Facebook złożył zaktualizowaną wersję dokumentu S-1, niezbędnego w przygotowaniach do wejścia na giełdę. Wyniki finansowe nie są spektakularne. Co innego liczby dotyczące użytkowników.
Z dokumentów złożonych przed amerykańską komisją papierów wartościowych i giełd (US Securities and Exchange Commission, SEC) wynika, że dochód serwisu społecznościowego w pierwszym kwartale tego roku wyniósł 1,058 mld dolarów – o 46 proc. więcej niż w analogicznym okresie roku ubiegłego, ale 6 proc. mniej niż w poprzednim kwartale. 872 mln uzyskano dzięki działaniom reklamowym, a 186 mln dolarów dzięki wewnętrznym płatnościom i innym opłatom.
Coraz mnie istotna w budżecie Facebooka jest Zynga. Twórca Farm Ville i innych gier społecznościowych odpowiada za 15 proc. dochodu serwisu. To o 4 proc. mniej niż rok temu.
Zysk netto firmy osiągnął poziom 205 mln dolarów – to mniej niż 233 mln rok temu. Facebook tłumaczy to rosnącymi kosztami, zwłaszcza marketingu i prowadzonych badań. Uspokaja też: słabsze wyniki finansowe mają sezonowy charakter. Przypominają te z pierwszego kwartału 2011 roku.
A użytkownicy? Z serwisu społecznościowego korzysta aktywnie (każdego dnia) 532 mln osób. W ubiegłym roku było ich 372 mln, a w grudniu – 483 mln. Użytkowników aktywnych przynajmniej raz w miesiącu jest 900 mln (680 mln rok temu, 845 mln w grudniu). Facebook ma aż 500 mln użytkowników korzystających z serwisu na urządzeniach mobilnych.
Jeden użytkownik „generuje” 1,21 dolara dochodu. 50 proc. całego dochodu przypada na mieszkańców USA i Kanady (mniej o 4 proc. w porównaniu z 2011 rokiem. Najprężniej rozwijają się takie facebookowe rynki jak: Niemcy, Brazylia, Australia i Indie.
Użytkownicy Facebooka wrzucają 300 mln zdjęć każdego dnia (250 mln w grudniu 2011 r.), tworzą 125 mld „przyjaźni” (100 mln w grudniu 2011 r.), 3,2 mld razy lubią coś i komentują – każdego dnia (2,7 mld), mają 42 mln stron z dziesięcioma i więcej fanami (37 mln).
Wpisy promowane
- Czym powinien wyróżniać się skuteczny projekt strony internetowej?Obecność online jest ważnym czynnikiem sukcesu każdej firmy. Profesjonalne tworzenie stron www umożliwia dotarcie do szerokiego grona klientów oraz stanowi ...
- Jak ubiegać się o kredyt dla firmy?Firmy nierzadko napotykają kłopoty finansowe, w których potrzebują dodatkowego wsparcia. Co więcej, większe kwoty, które nie zawsze są w posiadaniu ...
Wydarzenia
Brak Patronatów
Najnowsze wpisy
- Rekordowa rentowność Shopera w pierwszym kwartale 2024Shoper opublikował wyniki finansowe osiągnięte w pierwszym kwartale 2024 roku. Spółka pochwaliła się rekordowo wysoką rentownością, 31% wzrostem przychodów oraz ...
- BaseLinker Index: Wzrosty sprzedaży online w marcuAnalitycy platformy BaseLinker– największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online – opracowali właśnie najnowszy odczyt BaseLinker ...
- Packeta Poland: Analiza polskiego rynku e-commerce w branży modyW ostatnich latach polski rynek e-commerce w branży mody przeżywa dynamiczny rozwój. Według danych statista.com, liczba zamówień online w tej ...
- W lutym e-sklepy IdoSell rosły szybciej niż rynekSklepy internetowe, które korzystają z usług IdoSell, rosną znacznie szybciej niż rynek e-commerce w Polsce. Tak wynika z danych Grupy ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.