Facebook ogłosił wprowadzenie kolejnych, ważnych jak się wydaje, nowości w ustawieniach prywatności. Koniec z masowym tagowaniem zdjęć, łatwiej będzie się też dzielić informacjami z konkretnymi grupami znajomych.
Jedną z najważniejszych zmian będzie z pewnością konieczność zaakceptowania znacznika którym ktoś oznaczył nas na dowolnym zdjęciu. Do tej pory użytkownicy serwisu otrzymywali powiadomienia, że zostali oznaczeni na jakieś fotce – często o mało eleganckim charakterze. Mogli wtedy zobaczyć zdjęcie i ewentualnie usunąć swój znacznik. Od teraz każde oznaczenie na zdjęciu będzie musiało być przez użytkownika zaakceptowane wcześniej. Dopiero jeśli wyrazi zgodę, będzie widoczny jako osoba na zdjęciu.
Kolejną nowością będzie pojawienie się przycisku, który pozwoli na określenie czy dany post, zdjęcie czy link widoczny będzie dla wszystkich czy tylko do wybranej grupy np. znajomych. To wyeksponowanie funkcji, która w Facebooku dostępna była od dawna, a która przypomina Kręgi znane z Google+. Zmienić będzie można również ustawienia widoczności każdego postu już po jego opublikowaniu.
Przeniesione zostały również ustawienia prywatności. Znajdują się teraz obok udostępnianych treści.
Dzięki temu od razu widzisz, kto będzie mógł zobaczyć Twój post. Możesz łatwo wybrać, kto co zobaczy. Na przykład udostępniać informacje o mieście rodzinnym wszystkim, a numer telefonu – tylko rodzinie – czytamy na stronach serwisu.
Ciekawie zapowiada się również opcja „Podgląd mojego profilu”. Pozwala na podejrzenie jak profil widoczny jest przez innych użytkowników. Nie jest to nowa rzecz – do tej pory jednak była dość głęboko schowana w ustawieniach prywatności.
Znika również funkcja Places. Do tej pory użytkownicy aplikacji mobilnych Facebooka mogli „meldować się” w miejscach, w których właśnie przebywają. Teraz do udostępniania lokalizacji wystarczy komputer. W polu udostępniania pojawi się przycisk lokalizacji, który pozwala dodać ogólną lokalizację do wszystkich postów od momentu włączenia tej funkcji do momentu jej wyłączenia. Można również dodać do postów konkretne miejsce, takie jak park czy restauracja – nawet jeśli fizycznie nie jest się obecnie w danym miejscu. W dowolnym momencie można wyłączyć tę funkcję.
Wyżej opisane funkcje pojawiać mają się stopniowo, w ciągu najbliższych dni dla wszystkich użytkowników Facebooka. Więcej informacji na oficjalnym blogu Facebooka.
Wpisy promowane
- Odzież robocza powinna sygnalizować kompetencjeZadbana i atrakcyjna odzież robocza świadczy o profesjonalizmie – to powszechnie znany fakt. Branża rzemieślnicza nie jest tu wyjątkiem. Dlatego ...
- Integracje dla e-commerce – jakie przynoszą korzyści?W erze cyfrowej transformacji, e-commerce już od dłuższego czasu jest nie tylko alternatywą dla tradycyjnego handlu, ale często staje się ...
Wydarzenia
Weź nasz patronat!
31.12.2023
Najnowsze wpisy
- Black Weekend z BLIKIEM – liczba transakcji blisko 18 mlnKolejny raz wyprzedaże związane z Black Friday i Cyber Monday przyciągnęły liczne grono klientów. Atrakcyjne ceny skłoniły ich do zakupów, ...
- IdoSell – Sklepy internetowe odnotowały nawet 50 proc. wzrosty w BlackWeekBlack Week, Black Weekend i Cyber Monday – w tym okresie w sklepach internetowych sprzedaż wzrosła nawet o 50 proc. ...
- Black Friday 2023 – średnia wysokość przeceny sięgnęła 31%. Piątek ze sprzedażą większą o 24% niż w 2022!Salesforce przygotował podsumowanie Black Friday oparte na globalnych danych zakupowych zebranych od ponad 1,5 miliarda konsumentów. Jak wyglądał Black Friday ...
- DRAGO entertainment odnotowało ponad trzykrotny wzrost zysku EBITWyraźne wzrosty po pierwszych trzech kwartałach 2023 odnotowała notowana na GPW spółka DRAGO entertainment. W okresie styczeń – wrzesień wypracowano ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.