Zniżki z Facebookiem; serwis społecznościowy wprowadza platformę Deals

Opublikowano: 4 listopada 2010. Kategoria: Rynek. Tagi: , , ,

Podczas wczorajszej konferencji Facebook nie przedstawił co prawda sygnowanego swą marką telefonu, ale ujawnił swoje plany związane z przestrzenią mobilną. Ich najważniejszym elementem jest obecnie platforma Deals.

Deals będzie integralną częścią zaprezentowanej niedawno funkcji Facebook Places, która umożliwia „logowanie się” w różnych miejscach oraz powiadamianie o tym swoich znajomych. Wraz z uruchomieniem Deals użytkownicy serwisu społecznościowego będą mogli nie tylko „meldować się” w odwiedzanych miejscach, ale jednocześnie – korzystać ze specjalnie przygotowanych ofert.

Zapowiedziano uruchomienie czterech rodzajów promocji:

  • Individual Deals – zniżki, darmowe produkty itd.;
  • Friend Deals – w którym o zniżki starć będzie można się we współpracy ze znajomymi;
  • Loyalty Deals – przeznaczone dla stałych klientów partnerów Facebooka;
  • Charity Deals – umożliwiające wsparcie akcji charytatywnych.

Aby uzyskać dostęp do nowej usługi należy skorzystać z aplikacji na iPhone’a lub z mobilnej wersji serwisu (touch.facebook.com). Jeśli na liście najbliższych obiektów pojawi się żółta ikona oznacza to, że dane miejsce ma przygotowaną specjalną ofertę. Gdy z niej skorzystamy, specjalna informacja pojawi się jako aktualizacja naszego statusu.

Zniżki z Facebookiem; serwis społecznościowy wprowadza platformę Deals 1

Zniżki z Facebookiem; serwis społecznościowy wprowadza platformę Deals 2

W chwili startu Facebook ma podpisaną umowę z 22 partnerami. Są wśród nich takie marki jak Gap (darmowe jeansy dla pierwszych 10 tys. osób korzystających z oferty), H&M (zniżka 20 proc.) czy McDonald’s (1 dolar z zakupów przeznaczony na Fundację Ronalda McDonalda).

W ciągu najbliższych dni Facebook Deals dostępne będzie wyłącznie dla mieszkańców USA. Z czasem usługa ma zostać rozszerzona na inne kraje.

Deals to kolejny krok do realizacji idei „Facebook nowym internetem”, w której użytkownicy nie muszą korzystać z innych rozwiązań ponieważ największy serwis społecznościowy świata zapewnia im szerokie spektrum rozwiązań odpowiadających współczesnym potrzebom. Może to być również poważny konkurent dla istniejących serwisów geolokalizacyjnych takich jak Foursquare czy platform zakupów grupowych.

Dawid ZarazińskiZniżki z Facebookiem; serwis społecznościowy wprowadza platformę Deals

Podziel się!

O autorze

Dawid Zaraziński

Redaktor naczelny e-biznes.pl. Twórca Instytutu Kontekstów Pracy, który dostarcza wiedzy i inspiracji w szeroko rozumianym temacie pracy. Wcześniej kierownik think tanku biznesowo-technologicznego „How To Do IT” i redaktor prowadzący internetową odsłonę magazynu „Harvard Business Review Polska”. Aktywny na LinkedIn i Twitterze.