Po Google i Twitterze także Facebook przedstawił zestawienie najpopularniejszych tematów poruszanych w serwisie w mijającym roku. Pokazał też mapę świata społecznych relacji użytkowników.
Aby uzyskać odpowiedź na pytanie o najpopularniejsze trendy w tematach poruszanych w 2010 roku, zespół Facebooka przeanalizował aktualizacje profili w 236 krajach, porównując częstotliwość ich występowania do analogicznych danych z 2009 roku. Dzięki takiej metodologii udało się wyodrębnić te tematy, które zyskały najbardziej na popularności.
Warto pamiętać, że statusy na Facebooku nie są tym samym co komunikaty na Twitterze czy frazy wyszukiwane w Google. I tak na przykład najpopularniejszy wyrażeniem na Facebooku okazało się „HMU”, akronim „hit me up”, czyli skontaktuj się ze mną. Co ciekawe, w 2009 roku było to wyrażenie używane bardzo rzadko. W bieżącym roku pojawiało się głównie w weekendy oraz czas wakacyjny – wtedy występowało nawet 80 tys. razy dziennie.
Na kolejnych miejscach pojawiają się tematy popularne także w innych zestawieniach. Piłkarskie mistrzostwa świata, trzęsienie ziemi na Haiti czy dramat chilijskich górników z jednej strony, a z drugiej – iPad, iPhone 4 czy – bez niespodzianek – Justin Bieber.
Więcej na temat metodologii i poszczególnych trendów przeczytać można pod tym adresem.
Jednocześnie opublikowana została grafika przedstawiająca świat w kontekście społecznych interakcji na Facebooku. Paul Butler, pracownik serwisu, przedstawił wizualizację kontaktów pomiędzy użytkownikami, wykorzystując próbkę 10 mln par znajomych i biorąc pod uwagę miejsce ich obecnego przebywania.
Co ciekawe, Butler nie nałożył wyników swojego badania na mapę świata. Po wprowadzeniu danych do specjalistycznego programu, zarysy kontynentów pojawiły się same. Choć trzeba przyznać, że najmniej widoczne są Syberia i środkowa Afryka – być może wkrótce będą to jedyne oazy wolne od Facebooka?
Więcej na temat historii powstawania grafiki przeczytać można na tej stronie.
Wpisy promowane
- Czym powinien wyróżniać się skuteczny projekt strony internetowej?Obecność online jest ważnym czynnikiem sukcesu każdej firmy. Profesjonalne tworzenie stron www umożliwia dotarcie do szerokiego grona klientów oraz stanowi ...
- Jak ubiegać się o kredyt dla firmy?Firmy nierzadko napotykają kłopoty finansowe, w których potrzebują dodatkowego wsparcia. Co więcej, większe kwoty, które nie zawsze są w posiadaniu ...
Wydarzenia
Brak Patronatów
Najnowsze wpisy
- Rekordowa rentowność Shopera w pierwszym kwartale 2024Shoper opublikował wyniki finansowe osiągnięte w pierwszym kwartale 2024 roku. Spółka pochwaliła się rekordowo wysoką rentownością, 31% wzrostem przychodów oraz ...
- BaseLinker Index: Wzrosty sprzedaży online w marcuAnalitycy platformy BaseLinker– największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online – opracowali właśnie najnowszy odczyt BaseLinker ...
- Packeta Poland: Analiza polskiego rynku e-commerce w branży modyW ostatnich latach polski rynek e-commerce w branży mody przeżywa dynamiczny rozwój. Według danych statista.com, liczba zamówień online w tej ...
- W lutym e-sklepy IdoSell rosły szybciej niż rynekSklepy internetowe, które korzystają z usług IdoSell, rosną znacznie szybciej niż rynek e-commerce w Polsce. Tak wynika z danych Grupy ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.