Facebook ogłosił oficjalnie, że od pierwszego lipca wymagać będzie od wszystkich twórców gier społecznościowych by wewnętrzne płatności w ich produkcjach odbywały się za pośrednictwem platformy Facebook Credits. Serwis pobierać będzie 30 proc. prowizji.
Platforma Facebook Credits od jakiegoś czasu funkcjonowała w fazie beta. W swych założeniach przypomina model znany chociażby z rozwiązań Apple takich jak sklep Mac App Store. Facebook również zatrzyma dla siebie 30 proc. wartości transakcji np. wirtualnych dóbr w grach.
Do tej pory rozwiązanie dostępne było dla wybranych twórców. Korzysta z niego obecnie ok. 350 aplikacji od 150 deweloperów. W tym gronie znajdują się takie firmy jak Zynga, Playfish, CrowdStar, Digital Chocolate, PopCap czy Arkadium.
Choć początkowo twórcy aplikacji mieli poważne wątpliwości co do wprowadzanych zmian, z czasem pojawiało się coraz więcej zwolenników. Być może najważniejszy jest fakt, że Facebook Credits ułatwia globalną ekspansję – firmy nie muszą podpisywać wielu umów z lokalnymi pośrednikami płatności; Facebook zintegrował szereg rozwiązań np. płatności za pośrednictwem PayPal, kart Visa i MasterCard, kuponów podarunkowych itp.
Klienci docenić mają dostęp do informacji na temat płatności w jednym miejscu i możliwość zakupienia waluty do wykorzystania w różnych produkcjach.
Choć od lipca Facebook Credits będzie obowiązkowy to twórcy gier będą mogli nadal korzystać ze swojej waluty (np. CityCash w grze CityVille firmy Zynga) – będzie jednak wymienialna na Facebook Credits, które będą jedyną walutą wymienialną na prawdziwe pieniądze.
Czy Facebookowi z jego popularnością i zasięgiem uda się stworzyć walutę, która skutecznie będzie rywalizować z tradycyjnymi środkami płatności?
[grafika: wire.ggl.com]
Wpisy promowane
- Funkcjonalny dodatkowy moduł do myjki firmy Mewa zaopatrzonej w pędzel do czyszczenia częściMewa uzupełnia o kolejny moduł swoją kompleksową usługę w zakresie czyszczenia części maszyn i komponentów. Sprawdzone w działaniu i przyjazne ...
- Jak znaleźć odpowiedniego inwestora?Każda firma, niezależnie od wielkości, może w pewnym momencie potrzebować zastrzyku finansowego lub strategicznego wsparcia. Problem w tym, że znalezienie ...
Wydarzenia
Brak PatronatówNajnowsze wpisy
- BaseLinker Index wskazuje na wzrost polskiego e-commerce o 10,8% w grudniu 2024Analitycy platformy BaseLinker, największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online, opublikowali najnowszy odczyt BaseLinker Index. W ...
- Przedświąteczne zakupy Polaków: co kupujemy pod choinkę?W pierwszych tygodniach grudnia Polacy coraz częściej przenoszą swoje poszukiwania idealnych prezentów do internetu. Jak wynika z analizy Shoper, popularnej ...
- Black Week 2024: wzrost sprzedaży o ponad 20% na platformie IdoSellW 2024 roku Black Week okazał się niezwykle udanym okresem dla e-commerce, szczególnie dla sklepów korzystających z platformy IdoSell. W ...
- Notino odnotowuje wzrost zamówień o 29% podczas Black FridayNotino, największy europejski sklep internetowy z produktami w kategorii uroda i zdrowie, osiągnął historyczny sukces podczas tegorocznego Black Friday. W ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.