Już jutro, 3 sierpnia, Yahoo! przestanie wyświetlać własne wyniki wyszukiwania w Europie. Internauci zobaczą rezultaty oparte o wyszukiwarkę Bing. Będzie to realizacja umowy z Microsoftem, zawartej w 2009 roku.
Firma Yahoo! w wysłanym powiadomieniu informuje, że z dniem 3 sierpnia w europejskich oddziałach (Wielka Brytania, Francja, Niemcy, Hiszpania, Włochy) odbędzie się przejście z własnych wyników wyszukiwania na wyniki dostarczane przez należącą do Microsoftu wyszukiwarkę Bing. To finalizacja umowy z lipca 2009 roku, zgodnie z którą wyszukiwarka korporacji z Redmond zasilić ma Yahoo! Ta natomiast zajęła się między innymi pośrednictwem w sprzedaży reklam w serwisach obu firm. Rok po podpisaniu umowy partnerskiej podobne przejście odbyło się w Ameryce Północnej.
Zmiana silnika wyszukiwarki nie wpłynie na relacje z reklamodawcami. Firmy inwestujące w płatne wyniki wyszukiwania wciąż będą mogły korzystać z kont Yahoo Search Marketing.
Zmiana dostawcy wyników wyszukiwania i rezygnacja z własnych rozwiązań to przyznanie się Yahoo! do niemożności skutecznego konkurowania na rynku wyszukiwarek. Połączenie sił z Microsoftem nie ułatwiło jednak sprawy – według danych comScore udziały Bing rosną (ma ok. 14 proc. udziałów w rynku), ale głównie kosztem Yahoo! właśnie, a nie największego rywala – Google.
Wpisy promowane
- Program do projektowania mebli w 3D – TopSolid WoodRozwój technologii daje spore możliwości w obszarze zwiększenia skuteczności i wydajności pracy projektantów i producentów mebli. Świetnym tego przykładem jest ...
- O co zapytać prawnika do spraw gospodarczych?Dla wielu przedsiębiorców świat prawa gospodarczego może być skomplikowany i pełen pułapek. Właśnie dlatego warto skorzystać z usług prawnika specjalizującego ...
Wydarzenia
Weź nasz patronat!
31.12.2023
Najnowsze wpisy
- Rusza „NAJtaniej” w aplikacji ERLIPlatforma zakupowa ERLI uruchomiła w swojej aplikacji sekcję „NAJtaniej”. Codziennie znajdą w niej nowe najkorzystniejsze oferty – każda z nich ...
- Paweł Fornalski (IdoSell) zainwestował 5 mln. zł. w polską platformę e-commerce TakeDropTakeDrop.pl – polska platforma dropshippingowa – założona przez Tomasza Niedźwieckiego i Adriana Księżarczyka zdobyła pierwszego dużego inwestora. Pakiet 20 proc. ...
- Shoper: skorygowany zysk EBITDA ponownie z rekordowym wzrostemShoper, platforma e-commerce do prowadzenia sklepów internetowych, opublikował rekordowe wyniki za II kwartał i I półrocze 2023 roku. Firma odnotowała ...
- Szymon Marciniak został ambasadorem Mennicy SkarbowejSzymon Marciniak – został ambasadorem Mennicy Skarbowej, firmy w Polsce sprzedającej złoto inwestycyjne oraz inne metale szlachetne, spółki notowanej na ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.