Najpopularniejszy serwis społecznościowy świata uruchomił oficjalnie nową, zapowiadaną wcześniej, funkcjonalność – Facebook Questions i stopniowo wprowadza ją dla kolejnych użytkowników. Tym samym wchodzi na bardzo ważny rynek. Czy odniesie na nim sukces?
Nowa funkcjonalność może być kolejnym krokiem na drodze realizacji wizji Mark’a Zuckerberg’a, który chciał by jego serwis był platformą łączącą ludzi na całym świecie. Twórcą Facebook Questions jest Blake Ross, współtwórca przeglądarki Firefox, obecnie pracownik serwisu społecznościowego.
Idea działania Facebook Questions jest prosta – każdy z ponad 500 mln użytkowników serwisu będzie mógł zadać dowolne pytanie i znaleźć odpowiedź. Nie uzyska jej jednak natychmiastowo – pochodzić będą one bowiem od innych użytkowników.
Do pytań dołączać można zdjęcia (np. jeśli zrobimy fotkę ładnego ptaka i będziemy chcieli dowiedzieć się co to za gatunek), jest również możliwość mini-głosowania (np. w pytaniach typu: co jest lepsze A, czy B?). Wszystko po to by odpowiedzi były jak najwyższej jakości. Dodajmy, że możemy zadawać pytania widoczne tylko dla naszych znajomych lub publiczne, do którego dostęp mają wszyscy.
Jeśli zaś chcemy podzielić się naszą wiedzą wystarczy przeglądać dostępne pytania lub wyszukiwać je po słowach kluczowych. Możemy również śledzić rozwój wątków w danym pytaniu.

Dzięki Questions, Facebook wchodzi na rynek takich gigantów jak Yahoo! Answers, czy Ask.com, na którym obecne są również polskie projekty (zadajpytanie.pl, zapytaj.com.pl, zapytanko.pl, czy pytamy.pl). Czy jest to jednak funkcjonalność, która ma serwisowi przynieść nowe źródła dochodów? Oczywiście firmy mogą odpowiadać na zadane przez użytkowników pytania, ale główną ideą wydaje się stworzenie przydatnego i angażującego internautów produktu.
Przedstawiciele Facebook’a zapewniają, że „udostępnią produkt wszystkim tam szybko jak będzie to możliwe”.
Wpisy promowane
- Jak zmienia się biznes z systemem CMMS?W sektorze produkcji osiągane wyniki biznesowe w dużej mierze zależą od kondycji działu produkcji oraz działu odpowiedzialnego za utrzymanie ruchu ...
- Kiedy warto zainwestować w automatyzację logistyki e-commerce?Przedsiębiorcy z branży e-commerce coraz chętniej korzystają z automatyzacji logistyki. To bowiem skuteczny sposób na usprawnienie pracy. W tym artykule ...
Wydarzenia
Najnowsze wpisy
- BaseLinker Index: 133 pkt w styczniu 2025 r.Analitycy platformy BaseLinker, największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online, opublikowali najnowszy odczyt BaseLinker Index. W ...
- E-commerce w Polsce: 20% konsumentów często rezygnuje z zakupów onlineBranża e-commerce w Polsce rozwija się dynamicznie, oferując konsumentom coraz więcej udogodnień. Mimo to, wielu Polaków rezygnuje z zakupów online, ...
- Sztuczna inteligencja w e-commerce: 5 kluczowych technologii według ekspertów ShoperSztuczna inteligencja coraz częściej wspiera e-commerce, pomagając sprzedawcom w budowaniu przewagi konkurencyjnej. Jakie rozwiązania odgrywają dziś kluczową rolę w sprzedaży ...
- BaseLinker Index wskazuje na wzrost polskiego e-commerce o 10,8% w grudniu 2024Analitycy platformy BaseLinker, największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online, opublikowali najnowszy odczyt BaseLinker Index. W ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.