Po Google i Twitterze także Facebook przedstawił zestawienie najpopularniejszych tematów poruszanych w serwisie w mijającym roku. Pokazał też mapę świata społecznych relacji użytkowników.
Aby uzyskać odpowiedź na pytanie o najpopularniejsze trendy w tematach poruszanych w 2010 roku, zespół Facebooka przeanalizował aktualizacje profili w 236 krajach, porównując częstotliwość ich występowania do analogicznych danych z 2009 roku. Dzięki takiej metodologii udało się wyodrębnić te tematy, które zyskały najbardziej na popularności.
Warto pamiętać, że statusy na Facebooku nie są tym samym co komunikaty na Twitterze czy frazy wyszukiwane w Google. I tak na przykład najpopularniejszy wyrażeniem na Facebooku okazało się „HMU”, akronim „hit me up”, czyli skontaktuj się ze mną. Co ciekawe, w 2009 roku było to wyrażenie używane bardzo rzadko. W bieżącym roku pojawiało się głównie w weekendy oraz czas wakacyjny – wtedy występowało nawet 80 tys. razy dziennie.
Na kolejnych miejscach pojawiają się tematy popularne także w innych zestawieniach. Piłkarskie mistrzostwa świata, trzęsienie ziemi na Haiti czy dramat chilijskich górników z jednej strony, a z drugiej – iPad, iPhone 4 czy – bez niespodzianek – Justin Bieber.
Więcej na temat metodologii i poszczególnych trendów przeczytać można pod tym adresem.
Jednocześnie opublikowana została grafika przedstawiająca świat w kontekście społecznych interakcji na Facebooku. Paul Butler, pracownik serwisu, przedstawił wizualizację kontaktów pomiędzy użytkownikami, wykorzystując próbkę 10 mln par znajomych i biorąc pod uwagę miejsce ich obecnego przebywania.
Co ciekawe, Butler nie nałożył wyników swojego badania na mapę świata. Po wprowadzeniu danych do specjalistycznego programu, zarysy kontynentów pojawiły się same. Choć trzeba przyznać, że najmniej widoczne są Syberia i środkowa Afryka – być może wkrótce będą to jedyne oazy wolne od Facebooka?
Więcej na temat historii powstawania grafiki przeczytać można na tej stronie.
Wpisy promowane
- Prowadzisz e-biznes? Sprawdź, jak wybrać odpowiedniego partnera do działań marketingowychRozwój e-biznesu w dzisiejszych czasach nieodłącznie wiąże się z przemyślaną strategią marketingową – dynamiczny wzrost konkurencji w branży internetowej powoduje, ...
- Jak farmy fotowoltaiczne mogą wspierać biznesy internetowe?Rosnące zapotrzebowanie na energię w biznesach online wymusza poszukiwanie stabilnych i ekonomicznych rozwiązań. Farmy fotowoltaiczne to sposób na obniżenie kosztów ...
Wydarzenia
Brak Patronatów
Najnowsze wpisy
- Click to Pay w PayUClick to Pay to nowoczesne rozwiązanie płatnicze, które jest już dostępne w systemie PayU. Umożliwia ono właścicielom kart Mastercard szybkie ...
- Shoper prezentuje wyniki finansowe: wartość transakcji przekroczyła 10 mld zł w tym rokuShoper, dostawca rozwiązań e-commerce w modelu SaaS w Polsce, opublikował wyniki finansowe za trzeci kwartał oraz pierwsze dziewięć miesięcy 2024 ...
- Zalando: wzrosty w trzecim kwartale w B2C i B2BFirma Zalando w trzecim kwartale odnotowała silny wzrost w obu wektorach wzrostu: B2C i B2B, napędzany rosnącym popytem konsumentów przy ...
- ERLI: Dynamiczny rozwój w III kwartale 2024 rokuW ciągu pierwszych dziewięciu miesięcy tego roku platforma ERLI osiągnęła wartość sprzedanych towarów (GMV) na poziomie 849 mln PLN, co ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.