Stało się – aplikacja służąca do rozpoznawania twarzy Face.com została zakupiona przez serwis społecznościowy Facebook. Transakcja może opiewać nawet na 100 mln dolarów.
O planach przejęcia serwisu Face.com, umożliwiającego rozpoznawania twarzy, informowaliśmy już pod koniec maja. Dziś plany firmy są finalizowane, co ogłoszono na oficjalnym blogu Face.com.
Jak podaje serwis The Next Web, wartość transakcji wyniosła około 100 mln dolarów. Z kolei, serwis AllThingsD donosi, że prawdopodobnie witryna Face.com została sprzedana faktycznie za cenę o wiele niższą – 55 lub 60 mln dolarów w gotówce i akcjach.
Serwis Face.com został założony w Izraelu w 2007 roku, a firma podjęła się stworzenia popularnej aplikacji PhotoTagger, pozwalającej na oznaczanie znajomych w wybranych albumach, dzięki technologii szybkiego rozpoznawania twarzy. Aplikacja sugeruje do każdej fotografii tagi, które użytkownicy mogą potwierdzić lub poprawić. Przyspiesza to proces opisywania poszczególnych zdjęć w serwisie. Niestety, aplikacja nie działa na urządzeniach mobilnych. Face.com stworzyła również program Photo Finder, który umożliwia skanowanie zdjęć użytkownika i jego znajomych, publikowanych w serwisie społecznościowym po to, aby odnaleźć nieoznaczone obrazy danej osoby i jej przyjaciół.
Ani Facebook ani Face.com nie chcieli komentować warunków transakcji, która ma zostać sfinalizowana w najbliższych tygodniach.
Wpisy promowane
- Jak ubiegać się o kredyt dla firmy?Firmy nierzadko napotykają kłopoty finansowe, w których potrzebują dodatkowego wsparcia. Co więcej, większe kwoty, które nie zawsze są w posiadaniu ...
- Na co zwrócić uwagę przy kredycie hipotecznym w 2024 roku?Marzysz o własnym mieszkaniu, ale nie masz wystarczających środków finansowych? To właśnie wtedy z pomocą przychodzi kredyt hipoteczny, czyli jedno ...
Wydarzenia
Brak Patronatów
Najnowsze wpisy
- BaseLinker Index: Wzrosty sprzedaży online w marcuAnalitycy platformy BaseLinker– największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online – opracowali właśnie najnowszy odczyt BaseLinker ...
- Packeta Poland: Analiza polskiego rynku e-commerce w branży modyW ostatnich latach polski rynek e-commerce w branży mody przeżywa dynamiczny rozwój. Według danych statista.com, liczba zamówień online w tej ...
- W lutym e-sklepy IdoSell rosły szybciej niż rynekSklepy internetowe, które korzystają z usług IdoSell, rosną znacznie szybciej niż rynek e-commerce w Polsce. Tak wynika z danych Grupy ...
- Dłuższy luty zwiększył sprzedaż – nowy raport BaseLinkerAnalitycy platformy BaseLinker– największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online – opracowal najnowszy odczyt BaseLinker Index. ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.