Facebook ogłosił oficjalnie, że od pierwszego lipca wymagać będzie od wszystkich twórców gier społecznościowych by wewnętrzne płatności w ich produkcjach odbywały się za pośrednictwem platformy Facebook Credits. Serwis pobierać będzie 30 proc. prowizji.
Platforma Facebook Credits od jakiegoś czasu funkcjonowała w fazie beta. W swych założeniach przypomina model znany chociażby z rozwiązań Apple takich jak sklep Mac App Store. Facebook również zatrzyma dla siebie 30 proc. wartości transakcji np. wirtualnych dóbr w grach.
Do tej pory rozwiązanie dostępne było dla wybranych twórców. Korzysta z niego obecnie ok. 350 aplikacji od 150 deweloperów. W tym gronie znajdują się takie firmy jak Zynga, Playfish, CrowdStar, Digital Chocolate, PopCap czy Arkadium.
Choć początkowo twórcy aplikacji mieli poważne wątpliwości co do wprowadzanych zmian, z czasem pojawiało się coraz więcej zwolenników. Być może najważniejszy jest fakt, że Facebook Credits ułatwia globalną ekspansję – firmy nie muszą podpisywać wielu umów z lokalnymi pośrednikami płatności; Facebook zintegrował szereg rozwiązań np. płatności za pośrednictwem PayPal, kart Visa i MasterCard, kuponów podarunkowych itp.
Klienci docenić mają dostęp do informacji na temat płatności w jednym miejscu i możliwość zakupienia waluty do wykorzystania w różnych produkcjach.
Choć od lipca Facebook Credits będzie obowiązkowy to twórcy gier będą mogli nadal korzystać ze swojej waluty (np. CityCash w grze CityVille firmy Zynga) – będzie jednak wymienialna na Facebook Credits, które będą jedyną walutą wymienialną na prawdziwe pieniądze.
Czy Facebookowi z jego popularnością i zasięgiem uda się stworzyć walutę, która skutecznie będzie rywalizować z tradycyjnymi środkami płatności?
[grafika: wire.ggl.com]
Wpisy promowane
- Oferta agencji kreatywnych. 3 elementy, na które warto zwrócić uwagęMarketing internetowy daje nam niemal nieograniczone możliwości promowania własnych produktów i usług. Warto wykorzystać je rozsądnie, zaczynając od podstaw, czyli ...
- Odzież robocza powinna sygnalizować kompetencjeZadbana i atrakcyjna odzież robocza świadczy o profesjonalizmie – to powszechnie znany fakt. Branża rzemieślnicza nie jest tu wyjątkiem. Dlatego ...
Wydarzenia
Weź nasz patronat!
31.12.2023
Najnowsze wpisy
- Dochodowa, ale czasochłonna – jak wygląda praca twórcy kursów internetowych?Według danych Skill Scouter, rynek nauki online od 2000 do 2022 roku wzrósł ponad dziewięciokrotnie. Sprzedaż kursów internetowych staje się ...
- Mastercard przedstawia Shopping Muse – osobistego asystenta zakupów nowej generacjiMastercard wprowadza na rynek Shopping Muse – zaawansowane narzędzie oparte na generatywnej sztucznej inteligencji, które zrewolucjonizuje sposób, w jaki konsumenci ...
- Rekordowa liczba firm zarejestrowanych w branżach szkoleń, eventów oraz konferencjiW tym roku firmy związane z szeroko rozumianym konsultingiem oraz organizacją wydarzeń przeżywają okres dynamicznego wzrostu. Dun & Bradstreet Poland ...
- Black Weekend z BLIKIEM – liczba transakcji blisko 18 mlnKolejny raz wyprzedaże związane z Black Friday i Cyber Monday przyciągnęły liczne grono klientów. Atrakcyjne ceny skłoniły ich do zakupów, ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.