Ze 150 mln użytkowników firma LOLapps jest jednym z największych producentów gier społecznościowych. Facebook zablokował w weekend dostęp do aplikacji firmy. Czy to próba sił w walce z niedozwolonymi praktykami producentów oprogramowania?
Wśród popularnych tytułów LOLgames wymienić można takie produkcje jak Critter Island, Garden Life, Diva Life, Band of Heroes, Supermodel: The Game, Yakuza Lords oraz facebookowe wersje gier Dante’s Inferno czy Champions Online. Odwiedzając obecnie strony aplikacji w serwisie społecznościowym zobaczyć można jednak komunikat „strony nie znaleziono”.
Dość gwałtowne odcięcie aplikacji LOLgames od użytkowników wzbudziło początkowo zdziwienie. Źródła podają jednak, że producent naruszył regulamin serwisu. Nie mamy obecnie pewności, o które zapisy dokładnie chodzi.
Cała sprawa może mieć związek ze śledztwem prowadzonym przez redakcję Wall Street Journal, które wykazało, że producenci popularnych aplikacji na Facebooka przesyłają dane użytkowników zewnętrznym firmom, na przykład agencjom reklamowym. Wśród takich firm wymienione zostały m.in. Zynga i jej popularne tytuły takie jak FarmVille, Texas HoldEm Poker oraz FrontierVille. Aplikacje miały przekazywać nie tylko nazwy użytkowników, ale w niektórych przypadkach także nazwy ich znajomych. Problem dotykał tych użytkowników, którzy w ustawianiach prywatności serwisu wybrali opcje całkowitego ukrycia profilu przed nieznajomymi.
Przedstawiciele Facebooka poinformowali, że problem jest im znany i podjęli już działania, mające ograniczyć proceder. Bardzo prawdopodobne więc, że zablokowanie gier LOLgames jest pewnego rodzaju demonstracją siły.
LOLgames to przykład sporej firmy, której sukces zależny jest od dobrej woli dużego partnera, którym jest Facebook. I choć przedstawiciele producenta nie chcą w tym momencie komentować sprawy to bardzo prawdopodobne jest, że od pozytywnego rozwiązania tego kryzysu zależne jest dalsze funkcjonowanie firmy.
Źródła: WSJ, VentureBeat, Mashable
Wpisy promowane
- Odzież robocza powinna sygnalizować kompetencjeZadbana i atrakcyjna odzież robocza świadczy o profesjonalizmie – to powszechnie znany fakt. Branża rzemieślnicza nie jest tu wyjątkiem. Dlatego ...
- Integracje dla e-commerce – jakie przynoszą korzyści?W erze cyfrowej transformacji, e-commerce już od dłuższego czasu jest nie tylko alternatywą dla tradycyjnego handlu, ale często staje się ...
Wydarzenia
Weź nasz patronat!
31.12.2023
Najnowsze wpisy
- Black Weekend z BLIKIEM – liczba transakcji blisko 18 mlnKolejny raz wyprzedaże związane z Black Friday i Cyber Monday przyciągnęły liczne grono klientów. Atrakcyjne ceny skłoniły ich do zakupów, ...
- IdoSell – Sklepy internetowe odnotowały nawet 50 proc. wzrosty w BlackWeekBlack Week, Black Weekend i Cyber Monday – w tym okresie w sklepach internetowych sprzedaż wzrosła nawet o 50 proc. ...
- Black Friday 2023 – średnia wysokość przeceny sięgnęła 31%. Piątek ze sprzedażą większą o 24% niż w 2022!Salesforce przygotował podsumowanie Black Friday oparte na globalnych danych zakupowych zebranych od ponad 1,5 miliarda konsumentów. Jak wyglądał Black Friday ...
- DRAGO entertainment odnotowało ponad trzykrotny wzrost zysku EBITWyraźne wzrosty po pierwszych trzech kwartałach 2023 odnotowała notowana na GPW spółka DRAGO entertainment. W okresie styczeń – wrzesień wypracowano ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.