Facebook ogłosił wprowadzenie kolejnych, ważnych jak się wydaje, nowości w ustawieniach prywatności. Koniec z masowym tagowaniem zdjęć, łatwiej będzie się też dzielić informacjami z konkretnymi grupami znajomych.
Jedną z najważniejszych zmian będzie z pewnością konieczność zaakceptowania znacznika którym ktoś oznaczył nas na dowolnym zdjęciu. Do tej pory użytkownicy serwisu otrzymywali powiadomienia, że zostali oznaczeni na jakieś fotce – często o mało eleganckim charakterze. Mogli wtedy zobaczyć zdjęcie i ewentualnie usunąć swój znacznik. Od teraz każde oznaczenie na zdjęciu będzie musiało być przez użytkownika zaakceptowane wcześniej. Dopiero jeśli wyrazi zgodę, będzie widoczny jako osoba na zdjęciu.
Kolejną nowością będzie pojawienie się przycisku, który pozwoli na określenie czy dany post, zdjęcie czy link widoczny będzie dla wszystkich czy tylko do wybranej grupy np. znajomych. To wyeksponowanie funkcji, która w Facebooku dostępna była od dawna, a która przypomina Kręgi znane z Google+. Zmienić będzie można również ustawienia widoczności każdego postu już po jego opublikowaniu.
Przeniesione zostały również ustawienia prywatności. Znajdują się teraz obok udostępnianych treści.
Dzięki temu od razu widzisz, kto będzie mógł zobaczyć Twój post. Możesz łatwo wybrać, kto co zobaczy. Na przykład udostępniać informacje o mieście rodzinnym wszystkim, a numer telefonu – tylko rodzinie – czytamy na stronach serwisu.
Ciekawie zapowiada się również opcja „Podgląd mojego profilu”. Pozwala na podejrzenie jak profil widoczny jest przez innych użytkowników. Nie jest to nowa rzecz – do tej pory jednak była dość głęboko schowana w ustawieniach prywatności.
Znika również funkcja Places. Do tej pory użytkownicy aplikacji mobilnych Facebooka mogli „meldować się” w miejscach, w których właśnie przebywają. Teraz do udostępniania lokalizacji wystarczy komputer. W polu udostępniania pojawi się przycisk lokalizacji, który pozwala dodać ogólną lokalizację do wszystkich postów od momentu włączenia tej funkcji do momentu jej wyłączenia. Można również dodać do postów konkretne miejsce, takie jak park czy restauracja – nawet jeśli fizycznie nie jest się obecnie w danym miejscu. W dowolnym momencie można wyłączyć tę funkcję.
Wyżej opisane funkcje pojawiać mają się stopniowo, w ciągu najbliższych dni dla wszystkich użytkowników Facebooka. Więcej informacji na oficjalnym blogu Facebooka.
Wpisy promowane
- Proces zakupu nieruchomości w Dominikanie dla obcokrajowcówChcesz ulokować swoje oszczędności w bezpieczny sposób, pozwalając im na siebie zarabiać? A możesz szukasz dla siebie miejsca, w którym ...
- Reklama zewnętrzna: Klucz do Sukcesu w Ery CyfrowejReklama zewnętrzna, mimo cyfrowej rewolucji, nie straciła na wartości, ale wręcz przeciwnie – stała się bardziej efektywna i innowacyjna. Billboardy ...
Wydarzenia
Weź nasz patronat!
31.12.2023
Najnowsze wpisy
- Rusza „NAJtaniej” w aplikacji ERLIPlatforma zakupowa ERLI uruchomiła w swojej aplikacji sekcję „NAJtaniej”. Codziennie znajdą w niej nowe najkorzystniejsze oferty – każda z nich ...
- Paweł Fornalski (IdoSell) zainwestował 5 mln. zł. w polską platformę e-commerce TakeDropTakeDrop.pl – polska platforma dropshippingowa – założona przez Tomasza Niedźwieckiego i Adriana Księżarczyka zdobyła pierwszego dużego inwestora. Pakiet 20 proc. ...
- Shoper: skorygowany zysk EBITDA ponownie z rekordowym wzrostemShoper, platforma e-commerce do prowadzenia sklepów internetowych, opublikował rekordowe wyniki za II kwartał i I półrocze 2023 roku. Firma odnotowała ...
- Szymon Marciniak został ambasadorem Mennicy SkarbowejSzymon Marciniak – został ambasadorem Mennicy Skarbowej, firmy w Polsce sprzedającej złoto inwestycyjne oraz inne metale szlachetne, spółki notowanej na ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.