Facebook ogłosił oficjalnie, że od pierwszego lipca wymagać będzie od wszystkich twórców gier społecznościowych by wewnętrzne płatności w ich produkcjach odbywały się za pośrednictwem platformy Facebook Credits. Serwis pobierać będzie 30 proc. prowizji.
Platforma Facebook Credits od jakiegoś czasu funkcjonowała w fazie beta. W swych założeniach przypomina model znany chociażby z rozwiązań Apple takich jak sklep Mac App Store. Facebook również zatrzyma dla siebie 30 proc. wartości transakcji np. wirtualnych dóbr w grach.
Do tej pory rozwiązanie dostępne było dla wybranych twórców. Korzysta z niego obecnie ok. 350 aplikacji od 150 deweloperów. W tym gronie znajdują się takie firmy jak Zynga, Playfish, CrowdStar, Digital Chocolate, PopCap czy Arkadium.
Choć początkowo twórcy aplikacji mieli poważne wątpliwości co do wprowadzanych zmian, z czasem pojawiało się coraz więcej zwolenników. Być może najważniejszy jest fakt, że Facebook Credits ułatwia globalną ekspansję – firmy nie muszą podpisywać wielu umów z lokalnymi pośrednikami płatności; Facebook zintegrował szereg rozwiązań np. płatności za pośrednictwem PayPal, kart Visa i MasterCard, kuponów podarunkowych itp.
Klienci docenić mają dostęp do informacji na temat płatności w jednym miejscu i możliwość zakupienia waluty do wykorzystania w różnych produkcjach.
Choć od lipca Facebook Credits będzie obowiązkowy to twórcy gier będą mogli nadal korzystać ze swojej waluty (np. CityCash w grze CityVille firmy Zynga) – będzie jednak wymienialna na Facebook Credits, które będą jedyną walutą wymienialną na prawdziwe pieniądze.
Czy Facebookowi z jego popularnością i zasięgiem uda się stworzyć walutę, która skutecznie będzie rywalizować z tradycyjnymi środkami płatności?
[grafika: wire.ggl.com]
Wpisy promowane
- Jak pozycjonowanie stron wspiera rozwój e-commerce?Widoczność w wynikach wyszukiwania odgrywa decydującą rolę w zwiększaniu sprzedaży online. Nawet najlepsze produkty w Twoim sklepie internetowym mogą pozostać ...
- Fotowoltaika co to jest? Wszystko, co musisz wiedzieć o energii słonecznej!W dobie rosnącego zainteresowania odnawialnymi źródłami energii, fotowoltaika staje się jednym z najczęściej wybieranych sposobów na generowanie energii elektrycznej. Zastanawiając ...
Wydarzenia
Brak PatronatówNajnowsze wpisy
- Black Week 2024: wzrost sprzedaży o ponad 20% na platformie IdoSellW 2024 roku Black Week okazał się niezwykle udanym okresem dla e-commerce, szczególnie dla sklepów korzystających z platformy IdoSell. W ...
- Notino odnotowuje wzrost zamówień o 29% podczas Black FridayNotino, największy europejski sklep internetowy z produktami w kategorii uroda i zdrowie, osiągnął historyczny sukces podczas tegorocznego Black Friday. W ...
- Nowe przepisy w zakresie komunikacji elektronicznej: Co zmieni się od listopada 2024 roku?Listopad 2024 przyniesie istotne zmiany w prawie komunikacji elektronicznej. Nowa ustawa, zwana PKE (Prawo Komunikacji Elektronicznej), wprowadza jednolite regulacje dotyczące ...
- Click to Pay w PayUClick to Pay to nowoczesne rozwiązanie płatnicze, które jest już dostępne w systemie PayU. Umożliwia ono właścicielom kart Mastercard szybkie ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.