Już jutro, 3 sierpnia, Yahoo! przestanie wyświetlać własne wyniki wyszukiwania w Europie. Internauci zobaczą rezultaty oparte o wyszukiwarkę Bing. Będzie to realizacja umowy z Microsoftem, zawartej w 2009 roku.
Firma Yahoo! w wysłanym powiadomieniu informuje, że z dniem 3 sierpnia w europejskich oddziałach (Wielka Brytania, Francja, Niemcy, Hiszpania, Włochy) odbędzie się przejście z własnych wyników wyszukiwania na wyniki dostarczane przez należącą do Microsoftu wyszukiwarkę Bing. To finalizacja umowy z lipca 2009 roku, zgodnie z którą wyszukiwarka korporacji z Redmond zasilić ma Yahoo! Ta natomiast zajęła się między innymi pośrednictwem w sprzedaży reklam w serwisach obu firm. Rok po podpisaniu umowy partnerskiej podobne przejście odbyło się w Ameryce Północnej.
Zmiana silnika wyszukiwarki nie wpłynie na relacje z reklamodawcami. Firmy inwestujące w płatne wyniki wyszukiwania wciąż będą mogły korzystać z kont Yahoo Search Marketing.
Zmiana dostawcy wyników wyszukiwania i rezygnacja z własnych rozwiązań to przyznanie się Yahoo! do niemożności skutecznego konkurowania na rynku wyszukiwarek. Połączenie sił z Microsoftem nie ułatwiło jednak sprawy – według danych comScore udziały Bing rosną (ma ok. 14 proc. udziałów w rynku), ale głównie kosztem Yahoo! właśnie, a nie największego rywala – Google.
Wpisy promowane
- Odzież robocza powinna sygnalizować kompetencjeZadbana i atrakcyjna odzież robocza świadczy o profesjonalizmie – to powszechnie znany fakt. Branża rzemieślnicza nie jest tu wyjątkiem. Dlatego ...
- Integracje dla e-commerce – jakie przynoszą korzyści?W erze cyfrowej transformacji, e-commerce już od dłuższego czasu jest nie tylko alternatywą dla tradycyjnego handlu, ale często staje się ...
Wydarzenia
Weź nasz patronat!
31.12.2023
Najnowsze wpisy
- Black Weekend z BLIKIEM – liczba transakcji blisko 18 mlnKolejny raz wyprzedaże związane z Black Friday i Cyber Monday przyciągnęły liczne grono klientów. Atrakcyjne ceny skłoniły ich do zakupów, ...
- IdoSell – Sklepy internetowe odnotowały nawet 50 proc. wzrosty w BlackWeekBlack Week, Black Weekend i Cyber Monday – w tym okresie w sklepach internetowych sprzedaż wzrosła nawet o 50 proc. ...
- Black Friday 2023 – średnia wysokość przeceny sięgnęła 31%. Piątek ze sprzedażą większą o 24% niż w 2022!Salesforce przygotował podsumowanie Black Friday oparte na globalnych danych zakupowych zebranych od ponad 1,5 miliarda konsumentów. Jak wyglądał Black Friday ...
- DRAGO entertainment odnotowało ponad trzykrotny wzrost zysku EBITWyraźne wzrosty po pierwszych trzech kwartałach 2023 odnotowała notowana na GPW spółka DRAGO entertainment. W okresie styczeń – wrzesień wypracowano ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.