Już jutro, 3 sierpnia, Yahoo! przestanie wyświetlać własne wyniki wyszukiwania w Europie. Internauci zobaczą rezultaty oparte o wyszukiwarkę Bing. Będzie to realizacja umowy z Microsoftem, zawartej w 2009 roku.
Firma Yahoo! w wysłanym powiadomieniu informuje, że z dniem 3 sierpnia w europejskich oddziałach (Wielka Brytania, Francja, Niemcy, Hiszpania, Włochy) odbędzie się przejście z własnych wyników wyszukiwania na wyniki dostarczane przez należącą do Microsoftu wyszukiwarkę Bing. To finalizacja umowy z lipca 2009 roku, zgodnie z którą wyszukiwarka korporacji z Redmond zasilić ma Yahoo! Ta natomiast zajęła się między innymi pośrednictwem w sprzedaży reklam w serwisach obu firm. Rok po podpisaniu umowy partnerskiej podobne przejście odbyło się w Ameryce Północnej.
Zmiana silnika wyszukiwarki nie wpłynie na relacje z reklamodawcami. Firmy inwestujące w płatne wyniki wyszukiwania wciąż będą mogły korzystać z kont Yahoo Search Marketing.
Zmiana dostawcy wyników wyszukiwania i rezygnacja z własnych rozwiązań to przyznanie się Yahoo! do niemożności skutecznego konkurowania na rynku wyszukiwarek. Połączenie sił z Microsoftem nie ułatwiło jednak sprawy – według danych comScore udziały Bing rosną (ma ok. 14 proc. udziałów w rynku), ale głównie kosztem Yahoo! właśnie, a nie największego rywala – Google.
Wpisy promowane
- Na co zwrócić uwagę przy kredycie hipotecznym w 2024 roku?Marzysz o własnym mieszkaniu, ale nie masz wystarczających środków finansowych? To właśnie wtedy z pomocą przychodzi kredyt hipoteczny, czyli jedno ...
- Niezbędne narzędzie w każdej firmie – przewodnik po wózkach transportowychW przestrzeniach takich jak magazyny, fabryki czy warsztaty, gdzie codziennie zarządza się ciężkimi i nieporęcznymi przedmiotami i towarami, nieocenioną wartość ...
Wydarzenia
Brak Patronatów
Najnowsze wpisy
- BaseLinker Index: Wzrosty sprzedaży online w marcuAnalitycy platformy BaseLinker– największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online – opracowali właśnie najnowszy odczyt BaseLinker ...
- Packeta Poland: Analiza polskiego rynku e-commerce w branży modyW ostatnich latach polski rynek e-commerce w branży mody przeżywa dynamiczny rozwój. Według danych statista.com, liczba zamówień online w tej ...
- W lutym e-sklepy IdoSell rosły szybciej niż rynekSklepy internetowe, które korzystają z usług IdoSell, rosną znacznie szybciej niż rynek e-commerce w Polsce. Tak wynika z danych Grupy ...
- Dłuższy luty zwiększył sprzedaż – nowy raport BaseLinkerAnalitycy platformy BaseLinker– największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online – opracowal najnowszy odczyt BaseLinker Index. ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.