Niebawem Facebook może zaoferować swym użytkownikom technologię służącą do rozpoznawania twarzy na zdjęciach i filmach. Wszystko dzięki przejęciu Face.com, o którym spekulują media. Czy dojdzie do zakupu i ile wart jest serwis z krótką domeną?
Z doniesień serwisu Venture Beat wynika, że właściciele Facebooka prowadzą rozmowy dotyczące możliwości zakupu technologii służącej do rozpoznawania twarzy – Face.com. Nie zostały one jednak oficjalnie potwierdzone. CEO serwisu Face.com, Gil Hirsh, powiedział, że nie ma nic nowego do ogłoszenia w tej sprawie.
Przejęcie Face.com przez Facebooka opiewać może na kwotę od 80 do nawet 100 mln dolarów. Zakup wydaje się jak najbardziej uzasadniony. Głównie z uwagi na popularność opcji dodawania zdjęć w serwisie społecznościowym. Prostota rozpoznawania twarzy na zdjęciach opublikowanych na tablicach użytkowników Facebooka mogłaby przełożyć się na zwiększenie ruchu w serwisie, a w rezultacie na zwiększenie przychodów z reklam. Poza tym, nie bez znaczenia jest atrakcyjna dla Facebooka krótka domena.
Face.com istnieje od 2007 roku. Serwis wprowadza kolejne funkcje rozwiązania, takie jak choćby zgadywanie wieku osób widocznych na zdjęciach. Oprogramowanie oferowane przez Face.com może zostać uruchomione na komputerach oraz urządzeniach mobilnych.
Warto dodać, że to już nie pierwsze negocjacje pomiędzy firmami Facebook i Face.com dotyczące przejęcia, ale dotychczas właściciele Face.com nie zgadzali się na taką ewentualność z uwagi na zbyt niską cenę proponowaną przez Facebooka.
Wpisy promowane
- Polecane samochody do miasta w atrakcyjnym finansowaniuMałe samochody osobowe od lat cieszą się ogromną popularnością wśród mieszkańców dużych miast i aglomeracji. Mając na uwadze potrzeby dynamicznego ...
- Inwestowanie długoterminowe: dlaczego wszystko jest lepsze od gotówki?Zastanawiając się nad sposobami lokowania kapitału, wielu z nas instynktownie skłania się ku trzymaniu środków w gotówce. Wydaje się to ...
Wydarzenia
19. edycja Studenckiego Festiwalu Informatycznego
04.04.2024 - 06.04.2024
Najnowsze wpisy
- W lutym e-sklepy IdoSell rosły szybciej niż rynekSklepy internetowe, które korzystają z usług IdoSell, rosną znacznie szybciej niż rynek e-commerce w Polsce. Tak wynika z danych Grupy ...
- Dłuższy luty zwiększył sprzedaż – nowy raport BaseLinkerAnalitycy platformy BaseLinker– największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online – opracowal najnowszy odczyt BaseLinker Index. ...
- Restimo pozyskuje 2 mln zł na dalszą cyfryzację gastronomiiRestimo ogłosiło dzisiaj zamknięcie drugiej rundy inwestycyjnej na etapie seed w wysokości 2 mln zł od prywatnych inwestorów. Spółka stworzyła ...
- Nest Bank i Shoper wspólnie wspierają e-przedsiębiorcówShoper nawiązał współpracę z Nest Bankiem. Dzięki temu klienci Shoper mogą skorzystać z oferty konta, limitu lub kredytu firmowego w ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.