobanku konta z dostępem przez internet oraz tokenaGSM. Aplikację, w zależności od posiadanego urządzenia (system Android lub iOS), można pobrać ze sklepu Google Play lub AppStore. Następnie należy udać się do placówki eurobanku lub skontaktować się telefonicznie z bankiem, aby uzyskać kod aktywacyjny. Aplikacja jest zintegrowana z TokenemGSM, co oznacza, że służy on jednocześnie do logowania do serwisu eurobank online.

Aplikacja została przygotowana we współpracy z firmami Mobter i Wheel Systems.

Dawid ZarazińskiEurobank uruchamia bankowość mobilną

Podziel się!

O autorze

Dawid Zaraziński

Redaktor naczelny e-biznes.pl. Twórca Instytutu Kontekstów Pracy, który dostarcza wiedzy i inspiracji w szeroko rozumianym temacie pracy. Wcześniej kierownik think tanku biznesowo-technologicznego „How To Do IT” i redaktor prowadzący internetową odsłonę magazynu „Harvard Business Review Polska”. Aktywny na LinkedIn i Twitterze.